فایلینگ اداری چیست

چوب فروش
17 مهر, 1400
2 دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه
انواع-فایلینگ-اداری

فایلینگ چیست؟

فایلینگ اداری یکی از بخش های مهم مبلمان اداری است که برای ذخیره سازی، نگهداری و نظم بخشیدن به انواع فایل های اداری شامل انواع پرونده، زونکن، برگه و اسناد مهم استفاده می شود.

قطعا همه ی ما به نوعی با فایلینگ های اداری آشنایی داریم اما شاید به نام های دیگری مانند کشو پرونده، کشو زونکن و … بشناسیم و کمتر اسم فایلینگ را شنیده باشیم.

استفاده از فایلینگ ها در انواع محیط های اداری، چه سازمان های بزرگ و چه شرکت های کوچک امری ضروری است. با آگاهی از مزایای استفاده از فایلینگ اداری که در زیر توضیح می دهیم متوجه خواهید شد که اگر تا به الان از یک فایل اداری در مجموعه خود استفاده نمی کرده اید باید هرچه سریع تر به فکر تهیه یک فایلینگ باشید. در ادامه نیز انواع فایل های اداری را معرفی خواهیم کرد تا با آگاهی بیشتر اقدام به تهیه این وسیله بسیار مهم کنید.

ما در انتهای همین مقاله به شما فروشگاه معتبری را جهت تهیه انواع فایل اداری معرفی خواهیم کرد. پس حتما تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

فایلینگ اداری راهی برای نظم در محیط های اداری

در ابتدای این مطلب هنگام توضیح اینکه فایلینگ چیست دو مورد از مهمترین و اصلی ترین مزایای استفاده از فایلینگ اداری را نیز ذکر کردیم.

  1. ذخیره سازی و نگهداری
  2. نظم بخشیدن

شاید فکر کنید با پیشرفت روزانه تکنولوژی و الکترونیکی شدن بیشتر کارها و کمتر شدن کاغذبازی های اداری دیگر شرکت و ادارات نیازی به استفاده از فایل زونکن و انواع فایلینگ ها ندارند. اما باید به شما بگوییم که حتی پیشرفت تکنولوژی هم استفاده از کاغذها و پرونده ها و به اصطلاح کاغذبازی های اداری را کم نکرده است.

انواع-فایل-اداری

 

در هر صورت هر محیط اداری روزانه حجم زیادی از انواع کاغذ بازی ها را انجام می دهد. بسیاری از این فایل ها حاوی اطلاعات مهمی درباره شرکت یا مشتری ها هستند که برای هر مجموعه از اهمیت زیادی برخوردار است. به همین خاطر حفظ و نگهداری آن ها در برابر دزدیده شدن و آسیب دیدن در اولویت است.

بهترین سیستم نگهداری از این اسناد و پرونده ها از گذشته تا به الان استفاده از فایل های اداری است.

فایلینگ های اداری می توانند حجم زیادی از پرونده و اسناد را بدون اشغال فضای زیادی نگهداری کنند.

قابلیت دسته بندی فایل ها و پوشه ها در اغلب فایلینگ ها،دسترسی و بازیابی فایل ها را برای کارکنان راحت تر و سریع تر می کند و باعث افزایش بهره وری می شود.

ذخیره

نگهداری از تمام فایل ها و اسناد در یک مکان واحد مانند فایلینگ اداری، از دست دادن و آسیب به آن ها را کاهش می دهد. مخصوصا اگر این فایل ها را در واحد های ضد حریق نگداری کنید.

 

فایل-اداری-ام-دی-اف

فایل-کوچک-قفل-دار

انواع فایلینگ و ویژگی های مهم آن

فایلینگ اداری انواع مختلفی دارند. از لحاظ جنس و متریال بیشتر در دو نوع وجود دارند که پر استفاده ترین هستند. فایل های اداری اغلب یا از ورق های فلزی تهیه می شوند یا از ورق های ام دی اف که تنوع رنگ و طرح بیشتری دارند و گزینه مناسب تری برای محیط های اداری هستند.

