کمد دیواری ریلی و مزایا و معایب آن

چوب فروش
30 مرداد, 1400
3 دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه
کمد دیواری ریلی-;ln nd,hvd vdgd

کمد دیواری ریلی

کمد دیواری ریلی را مدلی بهینه برای انواع کمد مسکونی و اداری باید معرفی کرد. انواع کمد در سری ساخت‌های متنوع و با رویکردهای متفاوت، تولید می‌گردند که هر یک مناسب و متناسب با فضاهای مختلف است که می‌تواند اداری و یا مسکونی باشد. استفاده از کمد در دفاتر کاری شامل کمد‌زونکن، قفسه کتاب و کمد لباس می‌گردد که در طراحی با محیط خانگی متفاوت است.

آنچه در فضای اداری وجود دارد و شاید بهتر است بگوییم به آن نیاز داریم استفاده از انواع کمدهایی است که فضای ذخیره سازی ارائه می‌کنند. و در طراحی آنها بیشتر به سادگی و تناسب با کل دکوراسیون داخلی توجه می‌شود.

زیرا به ندرت در این بخش با کمبود فضا مواجه هستیم و یا میزان نیاز، بسیار کمتر از آن است که در طراحی به چالش تبدیل شود اما در هر صورت در مواقعی با فضای محدودی روبرو هستیم که برای استفاده از انواع کمد با محدودیت روبرو می‌شویم.

 

کمد-دیواری-ریلی-مدرن

 

کمد دیواری ریلی دقیقا برای استفاده در چنین فضاهایی بکار گرفته می‌شود که همچون دیگر محصولات دکوراسیون داخلی از مزایا و معایبی برخوردار است. در این مطلب به چرایی و دلایل استفاده از کمد دیواری ریلی می‌پردازیم و مزایا و مشکلات احتمالی را بیان می‌کنیم.

چرا کمد دیواری ریلی مناسب فضای محدود است؟

در یک اتاق کوچک که با انواع آیتم‌های ضروری باید تجهیز شود، کمد یک چالش اساسی محسوب می‌شود. که مهمترین آن حجم بیشتری است که اشغال می‌کند. کمد لباس، از یک سری ابعاد خاص پیروی می‌کند که قابل تغییر نیست این بدان معناست که حجم کمد را از یک حد بسیار کوچک نمی‌توانیم کاهش دهیم. برای استفاده از رگال لباس طولی، حتما به عمق 60 سانتیمتر احتیاج داریم که با استفاده از یراق عرضی تا 45 سانتیمتر می‌توانیم آن را کاهش دهیم. هر چند که با این روش نیز تعداد لباسی که در فضای آن می‌توانیم قرار دهیم نیز کاهش می‌یابد.

 

خودتان کمد لباس بسازید : آموزش ساخت کمد لباس

 

مزایای کمد دیواری ریلی

فضایی که درب کمد در زمان باز شدن اشغال می‌کند مهمترین معزل کمد‌های استاندارد است. با یک مثال این نکته را توضیح می‌دهیم.

 

کمد-لباس-ریلی-مدرن

 

فرض را بر این قرار می‌دهیم که یک کمد دو درب ام دی اف داریم که طول 90 سانتیمتر دارد. می‌توان گفت طول 90 سانتیمتر یک سایز استاندارد در تولید انواع کمد پیش ساخته محسوب می‌شود.

اول آنکه این سایز در ابعاد ورق ام دی اف کمترین دور ریز را دارد.  نکته بعدی آن است که این حداکثر طولی می‌تواند باشد که در حمل و نقل و استحکام از کیفیت مطلوبی برخوردار است.

فرض دوم را در عرض 60 سانتیمتر قرار می‌دهیم که این هم یک سایز استاندارد در حداکثر طول کمدهای پیش ساخته است. با این اعداد ما دو درب به عرض 45 سانتیمتر داریم که در زمان باز شدن به عرض کمد لباس افزوده می‌شود. و مجموعا 105 سانتیمتر فضا نیاز دارد. این در حالیست که اگر درب کمد ریلی باشد تنها همان 60 سانتیمتر اشغال می‌شود.

