طراحی دکوراسیون داخلی مدرن

چوب فروش
5 بهمن, 1398
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه
بهترین-مدل-دکوراسیون-اداری

طراحی دکوراسیون داخلی مدرن

در یک دهه گذشته طراحی دکوراسیون داخلی مدرن دستخوش تغییرات بسیار زیادی شده است. این تغییرات در دو زمینه ایجاد شده است ابتدا تغییر در رویکرد طراحی داخلی است که شامل تغییرات عمده در سبک طراحی و اجرا بوده است و نکته دوم بهره‌گیری بسیار زیاد از علم برای افزایش راندمان و اثر بخشی بیشتر. به همین علت مفاهیم جدیدی به این بخش اضافه گردید و گاهی مفاهیمی که بصورت کلیشه‌ای با آنها برخورد می‌شد به ناگاه دچار تغییرات بسیار زیادی شد.

طراحی دکوراسیون داخلی مدرن انسان محور

نوع کارکرد پرسنل مورد بازبینی قرار گرفت و تعاریف مدرنی از سلامتی بازتعریف شد و همه این موارد به کمک علم انجام پذیرفت . بطور مثال مفهومی به نام میز کار گروهی به ناگاه تقسیم بندیهای کلاسیک مانند دیوار و پارتیشن اداری را که دهه‌ها مورد استفاده بود را کنار زد. در همین مثال دو نکته علم و سبک طراحی مدرن در کنار یکدیگر این مفهوم را پرورش دادند.

در واقع میز کار گروهی ، چالش جدیدی برای میز اداری گردید .

 

دکوراسیون-مدرن-اداری

 

نگاه علم به کارکردن افراد این نکته را تغییر داد که مدت زمان طولانی در یک منطقه محدود ، هم به سلامتی و هم به میزان عملکرد تاثیر می‌گذارد. علم برای تغییر دادن این مفهوم تاکید بر روی کارگروهی داشت به این معنا که منطقه‌ای باز در کنار همکاران، موجب افزایش خلاقیت و راندمان می‌شود و تیمهای کاری را متحد و یکدست می‌کند. برای آنکه این دلیل علمی برای کارگروهی در دکوراسیون داخلی تبلور پیدا کند، میزکار گروهی پدید آمد و به سرعت به سبکهای جدید و نوآورانه دست پیدا کرد به نحویکه امروزه بزرگترین کمپانیهای جهان به شکلی باورنکردنی و در مدل هایی شگفت آور از میز کار گروهی بهره می‌برند و حتی این نوع طراحی داخلی را به نقاط دیگر نیز گسترش دادند.

تاثیر میز کار گروهی در طراحی دکوراسیون داخلی مدرن

وقتی شرکتها به چشم خود دیدند که میز کار گروهی و در نگاه کلی کار کردن در کنار یکدیگر به چه میزان زیادی بر روی عملکرد کلی سازمان آنها تاثیر می‌گذارد، این نوع را در نقاط دیگر شرکتهای خود گسترش دادند. لابی‌های کوچک و جدا از مناطق اصلی کاری برای دور هم نشینی و تبادل اطلاعات، مکانی برای استراحت بیشتر افراد در زمان کار از جمله مواردی هستند که منشعب از مفهوم مناطق باز کاری شکل گرفته‌اند. بطور کلی آنچه موجب این تغییرات شد نگاه انسان محور علم بود. بجای آنکه همه موارد برای کار بیشتر و دقیق پیش بینی شود باید برای تکامل و سلامتی انسان در نظر گرفته می‌شد.

 

دکوراسیون-اداری

 

 

علم این نکته را به روشنی مشخص کرد که صاحبان کار بدون تامین نیازهای ابزاری و روانی نمی‌توانند به افزایش کیفیت و کارایی سیستمی دست پیدا کنند. کارمندی که بر روی یک میز اداری خسته کننده، در یک فضای محدود و کم نور قرار دارد قطعا بازدهی لازم را ندارد و خلاقیتی نمی‌توان از او انتظار داشت. عدم تعامل صحیح و عدم بوجود آوردن تیمهای کاری مرتبط و حتی نامرتبط، موجب کاهش وفاداری سازمانی می‌شود.

توجه به علایق افراد و در نوع پیشرفته آن حتی تعیین زمان کار کردن روزانه، از جمله مواردی هستند که نشان دهنده عمق مفهوم انسان محور در زمان کار است. طراحی دکوراسیون داخلی مدرن شامل ترکیب زیبایی با ابزار و وسایلی است که مورد تایید علم قرار گرفته.

اثربخشی طراحی دکوراسیون داخلی مدرن

اثر بخشی، دیگر نکته‌ای است که طراحی دکوراسیون داخلی مدرن به آن توجه ویژه دارد.

اثر بخشی در یک دید کلی هم به کارمندان مربوط می‌شود و هم به مراجعه کنندگان.

اما آنچه مد نظر ما در این مطلب است اثر بخشی بر روی مشتریان است.

این مطلب که کارفرمایان همواره به دنبال جذب بیشتر مشتری بوده‌اند نکته جدیدی نیست و قرنها اینگونه بوده است اما اینکه این جذب مشتری از طریق فریب بصری باشد مربوط به قرن گذشته است.

 

دکوراسیون-اداری-2020

 

فریب بصری به مفهوم کلاه برداری نیست بلکه همان اثر بخشی است.

در واقع شما آنچه را میفروشید به شکل زیبایی عرضه می‌کنید تا خریداران بیشتری را جذب کنید.

اثر بخشی در کسب و کارهای آنلاین، نمای بیرونی فضای مجازی شما و بیشتر به ارائه خدمات بهتر وابسته است اما در کسب و کارهای حضوری، اثر بخشی در نگاه اول شکل می‌گیرد. انسان در چند ثانیه‌ی ابتدایی برخورد با هر موضوعی به قضاوت می‌پردازد و این همان فریب چشم است. نکته همینجا است که با یک طراحی ویژه و زیبا و چشمگیر شما در لحظه اول گام بسیار زیادی را برای جذب مشتری برداشته‌اید. با بیان این نکته بدیهیست که دریابیم که به چه اندازه طراحی دکوراسیون داخلی نیازمند توجه است.

طراحی دکوراسیون داخلی مدرن به دلیل مبنای علمی که دارد در بازه‌های زمانی کوتاه

دچار تغییر می‌گردد این تغییرات موجب ارتقاء در جزییات هر بخش می‌شود.

ارگونومیک، نور، فضا و … تنها بخشهای کوچکی از این مفهوم کلی است که در هر یک جزییات بسیاری وجود دارد و برای طراحی دکوراسیون مدرن باید از فعالان این صنعت که از دانش روز بهره می‌گیرند کمک گرفت.

 

طراحی-دکوراسیون-داخلی-منزل-مدرن

 

نتیجه:

طراحی دکوراسیون داخلی اداری مدرن، مبنایی علمی و انسان محور دارد که موجب افزایش راندمان و ایجاد خلاقیت مضاعف می‌شود و در عین حال سلامتی جسمی و روانی افراد را در زمان کار تضمین می‌کند.

 

به post امتیاز دهید:

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.