از لحاظ ظاهری اغلب به صورت کشویی هستند اما نمونه های کمدی آن نیز وجود دارد. کشوها در فایلینگ ها بهتر است از نوع ریلی ساچمه ای باشند که باز و بسته کردن آن ها راحت تر باشد. و حتما باید دارای نگهدارنده باشند تا مانع خارج شدن کشوها از جای خود شوند.کشوها برای باز شدن یا دارای دستگیره ای در قسمت جلویی هستند یا از مکانیزم کوچکی به نام thumblatch استفاده می کنند که با فشار کوچک انگشت کشو آزاد می شود.

 

کمد فایل اداری ام دی اف

 

هنگام خرید به این ویژگی ها توجه کنید

فایلینگ های اداری اغلب دارای نگهدارنده برچسب روی هر کشو هستند که به کاربر اجازه می دهد محتویات داخل هر کشو را راحت تر شناسایی کند.

برخی از فایلینگ ها داریی یک صفحه فلزی یا چوبی متحرک در پشت هر کشو هستند که با حرکت آن می توان طول کشو را کم یا زیاد کرد. و در صورتی که حجم پرونده ها کم باشد با استفاده از این ویژگی می توان پرونده ها در جلو و در دسترس قرار داد.

از لحاظ قابلیت قفل فایلینگ های اداری به 2 نوع تقسیم می شوند. بدون قفل و قفل دار

فایلینگ های بدون قفل که از لحاظ امنیت سطح پایینی دارند بیشتر به عنوان ست میز اداری برای هر کاربر تهیه می شوند. و مناسب نگهداری پرونده های مهم نیستند. انواع قفل دار هم که خود به دو نوع قفل مرکزی و قفل جداگانه تقسیم می شوند.

 

ست-کنار-میز-اداری

فایل-دو-کشو-کوچک-اداری

فایل-کشویی-اداری

 

در فایلینگ اداری با ققل مرکزی تمام کشوها به طور خودکار و هم زمان قفل می شوند. و نوع قفل جداگانه نیز می توانید هر کشو را به طور جداگانه قفل کنید.

هر کدام از این دو نوع، ویژگی های خاص خود را دارند که شما می توانید با در نظر گرفتن نیازتان یکی از آن ها را انتخاب کنید.

یکی دیگر از ویژگی هایی که در فایلینگ های اداری اهمیت دارد داشتن میله پرونده برای کشوها می باشد. میله پرونده به شما کمک می کند تا پرونده ها را منظم تر دسته بندی کنید و دسترسی به آن راحت تر کنید.

 

فایل-اداری-با-میله-پرونده

فایلینگ-اداری-چیست

قیمت-فایل-اداری-فلزی

 

قیمت و خرید فایل اداری

قیمت فایلینگ اداری بستگی به موارد زیادی از جمله نوع متریال، مقدار متریال، کیفیت و تمیزی کار، ابعاد و آپشن هایی مانند میله پرونده، ریل ساچمه ای، قفل دار یا بدون قفل بودن دارد.

یکی از فروشگاه هایی که می توانید انواع فایلینگ اداری با طرح ها و رنگ های متنوع و کیفیت بسیار بالا تهیه کنید، فروشگاه اینترنتی چوب فروش است. چوب فروش فروشگاه آنلاینی است که دارای نماد اعتماد الکترونیکی می باشد و تمام محصولات و کالاها در این فروشگاه از برند معتبر سازینه چوب و دارای گارانتی کیفی و خدمات پس از فروش هستند.

مهمترین ویژگی آن که برای هر خریدار یک مزیت ویژه تلقی می شود، قابلیت سفارشی سازی می باشد. شما می توانید این فایلینگ اداری و هر محصول دیگری که در این فروشگاه عرضه می شود مانند انواع میزهای اداری پایه فلزی و ام دی اف، کتابخانه، دراور و … با رنگ، ابعاد و طرح دلخواه خود سفارش دهید.

 

مشاهده انواع فایلینگ اداری با قیمت ویژه

 

-F123فایل-زونکن-جدید

کمد فایلینگ

کم فایلینگ کوچک

 

 

به post امتیاز دهید:

2 دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.