تفاوت میز کارمندی و میز مدیریتی+راهنمای خرید

چوب فروش
2 مرداد, 1400
3 دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه
انواع-میز-کارمندی

میز کارمندی و میز مدیریتی چه فرقی با هم دارند؟

تفاوت میز کارمندی و میز مدیریتی چیست؟ این یکی از سوالات پر تکرار کاربران هنگام خرید مبلمان اداری است. خیلی از افراد به دلیل اینکه تفاوت بین این دو میز را نمی دانند، نمی توانند میز مناسب برای هر سمت را انتخاب کنند. و این ممکن است مشکلاتی را به وجود بیاورد.

امروزه تنوع در میزهای اداری بسیار زیاد شده است و این تنوع به خاطر کاربردهای مختلفی است که هر میز دارد. بنابراین اگر میز مناسب با کار خود را انتخاب نکنیم احتمال زیاد کاربردی را که انتظار داریم داشته باشد، نخواهد داشت.

این جاست که شناخت انواع میزهای اداری مهم می شود.

 

میز های کارمندی مدرن

 

میزهای اداری انواع مختلفی دارند:

  • میز کامپیوتر
  • میز منشی
  • میز کارمندی
  • میز مدیریتی
  • میز ایستاده
  • میز گروهی
  • میز کنفرانس

در این بین میز های کارشناسی، کارمندی و مدیریتی (مدیریت) به دلیل تشابهاتی که به هم دارند معمولا باهم اشتباه گرفته می شوند. اما در واقع این طور نیست. در زیر به توضیح جداگانه در مورد تفاوت میز مدیریتی و میز کارمندی می پردازیم، تا بهتر متوجه تفاوت های آن‌ها شویم.

میز کارمندی

میز کارمندی یکی از انواع مختلف میزهای اداری است. این میزها به دلیل اینکه درصد بیشتری از افراد را در سازمان‌ها و شرکت‌ها کارمندان تشکیل می دهند، یکی از پرفروش‌ترین میزهای اداری هستند.

میزهای کارمندی در انواع مختلفی وجود دارند. و تنوع زیادی در طرح و جنس دارند. فلزی، شیشه ای، چوبی و …

اما محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین آنها میز کارمندی ام دی اف است.

خرید-میز-کارمندی ام دی اف

 

بیشتر میزهای کارمندی از نوع ام دی اف هستند. ام دی ف به دلایل زیادی از جمله مقاومت بیشتر و تنوع رنگ و طرح زیاد نسبت به چوب و شیشه بیشتر در سازمان‌ها و شرکت‌ها استفاده می شوند.

امروزه نیز برای مدرن کردن و زیبا کردن ظاهر میزها نیز از ترکیب فلز در آنها نیز استفاده می کنند. ترکیب چوب (یا ام دی اف) و فلز نه تنها زیبایی بصری میز را دو چندان می کند بلکه حتی مقاومت میز را نیز بیشتر می کنند.

 

 

شما می توانید نمونه ها و قیمت میزهای پایه فلزی را از اینجا مشاهده کنید.

تفاوت-میز-کارمندی-و-میز-مدیریتی

 

ابعاد میز کارمندی 

یکی از تفاوت های عمده میزهای کارمندی با میزهای مدیریت در ابعاد آنهاست.

میزهای کارمندی معمولا دارای طول 120تا 160 و ارتفاع 75 تا 80 سانتی متر است که می تواند با توجه به ارگونومیک بدن کاربر متغیر باشد.

عرض میز کارمندی هم می تواند با توجه به کاربرد و فضای مورد نیاز کاربر متغیر باشد. که معمولا اندازه ای بین 45 تا 80 سانتی متر دارد.

