بهترین صندلی مدیریتی را چگونه انتخاب کنیم ؟

چوب فروش
25 خرداد, 1400
2 دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه
بهترین صندلی مدیریتی

بهترین صندلی مدیریتی را با نکاتی مهمی که در نحوه‌ی انتخاب آن به شما آموزش می دهیم خریداری کنید.

معمولا در دفاتر و کار‌های اداری زمان زیادی را روی صندلی و پشت میز صرف می کنیم. پس راحتی و سلامت ستون فقرات ما بستگی زیادی به نوع صندلی که روی آن می نشینیم دارد. حتی افرادی هم که زمان زیادی را در منزل برای کار یا مطالعه صرف می کند نیاز به یک صندلی مناسب و استاندارد دارند.

پس فرقی نمی کند که در چه محیطی مشغول به کار هستید، اگر شما زمان زیادی را روی صندلی و پشت میز صرف می کنید باید صندلی مناسب و راحتی را انتخاب کنید تا دچار آسیب و درد در کمر، گردن یا ستون فقرات نشوید. به همین دلیل هنگام تهیه‌ی صندلی برای خود، دفتر یا اداره باید انواع صندلی ها و کارایی های آن‌ها برای محیط های مختلف را بشناسید.که در ادامه به بررسی انواع صندلی های اداری و بهترین نوع آن می پردازیم.

صندلی مدیریتی چرم ساده

چگونه یک صندلی اداری مناسب انتخاب کنیم؟

انتخاب یک صندلی راحت و مناسب می تواند بهره‌وری و بازدهی  شما در زمان کار را افزایش دهد و از طرفی هم یک صندلی غیراستاندارد و نامناسب می تواند باعث خستگی و زدگی شما از کار شود و زمینه‌ی ابتلا به دیسک گردن، کمر و دردهای مربوط به ستون فقرات را فراهم کند.

پس برای مدیران، کارمندان و به طور کل افرادی که زمان زیادی را پشت میز و روی صندلی صرف می کنند بسیار مهم است که از بهترین صندلی مدیریتی استفاده کنند.

صندلی‌های اداری در انواع مختلف با جنس‌های متفاوت عرضه می شوند که در ادامه به آن خواهیم پرداخت اما ابتدا باید با ویژگی های یک صندلی مدیریتی خوب آشنا شویم.

7 ویژگی‌ مهمی که بهترین صندلی مدیریتی باید داشته باشد:

ویژگی های صندلی مدیریتی

 

1-تکیه گاه

تکیه گاه صندلی های اداری می تواند در انواع مختلف پشت مشبک و بالشتکی باشد . شما بسته به نوع سلیقه و راحتی خود می توانید انتخاب کنید.

معمولا پشتی های صندلی های اداری و مدیریتی بلند هستند اما مطمئن شوید که این تکیه گاه از شیب مناسبی برخوردار باشد تا ضمن تسکین و جلوگیری از فشار بتواند از گردن و سر شما هم محافظت کند.

یک صندلی با تکیه گاه مناسب باید بتواند منحنی ستون فقرات را به طور کامل پوشش دهد. و همچنین باید از یک سیستم قفل برای جلوگیری از بیش از حد عقب رفتن تکیه گاه جلوگیری کند تا کاربر در یک شیب مناسب قرار بگیرد.

2-ارتفاع صندلی

ارتفاع صندلی باید بین 40 تا 50 سانتی متر باشد. به طوری که کف پاها به طور کامل روی زمین قرار بگیرند و زانوها زاویه‌ی 90 درجه داشته باشند.

همچنین دارای اهرم تنظیم ارتفاع باشد تا برای افراد با قدهای مختلف قابلیت تنظیم داشته باشد.

3-عرض صندلی

عرض نشمین گاه صندلی باید 45 تا 51 سانتی متر باشد. هنگام نشستن باید از هر طرف حدودا 2.5 سانتی متر فضا باشد تا کاربر در استفاده از دسته های صندلی مجبور نشود بازوهای خود را به اطراف بکشد.

