استارتاپ چیست ؟

مسئول سایت
9 خرداد, 1401
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه
استارت-آپ-چیست-1

استارتاپ یک واژه نوظهور نیست و پیشتر نیز از این کلمه بسیار استفاده می‌شده است ولی در طی دو دهه اخیر بطور فزاینده‌ای از هر سو به گوش مخاطب می‌رسد. معنی لغوی استارتاپ به معنی شرکت تازه تاسیس و یا نوپا می‌باشد که یک معنی عام دارد و بطور کلی برای هر شرکتی در هز زمینه‌ای استفاده می‌گردد. اما امروزه به این واژه یک مفهوم نیز اضافه گردیده است و بطور خاص در این زمینه از آن استفاده می‌شود. در واقع امروزه استنباط مخاطب از کلمه استارتاپ، شرکتهایی هستند که در حوزه فناوری در بستر اینترنت فعالیت می‌کنند که لزوما هم ممکن است تازه تاسیس نباشند.

مفاهیم مبتنی بر استارتاپ

استارتاپ امروزه علاوه بر تعریفی که در یک جمله دارد در برگیرنده مفاهیمی بسیار تخصصی نیز می‌باشد. فروش فزآینده و مداوم از طریق بستر اینترنت یکی از معانی تخصصی استارتاپ بشمار می‌رود. همچنین به شرکتهایی که از صفر تا صد از یک ایده خام شکل می‌گیرند و این ایده تنها در بستر اینترنت قابلیت اجرا دارد نیز از جمله تعاریف تخصصی است که برای استارتاپ بکار می‌رود.

استارت آپ باید به نوعی شکل بگیرد که رشد فزآینده آن به کمترین نیروی انسانی و با بالاترین بازدهی باشد. در واقع استارتاپ یک فرآیند عدم قطعی برای ارائه خدمات و کسب درآمد است که می‌تواند سالیان طولانی گسترش داشته باشد اما عدم قطعیت همواره شامل تعریف آن نیز می‌شود. بستر وب، این امکان را به کارآفرینان در حوزه‌های مختلف داده است تا ایده‌های بسیار خلاقانه و گاه بسیار نامتعارف را پیگیری نمایند. اینترنت هزینه‌های راه‌اندازی یک کمپانی را به شدت کاهش می‌دهد و به همین علت شکست در حوزه استارتاپ بسیار زیاد است. در یک تحقیق معتبر، مشخص شد که از هر 10 استارتاپ، هفت استارتاپ در سال اول بطور کامل شکست میخورند.

 

انواع-استارت-آپ

 

شکست در استارتاپ !

یکی دیگر از دلایل آمار بالای شکست استارتاپ را شاید در میزان ریسک‌پذیری کارآفرینان باید جستجو نمود. در تحقیقات آماری در رابطه با سن افراد تاسیس کننده استارتاپ نتایج بسیار جالبی به دست آمده است. بیشترین رده سنی موسسین استارتاپ در جهان بین سی سالگی تا سی و پنج سالگی است و بعد از آن بازه سنی 25 تا 30 سال می‌باشد. این آمار جوانی سن، در ایجاد یک استارتاپ، به شدت رابطه افزایش رسیگپذیری را نشان می‌دهد و یکی از عوامل عدم موفقیت را در بر‌می‌گیرد. البته بسیاری این آمار را دقیق نمی‌دانند و نوظهور بودن شرکتهای فناوری را دلیل جوان بودن موسسین در نظر می‌گیرند و پیش‌بینی آنها این است که آمار در دو دهه آینده افزایش خواهد داشت.

یک آمار جالب دیگر به ما نشان می‌دهد تقریبا 90درصد از بنیانگذاران استارتاپ در جهان مرد هستند و تنها 10 درصد را زنان تشکیل می‌دهند. البته در این آمار میزان موفقیت متناسب با جنسیت مشخص نشده است و نمی‌توان موفق بودن جنسیت را در این حوزه بررسی نمود.

نوآوری

تمامی مدلهای کسب و کار مبتنی بر وب از این قاعده نوآوری مستثنی نیستند. یکی از دلایل این امر، وسعت بازار رقابتی در اینترنت است که تمامی استارتاپ‌ها را با یک چالش خلاقانه و متمایز روبرو می‌کند. اقتصاد باز جهانی در کنار یک بستر جهان شمول، ارائه هر راهکار تکراری را غیرممکن می‌کند و نوآوری را اجتناب ناپذیر می‌نماید.

