تاریخچه دکوراسیون داخلی

چوب فروش
26 اسفند, 1396
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه

تاریخچه دکوراسیون داخلی

وقتی که هاوارد کارتر مقبره ای در مصر را اکتشاف کرد و به نقاب طلایی خالص دست پیدا کرد بینشی دیگر از دکوراسیون داخلی در تاریخ بشریت روشن شد .

وسایل تزیینی بسیاری که از آن دوره در زندگی مصریان کشف شد نشان دهنده توجه آنان به دکوراسیون داخلی بود. زیرا حتی باستان شناسان به این مورد دست یافتند که افرادی از پایین ترین طبقه مالی نیزبه تزیین محل زندگی خود می پرداخته اند. اکتشافات دیگر در بزرگترین تمدنهای بشری نیز در دیگر نقاط جهان این مسئله را تایید می کند، از جمله در ایران.

ولی آنچه مسلم است سبک های طراحی از مصر آغاز شده است. رومیان اساتید مسلم طراحی بوده اند و هنوز هم در این زمینه جریان ساز هستند. در نقطه مقابل رومیان، یونانیان قرار دارند که در زمینه دکوراسیون داخلی چندان فعال نبوده اند ولی در عوض سبک معماری آنان پیشتاز بوده است.  دکوراسیون داخلی یعنی هماهنگ سازی اجزای مختلف یک فضا که در حال حاضر به عنوان یک دانش شناخته می شود و در دانشگاه ها به عنوان یک رشته تحصیلی به آن می پردازند. در قرن اخیر جریانات بسیاری در زمینه دکوراسیون داخلی شکل گرفت که ساختارهای گذشته را با تغییرات شگرفی روبرو کرد و باعث تحول در این دانش گردید و آن را از یک امر غیر ضروری به دانشی ضروری تبدیل کرد . زندگی با سرعت امروزی و ساعات طولانی کاری دکوراسیون داخلی اداری را در کانون توجهات قرار داده است. به نحوی که مدیران برای افزایش راندمان کاری کارمندان خود با تیم طراحان خود زمان و هزینه زیادی را صرف می کنند که به نتیجه ای مطلوب برسند.

امروزه رابطه مستقیمی بین بازاریابی و دکوراسیون داخلی وجود دارد. از آنجاییکه جلسات کاری در شرکتها برگزار می گردد توجه به زیبایی و هماهنگی عناصر موجود در محیط در تصمیم گیری مشتریان تاثیر گذار خواهد بود پس دکوراسیون داخلی حتی در فروش محصولات غیر مرتبط نیز موثر است. شاید برای ما با مشغله زیاد کاری کسب این دانش مشکل باشد ولی استفاده از تیم های طراحی که به این دانش دست یافته اند بهترین میانبر خواهد بود آنچه باید در ارتباط با تیم طراحان دکوراسیون مد نظر قرار گیرد این است که به آنان اطمینان کنیم و از تحمیل نظراتمان اجتناب کنیم .

به post امتیاز دهید:

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.