ترمیم ام دی اف

چوب فروش
22 خرداد, 1397
5 دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه

ترمیم ام دی اف

ترمیم ام دی اف آسیب دیده

ترمیم ام دی اف در برخی موارد که پای رطوبت درمیان نباشد قابل انجام است. روکش ام دی اف که بر روی ضخامت اصلی آن قرار می گیرد معمولا ۱ میلیمتر است. البته این بدان معنا نیست که نمی تواند از این عدد کمتر باشد. در واقع یکی از دلایل عمده تفاوت در کیفیت و قیمت ام دی اف همین مورد است. زیرا روکش نقش تغیین کننده ای در کیفیت ام دی اف دارد. هر چه ضخامت روکش اصلی که رنگ آن را نیز تعیین می کند بیشتر باشد، در زمان تولید و برش قطعات کمتر دچار آسیب و یا پریدگی روکش بطور جزیی می گردد. خریداران باید در زمان تهیه محصولات ام دی اف توجه داشته باشند که محصول با ام دی اف مرغوبی تهیه شده باشد.

در هر صورت ایجاد آسیب دیدگی ها بر روی روکش در بسیار از موارد ایجاد شده مخصوصا در محل مورد استفاده قابل حل است. ترمیم ام دی اف را در چند دسته می توان قرار داد و برای آن راه حل پیشنهاد داد. آنچه قابل حل است آسیب دیدگی هایی هستند که بر روی روکش ایجاد شده اند. در مواقعی که شدت آسیب دیدگی به ماده خام تشکیل دهنده ورق ام دی اف رسیده باشد دیگر کار چندانی نمی توان انجام داد.

ترمیم ام دی اف برای مواردی که با رطوبت در ارتباط بوده است نیز غیر ممکن است. آنچه در بین مصرف کنندگان در مورد ام دی اف به اشتباه وجود دارد این نکته است که ام دی اف در برابر آب و رطوبت مقاومت دارد. اما این باور در واقع تا حد بسیار زیادی اشتباه است. روکش ام دی اف بطور کامل در برابر رطوبت مقاوم است به شرط آنکه رطوبت زیاد از لبه های قطعه که نوار pvc قرار گرفته به مغز اصلی نفوذ نکند. در واقع مغز اصلی ام دی اف و مواد تشکیل دهنده آن با دیگر مصنوعات چوبی متداول که در برابر رطوبت واکنش سریع نشان می دهند هیچ تفاوتی ندارند.

در موارد مسکونی مانند کابینت و به خصوص صفحه کابینت این مقاومت بیشتر است زیرا روکش اصلی صفحات کابینت معمولا hpl است که ضخامت بیشتر و مقامت بیشتری در برابر رطوبت دارند ولی آنچه باید مد نظر قرار گیرد آن است که بهتر است پس از ایجاد رطوبت بر روی هر قطعه ام دی اف بلافاصله آن محل خشک گردد زیرا ترمیم ام دی اف رطوبت دیده همانطور که پیشتر اشاره شد غیر ممکن است و فقط با تعویض قابل بازسازی است.

اما برای مواردی که روکش آسیب دیده است دو راه حل کلی و ساده وجود دارد روکش ام دی اف و ترمیم ام دی اف شباهت بسیار زیادی به بدنه خوردرو و رنگ آن دارد و تقریبا مانند آن عمل می شود. در مورد آسیب دیدگیهای جزیی مانند خط و یا خش با استفاده از پولیش ام دی اف می توان مشکل را حل نمود که بوسیله یک پارچه تمیز و استفاده از پولیش قابل حل است.

در مواردی که آسیب دیدگی عمق بیشتری دارد باید از بتونه استفاده کرد بتونه را باید متناسب با رنگ روکش ام دی اف تهیه کرد که به سادگی در بازار وجود دارد و استفاده از آن ساده است. بتونه را بر روی قسمت آسیب دیده کشیده و حداقل یک ساعت فرصت برای خشک و جذب شدن آن به ام دی اف باید داد.

ترمیم ام دی اف با توجه به نوع آسیب دیدگی جزیی کاملا قابل حل است و تنها نیاز به تهیه موارد اشاره شده وجود دارد که به راحتی از فروشندگان یراق آلات دکوراسیون داخلی می توان تهیه نمود. ولی در کل از آنجاییکه ام دی اف در برابر رطوبت و ضربه های شدید آسیب پذیر است باید نوع مراقبت و نگهداری از اینگونه محصولات مانند مصنوعات چوبی باشد.

درچوب فروش کلیه محصولات  با استفاده از ام دی اف درجه یک تولید و عرضه می گردند و با استفاده از بسته بندیهای صحیح و استاندارد مراحل جابجایی و حمل با دقت کامل انجام می پذیرد تا محصولات بدون هیچگونه آسیب دیدگی در اختیار خریداران قرار گیرد.

 

به post امتیاز دهید:

5 دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.