خرید میز اداری و روش های آن

چوب فروش
24 خرداد, 1400
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه
خرید میز اداری جدید

خرید میز اداری مهمترین بخش یک اداره است. امروزه میز فقط یک سطح ساده برای انجام کارها نیست. یک میز خوب و مناسب می تواند آرامش و راحتی شما هنگام کار را فراهم کند و حتی خلاقیت و تمرکزتان را نیز افزایش دهد. و یک میز نا مناسب و بی کیفیت می تواند کار را برای شما سخت و طاقت‌فرسا کند. پس هنگام خرید حتما به نکاتی که در ادامه توضیح می دهیم توجه کنید تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

 

انتخاب_میز_مناسب

انتخاب میز مناسب

میزهای اداری در انواع طرح‌ها مانند مدرن، کلاسیک و جنس های مختلف mdf، شیشه ای، پایه فلزی و … عرضه می شوند. شما می توانید بر حسب نیاز شغلی یا سلیقه‌ی شخصیتان یک میز اداری مناسب تهیه کنید.

برای اینکه بتوانید بهترین انتخاب را هنگام خرید میز متناسب با نیاز شغل خود داشته باشید به این نکات توجه کنید:

  • میز باید نیازهای شغلی شما را برآورده کند.
  • میز متناسب با سبک کاری و محیط کاری شما باشد.(پذیرش، مدیریت، منشی،کنفرانس و … )
  • اندازه ی آن به خوبی با پارامترهای و محدودیت های محل کار شما مطابقت داشته باشد.
  • سطح میز مطابق با تحمل استفاده‌ی روزانه شما باشد. (برای این کار شما باید مورد استفاده از میز را مشخص کنید.)

میز اداری مناسب برای انواع کارها و محیط‌ها

میز برای کارهای کامپیوتری

در صورتی که می خواهید روی میز خود کامپیوتر قرار دهید باید میزی را انتخاب کنید که مناسب با وزن و اندازه رایانه شما یاشد.

روی آن دریچه یا درپوشی برای رد کرد و جمع کردن سیم کشی‌ها، کابل‌ها و اتصالات برقی و همچنین محفظه ای برای نگهداری کیس داشته باشد.

به عنوان مثال میز های اداری شیشه ای معمولا توان نگهداری کامپیوترهای سنگین را ندارند. پس این گزینه از لیست انتخاب های شما حذف می شود.

میز برای کارهای دفتری

اگر میزی که می خواهید برای امور دفتری مانند میز منشی، کارمندی و  … است، پس باید از صفحه ی گسترده ای برخوردار باشد تا بتوانید تمام مدارک، مقالات و… را روی آن جای دهید.

همچنین می توانید میزی را انتخاب کنید که در آن قفسه بندی‌هایی برای نظم دهی بیشتر به کار شما تعبیه شده است.

ترکیب کارهای اداری و کامپیوتری

انواع میز اداری ال

اگر در کار خود هم از کامپیوتر استفاده می کنید هم مدارک و برگه های زیادی روی میزتان قرار می دهید، میزهای ال (L) یا یو (U) شکل می توانند گزینه های مناسبی برای شما باشند.

میز کار در منزل

کسانی که بیشتر کارهای خود را در منزل انجام می دهند، می توانند از میزهای مناسب منزل استفاده کنند. تا نظم و تمرکز بیشتری را هنگام انجام کار به فضای خانه خود بیاورند. برای فضای منزل میزهای ال ( L) یک راه حل خوب و مناسب است.

محیط های کوچک

معمولا انتخاب میز برای فضاهای کوچک و تنگ کار سختی است. معمولا میزهای آماده در ابعاد استاندارد و معمول تولید می شوند. پس راه حل ما برای کسانی که می خواهند برای یک فضای کاری کوچک میز اداری خریداری کنند میزهای سفارشی در ابعاد دلخواه است.

میز کم جا و مدرن

 میز اداری مناسب باید چه ویژگی هایی داشته باشد

هنگام خرید میز اداری باید توجه کنید که میز شما ارتفاع استاندارد داشته باشد. معمولا ارتفاع استاندارد برای میزهای اداری در هر نوع کاربردی بین 75 تا 80 سانتیمتر است.

فضای برای قرار گرفتن پا و صندلی کاربر و یا حتی صندلی میهمان وجود داشته باشد. که این فضا حدودا 90 سانتیمتر در نظر گرفته می شود.

اگر میز مورد نظر کاربرد کامپیوتری دارد باید یا یک المان برای قرار گرفتن صفحه کیبورد داشته باشد، که در ارتفاع مناسب تعبیه شده باشد که باعث ناراحتی یا کشیدگی عضلانی کاربر نشود. یا اینکه حداقل فضای کافی برای قرار دادن آن روی میز وجود داشته باشد.

جنس میز چه باشد؟

همانطور که در ابتدای مقاله اشاره کردیم میزهای اداری در انواع طرح‌ها و جنس های مختلف تولید و طراحی می شوند. برای اینکه بدانید چه نوع جنس میزی برای فضای شما مناسب‌تر است باید انواع آن را بشناسید.

