آموزش ساخت میز تحریر

چوب فروش
4 بهمن, 1400
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه
آموزش ساخت میز تحریر اداری

آموزش ساخت میز تحریر شاید مقاله جالبی برای خواندن باشد!!

لذت ساختن، بی شک در تمامی انسانها وجود دارد و درست در همین نقطه است که خلاقیت ایجاد می‌شود. برخی از کالاهایی که ما خریداری می‌کنیم، در صورت داشتن زمان و کمی ذوق، امکان ساختن را دارد. جدا از هزینه‌، لذت بوجود آوردن یک وسیله بسیار دلنشین است و حس بسیار خوبی ایجاد می‌کند. در این مطلب آموزشی میخواهیم در مورد آموزش ساخت یک میز تحریر ساده ام دی اف با شما همراه شویم

 

میز-تحریر-k79s

 

DIY چیست ؟

جهانی شدن تنها یک واژه در مورد نزدیکی انسانها به یکدیگر نیست بلکه در حوزه اقتصاد، یعنی خرید و فروش بین سرزمینی در کوتاهترین زمان ممکن و دسترسی تمامی افراد به محصولات گوناگون در سراسر جهان. این مفهوم به معنای تغییر روندهای عرضه کالا به شکلی بسیار بهینه شده است.

پروسه تولید، عرضه و حمل و نقل، با دیدی بسیار بهینه تغییر شکل یافته‌اند.

در حوزه محصولات دکوراسیون داخلی، مفهومی به نام DIY  بوجود آمده است که در آن مشتری هم، خود بخشی از تولید کالا محسوب میشود.

نوعی از تولید محصول که در آن به نوع بسته بندی، تولید و حتی انتقال کالا توجه می‌شود و در این بین، مونتاژ محصول به خریدار واگذار میشود. مونتاژ محصولات با سادگی و دستورالعملهای آسان همراه است. لذت ساختن در کنار کاهش هزینه‌های خریدار موجب افزایش کارایی روندهای تولید و عرضه می‌گردد.

دلیل بیان این مطلب آن بود که بدانیم در دنیای امروز اکثر محصولات دکوراسیون داخلی بصورت DIY تولید می‌گردند و با الهام از این سبک میتوانیم با حوصله آنها را خودمان نیز تولید کنیم. ساخت میز تحریر را بر این اساس آغاز می‌کنیم. برای مشاهده محصولات میز تحریر مدرن کلیک کنید.

 

میز-اداری-مدرن-T108

 

برای آموزش ساخت میز تحریر به چه مواردی نیاز داریم ؟ ؟ ؟

  • نقشه

توصیه مهم این است که بدون داشتن یک نقشه هیچگاه کاری را انجام ندهید. برای ساخت میز تحریر ما یک نقشه در اختیارتان می‌گذاریم که بر اساس تغییر ابعاد می‌توانید نقشه را به آسانی تغییر دهید. نکته این است که ما در این مطلب آموزشی ساخت میز تحریر ام دی اف را بیان می‌کنیم که به ابزار و توانایی بسیار ویژه‌ای نیاز ندارد و در زمان کوتاه قابل انجام است.

آموزس شاخت میز تحریر با ابعاد 120 سانتی متر طول، 60 سانتیمتر عرض و ارتفاع 75 سانتیمتر را شروع می‌کنیم . بطور کلی یک میز تحریر از 4 وجه تشکیل شده است که شامل موارد زیر است :

  • صفحه یا همان رویه میز
  • بدنه که شامل بدنه سمت راست و سمت چپ می‌شود
  • تابلوی میز

حالا نیاز داریم که ابعاد هر وجه را مشخص کنیم که به ترتیب زیر می‌شود.

صفحه میز به ابعاد 60*120

پایه میز به ابعاد 58*70 سانتیمتر ( برای زیبایی بیشتر میز تحریر، از مقطع روبرو عرض پایه را 20 میلیمتر کمتر در نظر می‌گیریم تا بدنه نسبت به صفحه از سمت جلو و عقب یک سانتیمتر داخل باشد. شما در صورتیکه مایل هستید که با صفحه برابر باشد میتوانید ابعاد را 60*70 در نظر بگیرید)

تابلوی میز به ابعاد 40*8/116 سانتیمتر

برای آموزش ساخت میز تحریر به چه میزان ورق ام دی اف نیاز داریم ؟؟؟

یکی از ابعاد پرکاربرد MDF در ایران 366*183 سانتیمتر است و در این مطلب بر اساس این ابعاد مقدار ورق را مشخص می‌کنیم. برای ساخت میز تحریر ساده باید بدانیم که حداقل به نصف ورق ام دی اف با ابعاد استاندارد نیاز داریم البته این مقدار کمی زیاد است ولی فروشندگان ام دی اف کمتر از این مقدار را بفروش نمیرسانند.

حالا کافیست ابعادی که داریم را به همراه یک نصف ورق ام دی اف به یک مرکز برش ام دی اف ببریم. این مراکز به تعداد زیاد و تقریبا در تمامی محلات فعال هستند که به خدمات برش و PVC معروف هستند. در زمان برش باید قسمتهایی را که به نوار لبه نیاز دارد مشخص کنیم تا پس از برش در همان مرکز PVC نیز بشود.

صفحه میز به چهار طرف نوار لبه، پایه ‌های میز به دو طول نوار لبه و تابلوی میز تحریر ساده به یک طول نوار لبه احتیاج دارد.

پس از برش و PVC، تنها مونتاژ میز باقی می‌ماند که بسیار کار ساده و دلچسبی است.

برای مونتاژ میز به این یراق احتیاج دارید. 4 عدد پیچ 40 میلیمتر ام دی اف، 8 عدد پیچ 15 میلیمتر ام دی اف و 4 عدد گونیا دو پیچ احتیاج دارید. ابزار مورد نیاز برای ساخت میز تحریر سامل یک عدد دریل است که اگر در دسترس نبود با یک عدد پیچ گوشتی هم امکان مونتاژ وجود دارد ولی کمی دشوار خواهد بود.

 

میز-اداری-پایه-فلزی-k120-1

 

حالا وقتشه !!

حالا به ترتیب زیر مونتاژ میز تحریر ساده را انجام می‌دهیم. برای این کار بهتر است صفحه میز را بطور برعکس بر روی میز کار بگذاریم یک سمت پایه را بر روی صفحه بگذارید و دو عدد گونیا را در محل تلاقی دو ام داف به یکدیگر با پیچ 15 میلیمتر متصل کنید. به راحتی یک پایه را به صفحه متصل کرده‌اید. مرحله بعد تابلوی میز است که به پایه باید متصل شود این کار را با استفاده از پیچ 40 میلیمتر انجام دهید . مراحل بیان شده را به ترتیب معکوس برای سمت دیگر نیز انجام دهید . کار تمام است !!! حالا به کمک یک فرد دیگر میز را برگردانید و بر روی زمین قرار دهید.

آموزش ساخت میز تحریر دقیقا به همین سادگیست که در این مطلب بیان شد.

تنها کافیست کمی حوصله به خرج دهید.

زمان مورد نیاز برای مونتاژ میز تحریر ساده برای یک فرد مبتدی کمتر از سی دقیقه خواهد بود.

 


بررسی و مقایسه انواع میز اداری

 

به post امتیاز دهید:

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.