راهنمای خرید فایل اداری و کمد اداری

تیم محتوای چوب فروش
7 تیر, 1401
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه
راهنمای خرید فایل اداری و کمد اداری

راهنمای خرید فایل اداری که در این مقاله از چوب فروش در اختیارتان قرار داده ایم کامل ترین راهنما می باشد. در این مطلب سعی کردیم تا فایل های اداری از تمام جنبه ها مورد برسی قرار دهیم، انواع فایل و کمد اداری، مزایا و معایب هر کدام را توضیح داده و در نهایت فروشگاه معتبری را برای خرید انواع فایل و انواع مبلمان اداری با کیفیت معرفی کرده ایم تا با ذخیره زمان و محدود کردن انتخاب ها بتوانبد بهترین را انتخاب کنید.

خرید فایل بایگانی

چرا به فایل اداری نیاز داریم؟

برای این که درک بهتری از دلیل نیاز داشتن به فایل اداری در محیط های کاری داشته باشیم بهتر است توضیح مختصری از اینکه فایل اداری چیست داشته باشیم.

فایل اداری یکی از تجهیزات اداری بوده که در انواع مختلف کمدی، کشویی، فلزی، ام دی اف، پلاستیک و … وجود دارد. وسیله ای که برای سازماندهی، نگهداری و بایگانی مدارک، اسناد و فایل های مهم در انواع سازمان ها و دفاتر اداری مورد استفاده قرار می گیرد.

از رده بالاترین سطوح کاری تا مشاغل کوچک و نوپا، هر کسب و کاری برای کارآمدی بیشتر و بهتر، پیش از هر چیز نیاز به قانون مندی و نظم دارد. یکی از اصولی که مدیران موفق در سازمان ها و کسب و کارهایشان سرلوحه خود قرار می دهند، نظم است.

سازماندهی امور و داشتن نظم در محیط های کاری از اتلاف وقت و هزینه به طرز چشمگیری جلوگیری می کند. در یک تحقیق از کارمندان یک اداره، 49 درصد از کارمندان اظهار داشتند که بیشتر اوقات زمان زیادی را صرف پیدا کردن اسناد و مدارک می کنند.

تصور کنید با صرف این زمان زیاد برای پیدا کردن چند برگه قرار داد، چقدر از کارها انجام نمی شوند.

یکی از نکات کلیدی برای سازماندهی و ایجاد نظم در محیط کار استفاده از یک سیستم بایگانی کارآمد است.

 

انواع محصولات دکوراسیون اداری را بیشتر بشناسید

 

 

 

فایلینگ اداری ام دی اف

 

بهترین فایل اداری کدام است؟

برای پیدا کردن و انتخاب بهترین فایل اداری و ایجاد سیستم بایگانی خوب، باید ببینید که کدام یک از انواع فایل های اداری بیشترین مطابقت را با نیازهای فعلی و آینده محیط کارتان دارد.

زیرا شاید فکر کنید با توجه به اینکه در بسیاری از صنایع به سمت سیستم های بدون کاغذ پیش می رویم، پس دیگر نیازی به استفاده از فایل های بایگانی نداریم. اما با این حال برخی از بخش ها و شرکت ها همیشه نیاز به ارائه نسخه های فیزیکی دارند.

جنبه های مختلفی وجود دارد تا بتوانید بهترین فایل اداری مورد نظر خود را پیدا کنید. از لحاظ اندازه، امنیت، شکل و ظاهر، جنس بدنه و …

 

فایل کشویی قفل دار

 

خرید فایل اداری

برای انتخاب بهتر قبل از اقدام برای خرید، به نیازتان برای استفاده از فایل اداری، جایی که آن را قرار می دهید و نوع فایلی که می خواهید توجه کنید.

اندازه

مهمترین عامل در راهنمای خرید فایل اداری یا کمد اداری اندازه است. اول از همه اندازه اسنادی که قرار است در فایل انتخابی قرار بگیرد را در نظر بگیرید. اندازه A3 هستند یا A4؟ آیا می توان آن ها را تا کرد؟آیا تعداد پرونده ها قرار است افزایش پیدا کند یا ثابت است؟

آیا تعدا کشوها در رویکرد سازمانی و نطم تاثیری دارد؟ محل قرارگیری فایل کجاست؟ آیا برای هر یک از کارمندان نیاز به فایل دارید؟ در این صورت بهتر است از فایل دو کشویی یا فایل سه کشویی که در زیر میز اداری هر فرد قرار می گیرد استفاده کنید.