با بیان این مثال، مهمترین مزیت استفاده از کمد دیواری ریلی را توضیح دادیم. در واقع در استفاده از کمد ریلی به هیچ فضایی جز حجم اصلی کمد نیاز نداریم و این مزیت امکان استفاده از انواع این محصول را در فضاهای محدود فراهم می‌کند.

مزیت دوم کمدهای ریلی

 

کمد-دیواری-مینیمال

 

دومین مزیت کمد دیواری ریلی در جابجایی آن است. زیرا درب‌های آن به راحتی قابل جداسازی کامل و نصب مجدد هستند بدون آنکه به تنظیم مجدد نیاز داشته باشند و تنها کافیست که محفظه اصلی بر روی تراز سطحی قرار داشته باشد.

البته درب‌های باز شو نیز قابل جدا سازی هستند ولی نصب مجدد و رگلاژ آنها با توجه به ابعاد بزرگ کار دشواری است که کاربران عادی قادر به انجام آن نیستند. با جداسازی راحت هر درب وزن کالا کاهش می‌یابد و حمل و نقل ان بسیار ساده می‌شود.

معایب کمد دیواری ریلی

کمد دیواری ریلی در بیشتر مواقع یک الزام است تا یک انتخاب میان انواع کالاهای موجود در بازار.

در مواقعی که ما فضای محدودی در اختیار داریم استفاده از کمد دیواری ریلی در هر صورت یک مزیت بشمار می‌رود. اما لازم است اگر شما حق انتخاب دارید از معایب آن آگاه باشید. بطور عمده این دسته داری دو مشکل هستند. قبل از آنکه به بیان این دو مشکل بپردازیم لازم است تاکید کنیم استفاده از متریال مرغوب در کنار یراق آلات با کیفیت معایب ساختاری کلی را در تمامی محصولات دکوراسیون داخلی کاهش می‌دهد و این سری هم مستثنا نخواهد بود. معایبی که به شرح آن خواهیم پرداخت، اشکالات ساختاری محسوب می‌گردد. پس قبل از سفارش هر کالایی، خرید از فروشندگان معتبر و هزینه بر روی متریال مرغوب شما را در استفاده از هر محصولی در آینده با چالش کمتری مواجه خواهد کرد.

 

نکات مهم در خرید کمد لباس 

 

کمد-لباس

 

دسترسی

شما هیچگاه دو درب را همزمان نمی‌توانید باز کنید. اگر همان کمد با طول 90 را دوباره مثال بزنیم متوجه می‌شوید که درب‌های ریلی بر روی یکدیگر همپوشانی دارند و همواره 45 سانتیمتر از فضا در دسترس شما قرار ندارد. شما یک کمد با طول 90 سانتیمتر دارید که دسترسی به فضای داخلی تنها از 45 سانتیمتر وجود دارد. آیا این مشکل است ؟؟؟ هم بله و هم خیر …. اگر کمد شما برای قرار دادن وسایل بزرگ است قطعا شما با مشکل مواجه می‌شوید ولی اگر برای لباس و وسایل کوچک است با مشکل کمتری روبرو هستید.

ریل

انواع-کمد-دیواری-ریلی

 

ریل درب، از فضای مفید داخلی کمد می‌کاهد. دو درب بر روی یک ریل که در کف و طاق کمد نصب شده است با فاصله حرکت می‌کنند. این فضای مقطع ریل، بطور استاندارد 8 سانتیمتر را اشغال می‌کند. اگر کمدی با عرض 60 سانتیمتر داشته باشید در واقع شما 52 سانتیمتر را بصورت مفید در اختیار دارید. این نکته در کنار دسترسی از یک بخش محدودیت ایجاد می‌نماید.

همانطور که پیشتر گفته شد استفاده از کمد دیواری ریلی در بیشتر مواقع یک الزام است تا یک انتخاب. در کل مزایای این دسته بسیار برای قسمت‌های کوچک مفید است، به نحویکه معایب آن را می‌توان نادیده گرفت. کمد دیواری ریلی را از شرکت‌های معتبر تهیه کنید و پیش از خرید و یا سفارش کالا از راهنمایی مشاوران چوب فروش استفاده کنید.

 

نمونه محصولات اجرا شده چوب فروش را از اینجا ببینید

به post امتیاز دهید:

3 دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.