عرض و پهنای تکیه گاه باید بین 30 تا 50 سانتی متر باشد. اگر تکیه گاه و نشیمن گاه از یکدیگر جدا هستند باید از قابلیت تنظیم ارتفاع و زاویه برخوردار باشد. اگر هم یک تکه هستند باید زاویه‌ی عقب و جلو آمدن آن قابل تنظیم باشد.

4-عمق صندلی

در انتخاب بهترین صندلی مدیریتی باید به عمق نشمین گاه آن نیز توجه کنید. معمولا عمق استاندارد برای یک صندلی بین 44 تا 50 سانتی متر است. تا احساس راحتی هنگام نشستن را فراهم کند. و همچنین حدود ¾ از ران‌ها هنگام نشستن باید توسط صندلی پوشش داده شود.

ویژگی های مهم صندلی اداری-عمق صندلی

5-مواد صندلی

صندلی را انتخاب کنید که در ساخت آن از بهترین مواد استفاده شده باشد.. استفاده از مواد و فوم کم و نامرغوب در بالشتک صندلی می تواند موجب عدم انطباق باسن، کمر درد و خستگی و ناراحتی شود.

صندلی های با روکش چرم که در انواع مختلف تولید می شوند، در عین حال که از ظاهر شیکی برخوردار هستند و تمیز کردن آن‌ها راحت است، اما می توانند در فصول گرم و سرد موجب ناراحتی شما شوند. با این حال یکی از محبوبترین صندلی های اداری و مدیریتی محسوب می شوند.

صندلی های تمام مشبک یا تکیه گاه مشبک که اغلب فلزی هستند می توانند باعث ایجاد جریان هوا شوند که در فصل های گرم سال یک مزیت محسوب می شود.

6-چرخش صندلی

یک صندلی ارگونومیک باید بتواند فارغ از وزن کاربر، بدون اینکه شخص مجبور شود به خود فشار وارد کند در امتداد میز حرکت کند تا دسترسی را برای او راحت تر کند.

یک صندلی اداری ارگونومیک اداری حداقل باید پنج پایه‌ی چرخ داشته باشد. و چرخ‌ها از کیفیت مناسب برخوردار باشند تا هم چرخش و حرکت را برای کاربر آسان کنند هم به سطح زمین آسیب نزنند.

7-ضمانت نامه

یک صندلی اداری ارگونومیک حتما باید دارای ضمانت باشد. پس اگر می خواهید بهترین صندلی مدیریتی را خریداری کنید مطمئن شوید که صندلی انتخابی شما حتما دارای ضمانت نامه باشد.

انواع مختلف صندلی های اداری

انواع مختلف صندلی های اداری

یک اداره ممکن است از بخش های متفاوتی تشکیل شده باشد و هر بخش بسته به نوع و شرایط کار نیاز به صندلی با کارایی مطابق با شرایط کاری خود را داشته باشد.

به عنوان مثال مراکز پاسخ دهی که معمولا زمان بسیاری زیادی را بر روی صندلی می نشینند، به یک صندلی با دوام و راحت که اصطلاحا صندلی 24 ساعته گفته می شود نیاز دارند.

یا دفتر مدیریت نمی تواند از یک صندلی کامپیوتری استفاده کند و نیاز به یک صندلی مدیریت دارد.

همچنین صندلی های بخش کنفرانس، اجرایی، مهمانان و … متفاوت هستند که هر کدام کارایی مخصوص به خود را دارند. پس شناخت انواع صندلی های اداری و کاربردهای آن می تواند کمک زیادی در انتخاب بهترین صندلی مدیریتی به ما کند.

بخشی از انواع صندلی های اداری به شرح زیر است:

  • صندلی کارمندی
  • صندلی ارگونومیک
  • صندلی مدیریتی
  • صندلی کنفرانس
  • صندلی اجرایی
  • صندلی کامپیوتر
  • صندلی مش
  • صندلی 24 ساعته

 


 

با انواع مختلف صندلی های اداری آشنا شوید.

به post امتیاز دهید:

2 دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.