اگر فقط به یک سیستم بایگانی کلی نیاز دارید می توانید از انواع کمدهای اداری استفاده کنید. این موارد به اندازه و شکل دفتر شما و نوع نیاز شما از سیستم بایگانی بستگی دارد.

هنگام بررسی اندازه ها توجه داشته باشد که فایلی که تهیه می کنید از هر نوع که هست و در هر کجا که قرار می دهید مانع باز و بسته شدن درب ها، حرکت صندلی میزها و … نشود.

 

فایل بایگانی اداری

 

 انواع

همانطور که بالاتر هم اشاره کردیم، به طور کلی انواع فایل اداری شامل فایل های اداری کشویی ، کمدی، ثابت (بدون چرخ)، متحرک (چرخ دار)، قفسه باز، قفل دار و بدون قفل

انتخاب نوع فایل فقط بستگی به نیاز شما، اندازه و محیط دفتر و در نهایت سلیقه شما دارد. هیچ معیار بهتری یا بدتری در این زمینه وجود ندارد.

امنیت

مدارک و پرونده های شما چقدر حساس و ارزشمند هستند؟ اگر مدارک و اسنادی که قرار است بایگانی کنید از ارزش بالایی برخردار هستند بهتر است از انواع قفل دار و ترجیحا فلزی و نسوز استفاده کنید.

اگر اسناد بیشتر محرمانه هستند و نیاز است تا در دسترس هر شخصی نباشند فایل های اداری ام دی اف قفل دار می توانند انتخاب خوبی باشند.

در غیر این دو مورد ، اگر فقط برای سازماندهی انواع مدارک و اسناد و اوراق است فایل های کشویی متحرک و ثابت و بدون قفل بهترین هستند.

 

خرید کمد اداری

 

زیبایی شناسی

اگر فایل شما قرار است جزئی از دکوراسیون و چیدمان شما باشد و در فضای اصلی دفتر استفاده می شود پس مهم است که هم رنگ و متناسب با سایر مبلمان اداری شما باشد. در این صورت بهترین انتخاب فایل اداری ام دی اف مدرن است.

اما اگر قرار است نیست این فایل و سیستم بایگانی در فضای اصلی دفتر کار استفاده شود، می توانید از انواع فلزی یا حتی پلاستیکی نیز استفاده کنید.

 

نکات مهم در راهنمای خرید فایل اداری

هنگام انتخاب فایل اداری کشویی توجه کنید که کشوها بدون گیر کردن یا از جا در آمدن تا انتها باز شوند.

دز فایل های کشویی با تعداد کشوی بالا به وزنی که هر کشو قرار است تحمل کند توجه کنید. این نوع فایل ها در حالت اصولی باید دارای وزنه تعادل باشند. وزنه تعادل باعث می شود تا هنگام باز کردن یک کشو با وزن بالا، تعادل کلی فایل دچار مشکل نشود.

بهتر است فایل های کشویی را از نوع ریلی ساچمه ای انتخاب کنید تا به راحتی باز و بسته شوند.

برخی از فایل های اداری کشویی دارای میله نگهدارنده پرونده هستند. این نوع کشو ها معمولا دارای بلوک های فنری تقسیم کننده برای آویزان کردن پرونده ها هستند.

 

یکی از فروشگاه های معتبری که می توانید انواع فایل اداری مدرن و با کیفیت را با ضمانت و گارانتی تهیه کنید فروشگاه چوب فروش می باشد. این فروشگاه به صورت تخصصی در زمینه طراحی و تولید انواع مبلمان اداری فعالیت می کند و بیش از 10 سال سابقه ی درخشان با بیشترین رضایت مشتریان را دارد.

 

مشاهده فایل های اداری مدرن و خاص فروشگاه چوب فروش

 

 

 

به post امتیاز دهید:

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.