دفتر کار شیک و مدرن 8 ویژگی

چوب فروش
15 آذر, 1399
1 دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه
دفتر کار شیک و مدرن اداری

دفتر کار شیک و مدرن یکی از مهمترین دغدغه های شرکت ها می‌باشد. فضاهای کاری دیگر فقط بر اساس تعداد پرسنل و کارمندان نیست بلکه بر اساس سازگاری آنها و برای بهبود شرایط کار محیطی، خلاقیت و البته بهره وری است.

بسیاری از شرکت ها شعار “کارمندان سالم کارمندان خوشبختی هستند” را حفظ می کنند و تحت این اصل، طراحی دفتر کار شیک و مدرن را پیگیری می‌کنند. در واقع یک دفتر کار مدرن تا حد زیادی بستگی به نیازها و عملکرد کارمندان دارد.

آنها علاوه بر فراهم کردن راحتی کارمندان جهت توسعه فعالیت هایشان، شرکتها را نیز در صف مقدم قرار می دهند که منعکس کننده فرهنگ آنها از نظر داخلی و خارجی است.

 

حال، از تئوری به عمل می‌آییم و این سوال را مطرح می‌کنیم که  چگونه می توان دفاتر مدرن را طراحی کرد؟

 

دفتر-کار-بیز

 

اگر به دفاتر 20 سال پیش نگاه کنیم و با دکوراسیون محیطهای امروزی مقایسه کنیم، تحول روشنی در مبلمان اداری، طراحی داخلی دکوراسیون ، رنگ و مفهوم آن مشاهده می کنیم.

 

دفاتر قدیمی فضاهای کاری کاملا مجزا بودند، اتاقک هایی که کارمندان را از یکدیگر جدا می کرد، دفتر جداگانه ای که مدیر در آن اقامت داشت، بدون فضای مشترک و تعامل گروهی، نکاتی که دیگر از آنها خبری نیست.

 

این تکامل با 8 ویژگی اصلی مشخص شده است:

 

مبلمان ارگونومیک در دفتر کار شیک و مدرن

ارگونومی چیزی بیشتر از سازگاری با کاربر نیست و وقتی صحبت از طراحی دفتر کار شیک و مدرن می شود توجه به ارگونومیک بودن مبلمان اداری در اولویت قرار دارد. مبلمان ارگونومیک برای جلوگیری از مشکلات جسمی، استرس و تمرکز در نظر گرفته شده است.

 

دفتر-کارنما-طرح-جابر

 

همکاران شما در کار چقدر راحت هستند؟ آیا وظایف خود را به درستی انجام می‌دهند؟ اگر پاسخ های شما منفی است، خوب است که بررسی کنید آیا از ناراحتی دائمی رنج می برند یا خیر.

 

 

فضاهای چند منظوره

از آنجا که اشکال کار همراه با نیازهای کارمندان تغییر کرده است.

دفاتر کار شیک و مدرن نیز باید عملی و چند منظوره باشند.

به طوری که بتوانیم از محل کار استفاده های مختلفی کنیم، مثلاً برای جلسات بدون برنامه، دورهمی کارمندان برای ایجاد طوفان خلاقیت و یا حتی استراحتی کوتاه در زمان کار.

 

دفتر کار شیک و مدرن و دفتر-کارگزاری-آگاه

 

فن آوری یکپارچه

ما بدون فناوری چه خواهیم شد؟ تکنولوژی نه تنها به ساده سازی فرآیندها بلکه به بهبود اقامت کاربران در محل کار کمک می کند.

صفحه نمایش‌های تخت، پروژکتورها، مبلمان فناوری شامل اتصالات صدا و داده ها برخی از عناصر تکنولوژیکی هستند که توسعه فعالیت های ما را تسهیل می کنند.

محیط های همکاری

روند در دفاتر کار شیک و مدرن با هدف کنار گذاشتن فضاهای فردی و مهاجرت به سمت فضاهای مشارکتی انجام می شود، زیرا اینها صرفه جویی قابل توجهی دارند، باعث پیشرفت خلاقیت، بهبود ارتباطات و افزایش بهره وری می شوند.

به این ترتیب موانع معماری برطرف می شود و همکاری بین کارمندان بیشتر می‌شود.

 

فضای باز در دفتر کار شیک و مدرن

یافتن پنجره های بزرگ در دفاتر، با دید به بیرون یا تراس  با بهره گیری از نور طبیعی و احساس گرما و وسعت، به طور فزاینده ای معمول است.

همانطور که در بالا ذکر شد، روش کار تغییر کرده است و در این فضاها، هیچ تمایزی از نظر موقعیت بین کارمندان وجود ندارد. دفتر کار شیک و مدرن، موقعیتهای فرد را در سازمان برجسته نمی‌کند بلکه تعامل را در تمامی سطوح تشویق می‌نماید.

 

دفتر-کار-تخفیفات

 

مناطق تفریحی و استراحت

نیاز به سازش و آسایش کاری و زندگی شخصی باعث شده است که شده که دفاتر کار شیک و مدرن نسبت به فراهم آوردن راحتی بیشتر و ابزارهای مناسب برای پیشرفت حرفه ای توجه ویژه‌ای نشان دهند.

 

صندلی و مبلمان راحتی در مکانهای اجتماع همکاران، میزهای پینگ پنگ، فوتبال روی میز یا سفره خانه ها، به طور فزاینده ای در دفاتر مدرن رایج است و به کارگران کمک می کند تا استراحت کنند، صحبت کنند یا به طور غیر رسمی ملاقات کنند و عقاید خود را بیان کنند .

 

دفتر-کار-شیک-و-مدرن-اداری-و-دفتر-کار-مجازی

 

روشنایی

روشنایی نقشی اساسی در طراحی دفتر کار شیک و مدرن دارد.

نور کم می تواند باعث خستگی چشم شود و بر عملکرد نیروی انسانی تأثیر منفی بگذارد.

برعکس، استفاده صحیح از منابع مختلف نور طبیعی یا مصنوع ، راحتی و بهره وری کاربران را بهبود می بخشد.

 

دفتر-کاری-نیوشا

 

انگیزه تزئینی

همه آنها عناصری هستند که می توانند به افزایش خلاقیت و الهام بخشیدن در کارمندان کمک کنند.

عواملی مانند رنگ دیوارها در روحیه افراد تأثیرگذار است.

در حالت ایده آل، آنها باید مطابق تصویر و نور موجود در شرکت ترکیب شوند.

آبی کم رنگ، سبز و خاکستری بسیار توصیه می شود.

همچنین اعتقاد بر این است که گیاهان باعث تقویت تمرکز و ایجاد محیطی آرام می‌گردند.

همچنین برخی گیاهان موجب تصفیه هوا و ایجاد محیطی گرم می شوند.

نمونه های دیگر برای دفتر کار شیک و مدرن ، نقاشی دیواری، عبارات الهام بخش، تزیینات مفهومی و غیره است که موجب انتقال مفاهیم به صورت غیر مستقیم می‌شود.

 

 

به post امتیاز دهید:

1 دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.