به همین دلیل است که بسیاری از ما با شنیدن کلمه استارتاپ منتظر روبرو شدن با یک رویکرد جدید هستیم. مبحث نوآوری، یکی از واژه‌های کلیدی در حفظ، توسعه و در نهایت گسترش کسب و کار دارد. دنیای دیجیتال مارکتینگ در تمامی ابعاد بطور لحظه‌ای در حال تغییر و به روز رسانیست و هرگونه اهمال در هر بخش منجر به صدمه به استارتاپ می‌شود. این بخش‌ها شامل فروش، تمایز خدمات، امنیت شبکه و بسیاری از مفاهیم بنیادین کار در اینترنت می‌گردد. ولی از نظر نگارنده توسعه خدمات با کمترین وابستگی به نیروی انسانی مهمترین دلیل موفقیت یک استارتاپ است.

 

فروش-استارتاپی

 

شتاب دهنده چیست

شتاب دهنده به علاقمندان دارای سرمایه از یک ایده استارتاپ گفته می‌شود. در کشورهای مترقی، افراد صاحب ایده از طریق ارتباط مستقیم با سرمایه‌گذاران سعی در جلب سرمایه آنها دارند تا بتوانند به شروع و حتی توسعه کسب و کار خود سرعت ببخشند. این شتاب دهندگان در دو بخش خصوصی و حمایت دولتها می‌توانند به کمک کارآفرینان بیایند. بخش‌های دولتی بیشتر برای کوچک سازی خدمات دولتها بکار گرفته می‌شوند و در آنها افزایش فروش و توسعه روزافزون مد نظر نیست و ریسکپذیری در آنها بسیار کم است. اما در بخش خصوصی به بازگشت سرمایه و میزان سود بسیار توجه می‌شود و سرمایه‌گذاران تلاش می‌کنند تا ایده‌هایی را مورد حمایت قرار دهند که میزان تضمین سود در آنها بیشتر باشد. ایده خلاقانه در کنار پختگی و بازار سنجی سیستماتیک از جمله مواردیست که شتاب دهندگان بسیار به آن توجه می‌کنند.

با ۱۰ استارتاپ موفق دنیا در سال ۲۰۲۰ آشنا شوید

 

 

ایجاد-استار-تاپ

 

استارتاپ‌های موفق در کشور

کسانی که این مطلب را می‌خوانند قطعا از استارتاپ‌های داخلی در کشور استفاده کرده‌اند و می‌دانند که ایران در این زمینه بسیار موفق بوده است و برخی از این استارتاپ‌ها از جمله پرسودترین شرکتهای کشور هستند. کشور ما در این بخش، بسیار جوان است و میزان رشد برخی از کمپانی‌ها واقعا شگفت انگیز است و گاهی زمان طولانی از شنیدن نام برخی از این برندها تا توسعه و همه‌گیری آنها نیست. دیجی‌کالا، اسنپ، دیوار و … بسیاری دیگر از این نامها هستند که ما برخی از خدمات را تنها به نام آنها می‌شناسیم و میزان توسعه آنها بسیار از حد تصور بیشتر بوده است.

شاید مهمترین معظل ما در کشور برای توسعه، عدم ارتباط موثر و بدون اشکال با اقتصاد جهان باشد که وسعت کسب و کارهای اینترنتی را محدود به دایره سرزمینی ایران نموده است. بدون شک ارتباط اقتصادی موثر و همه‌گیر افراد جامعه، به توسعه و رشد کسب و کارها کمک می‌کند و انحصاری بودن آنها را به چالش همیشگی تبدیل می‌کند که در نهایت به شکل گیری استارتاپ‌هایی با مقیاس جهانی کمک می‌کند.

 

چوب فروش یک استارتاپ موفق

چوب فروش یک استارتاپ موفق است که در حوزه خدمات دکوراسیون داخلی فعالیت می‌نماید و گستره خدمات آن تمامی نقاط کشور را در بر‌گیرد. توجه به نیاز خریداران حتی در دورترین نقاط کشور و دسترسی آنها به خدمات چوب فروش در کوتاهترین زمان از جمله راهکارهای خلاقانه آن بوده است که امروزه طیف گسترده‌ای از مشتریان را در سراسر کشور تحت پوشش خود دارد. استارتاپ چوب فروش حاصل تلاش یک تیم خلاق و پیشرو بوده است که فرآیند طراحی، تولید و اجرا را در بستر اینترنت در اختیار خریداران قرار داده است تا بدون صرف هزینه‌های زمانی، به بالاترین کیفیت محصولات دسترسی داشته باشند.

 


در باره راه های ایجاد انگیزه در کارکنان بیشتر بدانید

 

به post امتیاز دهید:

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.