در ادامه با جنس های مختلف یک میز آشنا می شوید تا پروسه خرید میز اداری و انتخاب یک مدل مناسب برایتان راحت تر شود.

میز اداری MDF

MDF محبوب‌ترین جنس میز برای محیط های اداری است. MDF یک فرآورده‌ی چوبی است که از تخته فیبر و به روش خشک تولید می شود. دلیل محبوبیت این نوع به این خاطر است که پس از تولید می توان آن را روکش کرد. این روکش های تزیینی در طرح‌ها، رنگ‌ها و جنس های متنوع عرضه می شوند، که علاوه بر زیبایی دوام بالایی هم دارند. و کار انتخاب را برای خریدار راحت تر می کنند.

میز MDF نسبت به میزهای چوبی قیمت مناسب تر و مقرون به صرفه ای دارند.

طیف رنگی گسترده تری دارند و شما حق انتخاب بیشتری دارید.

میز اداری پایه فلز یا تمام فلز

میز اداری پایه فلز

با دوام‌ترین نوع میزها میزهای فلزی هستند، که این فلز می تواند در تمام میز کار شده باشد یا ترکیبی از چوب و فلز باشد که این روزها بسیار محبوب شده‌اند.

پس اگر به دنبال یک میز با دوام و قیمت مناسب هستید که می خواهید مدت طولانی از آن استفاده کنید، میزهای فلزی بهترین گزینه برای شما هستند. میزهای تمام فلز گرچه ظاهر حرفه ای ندارند اما کارایی و دوام بالایی دارند. برای ایجاد یک ظاهر جذاب و حرفه ای هم می توانید آن را با چوب ترکیب کنید.

میز اداری چوبی

شیک‌ترین نوع میزها، میزهای چوبی یا روکش چوبی هستند. این نوع میزهای با انواع مختلف چوب مانند گردو، افرا، بلوط، راش، کاج و… تولید می شوند.

با کیفیت‌ترین چوب‌ها برای تولید میزها، چوب گردوی آمریکایی، نارون، گیلاس و افرا هستند.

این نوع میزها با اینکه ظاهری بسیار شیک دارند اما معایبی نیز دارند.

میزهای چوبی با توجه به نوع و جنس چوب از قیمت های بالایی برخوردارند. برای استفاده های زیاد و طولانی مدت مناسب نیستند.

بیشتر کاربرد میزهای اداری چوبی برای مدیریت و میزهای جلسه یا کنفرانس می باشد.

میز اداری شیشه ای

میز_شیشه_ای_مدرن

میز شیشه ای یک انتخاب مدرن اما پر از ریسک است. اگر طرفدار سبک ساده گرایی هستید این نوع میزها می تواند نظر شما را به سمت خود جلب کنند.

با توجه به طرح و ابعاد موجود می توانند قیمت های مختلفی داشته باشند. اما با این حال می توانند از لحاظ اقتصادی یک انتخاب مناسب باشند.

در استفاده از این نوع میزها باید بسیار احتیاط کنید زیرا در صورت ضربه خوردن توسط دسته‌ی صندلی احتمال شکستن وجود دارد.

همچنین تحمل بارهای بیش از حد سنگین مانند مانیتورهای قدیمی و وزن بالا را ندارند.

خرید میز اداری شیشه‌ای بیشتر در منزل، مدارس، مطب‌ها کاربرد دارد.

شناسایی کیفیت و دوام هنگام خرید میز 

یکی از شاخص های مهم هنگام خرید میز برای هر نوع محیطی و هر نوع استفاده ای کیفیت و با دوام بودن آن است.

مهمترین مولفه برای تشخیص و شناسایی کیفیت یک میز اداری ساختار کشوهای آن است.

ویژگی های یک کشوی با کیفیت
  1. کشوها باید هنگام تحمل وزن زیاد به راحتی باز و بسته شوند.
  2. باید به طور کامل باز شود و تا بتوان از تمام فضای آن استفاده کرد.
  3. کشوهای چوبی باید ساختاری به هم پیوسته داشته باشند.( این نوع کشوها با دوام تر از کشوهایی هستند که به چسب یا منگنه به هم متصل شده انده.)
  4. بین میز و کشو، یا بین خود کشوها ( در صورت وجود چند کشو زیر هم) نباید فاصله ای وجود داشته باشد. چون در این صورت کشوها به طور درست جا نگرفته اند که این خود نشانه ای از بی کیفیتی محصول است.

دو شاخص مهم دیگر در خرید یک میز مدیریت یا اداری با کیفیت، یکی توجه به لبه های میز هست که باید متقارن و صاف باشد و تیزی نداشته باشد. و دیگری هم داشتن برگه ی ضمانت نامه همراه میز است. که این ضمانت نامه می تواند یک ساله، دو ساله و … تا مادام العمر باشد.

 


درباره‌ی روش های انتخاب میز مدیریت بیشتر بدانید

به post امتیاز دهید:

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.