دیگر تفاوت میز کارمندی و میز مدیریتی، طراحی ظاهری آنهاست. میزهای کارمندی معمولا با هر متریالی که باشند از ظاهر ساده تری نسبت به میزهای مدیریت برخوردارند. در طراحی میزهای کارمندی بیشتر سعی می شود تا کاربرد و راحتی کاربر هنگام استفاده های طولانی مدت در نظر گرفته شود. هرچند که امروزه نمونه های بسیار زیبا اما کاربردی میزهای کارمندی طراحی و تولید می شوند. مشاهده میزهای کارمندی زیبا و کاربردی

قیمت، یکی دیگر از تفاوت های میز کارمندی و میز مدیریتی است. میزهای کارمندی به دلیل طراحی های ساده تر و ابعاد کوچکتر نسبت به میزهای مدیریتی، قیمت پایین تری دارند.

میزهای کارمندی معمولا با یک فایل اداری یا ست کنار میز تکمیل می شوند. این فایل ها یا ست های کنار میز که در انواع مختلف هستند، فضا و کاربرد بیشتری را برای نگهداری انواع زونکن، اسناد و مدارک و … در اختیار کاربر قرار می دهند.

 

قیمت-میز-مدیریتی

 

میز مدیریتی

میز مدیریتی هم از انواع میزهای اداری است. میز مدیریتی همانطور که از نام آن مشخص است برای سمت مدیران طراحی می شوند.

عمده تفاوت میزهای مدیریت با دیگر میزها، ظاهر بصری آن است. میزهای مدیریت عموما ظاهری شکیل و با اصالت دارند تا بتوانند به وضوح جلوه یک مدیر را به نمایش بگذارند.

میزهای مدیریت می توانند با توجه به سبک دکوراسیون اتاق مدیریت (کلاسیک یا مدرن) متفاوت باشند.

این میزها هم مانند میز های کارمندی، متریال و جنس های مختلفی دارند. نمونه ی میزهای چوبی بیشتر برای اتاق مدیریت به سبک کلاسیک مناسب است. و نمونه های میزهای شیشه ای، ام دی اف یا فلزی بیشتر برای اتاق مدیریت به سبک مدرن مناسب است.

 

 

میز مدیریت مدرن

 

ابعاد میز مدیریت

همانطور که بالاتر اشاره کردیم یکی از تفاوت میز کارمندی و میز مدیریتی ، ابعاد میزهاست.

میزهای مدیریت معمولا ابعاد بزرگتری نسبت به میزهای کارمندی دارند.

طول یک میز مدیریت معمولا بین 160 تا 200 و ارتفاع استاندارد 76 تا 85 سانتی متر است.

عرض این میزها کاملا بسته به سلیقه و طراحی میز کاملا متغیر است.

میز مدیریت ممکن است شامل یک میز ال کناری در سمت راست، یک میز متحرک یا ثابت در انتهای میز اصلی یا یک میز تک اما بزرگ باشد.

اما معمولا میزهای مدیریتی را به شکل یک میز اصلی به همراه یه میز ال کناری مشاهده می کنیم.

اغلب قیمت میزهای مدیریت بیشتر از میزهای کارمندی است. که این قیمت بالا به دلیل ابعاد بیشتر، متریال با کیفیت تر و طراحی های خاص تر است.

 

قیمت-و-خرید-میز-مدیریت-کلاسیک

 

میز کارمندی به جای میز مدیریت!!

بعد از بررسی تفاوت میز کارمندی و میز مدیریتی ، بیشترین سوالی که هنگام خرید میزها از ما می کنند این است که آیا می شود به جای میز مدیریت، میز کارمندی بخریم؟

اولین جواب ما به شما این است: این امر در ابتدا به سلیقه ی شما بستگی دارد.

در قدم بعد، مهمترین موردی که باید در نظر بگیرید فضا و نوع محیط اتاق یا بخش مدیریت است.

اگر اتاق مدیریت فضای کوچکی است می توانید از نمونه میزهای مدیریت کوچک و مدرن استفاده کنید.

شما در فروشگاه چوب فروش می توانید میز مدیریتی و میز کارمندی با ابعاد دلخواه خود را سفارش دهید. این امکان با استفاده از قابلیت سفارشی سازی برای مشتریان فراهم شده.

برای اطلاعات بیشتر با کارشناسان چوب فروش تماس بگیرید .

به post امتیاز دهید:

3 دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.