طراحی اتاق کنفرانس

چوب فروش
24 مهر, 1400
2 دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه
طراحی-اتاق-کنفرانس

طراحی اتاق کنفرانس بعد از اتاق مدیریت یکی از چالش های سخت اما لذت بخش در طراحی مبلمان اداری است. اما با نکات مهمی که در این مطلب گفته خواهد شد، می توانید به تنهایی اتاق کنفرانس رویایی خود را طراحی و دکوراسیون کنید. یا اگر قصد دارید که انجام این کار را و طراحی کل محیط اداری خود را به متخصصان این حوزه بسپارید، با داشتن دانش کافی در این حوزه می توانید نتیجه با کیفیت تری داشته باشید.

اتاق کنفرانس مکانی است که به منظور برگزاری انواع جلسات مهم اداری، کنفرانس ها و گفت و گو های مهم، دیدارها و ملاقات ها با مشتریان و … طراحی شده است.

شرکت های بزرگتر حتما اتاق بزرگ و ویژه ای را به عنوان اتاق کنفراس در نظر می گیرند که طراحی آن چالش برانگیز تر است، شرکت ها و مجموعه های کوچک تر نیز اغلب بخشی از اتاق مدیریت را به این امر اختصاص می دهند و یا با استفاده از پارتیشن های اداری فضای محدودتری را به عنوان اتاق جلسات در نظر میگیرند.

در هر دو صورت طراحی اتاق کنفرانس برای هر محیط اداری اهمیت ویژه ای دارد. و در این مطلب سعی کرده ایم تا به طور کامل به بررسی هر دو نمونه بپردازیم. در انتها نیز چک لیست کاملی از وسایل و تجهیزات لازم برای اتاق کنفرانس را ارائه شده تا بتوانید اتاق کنفرانس ایده آل خود را طراحی کنید.

طراحی-و-چیدمان-اتاق-کنفرانس

7 نکته در طراحی اتاق کنفرانس مدرن

نیروی کار امروز برای عملکرد بهتر در کار نیازمند فضای مناسب و مدرن برای کار است. طراحی مدرن محل کار و تاثیر آن بر روی عملکرد کارمندان موضوعی است که در مقالات بسیاری به آن پرداخته شده است.در اینجا منحصرا به طراحی اتاق کنفرانس می پردازیم. بنابراین اگر فرصتی برای طراحی یک اتاق کنفرانس یا تغییر دکوراسیون این بخش دتارید از این فرصت به خوبی استفاده کنید و فراتر از تهیه ی فقط یک میز کنفرانس و چند صندلی کنفرانس بروید. در ادامه به 7 مورد از نکات مهم برای داشتن یک اتاق کنفرانس ایده آل اشاره می کنیم:

1-احترام به فضای شخصی 

جلسه کاری را تصور کنید که 15 نفر قرار است در آن حضور داشته باشند. اما اتاق شما فقط 10 نفر ظرفیت دارد. اما شما به اصرار 15 نفر را در کنار هم می نشانید.

در تمام طول جلسه بیشتر وقت کارکنان (افراد حاضر در اتاق کنفرانس) صرف نحوه ی نشستن راحت و بدون برخورد آرنج خود با فرد کناریشان می شود. و نمی توانند توجه کامل خود را به جلسه اختصاص دهند.

پس یکی از نکات مهم هنگام طراحی اتاق کنفرانس توجه به ابعاد میزی است که تهیه می کنید. قبل از خرید  میز کنفرانس حتما حداکثر تعداد نفراتی که ممکن است در جلسات کاری شما حضور ذاشته باشند را برآورد کنید و سپس اقدام به خرید میز کنفرانس کنید.

میز-کنفرانس-مدرن

2-انتخاب رنگ مناسب

احتمالا نام تجاری شما دارای رنگ های خاص خود است. یا در هنگام طراحی دیگر بخش های محیط از رنگ بندی های مشخصی استفاده کرده اید.پس وقتی صحبت از رنگ دیوار ها و مبلمان اتاق کنفرانس می شود شاید فکر کنید تمامی آن از قبل مشخص شده است.

اما با این حال هیچ محدودیتی وجود ندارد. تا آنجا که می توانید و تناقض و اختلاف بزرگی ایجاد نمی شود، از رنگ ها و ایده های جدید برای اتاق کنفرانس استفاده کنید.

بهتر است اگر برند شما دارای دو یا چند رنگ است از روشن ترین رنگها برای اتاق کنفرانس استفاده کنید. رنگ هایی مانند سفید، آبی روشن، سبز روشن و … اتاق را بزگتر نشان می دهد. و همچنین به دلیلا اینکه اتاق کنفرانی مکانی اسن که افراد باید کمترین حواس پرتی را داشته باشند و بیشتر تمرکز و توجه کنند بهتر است از رنگ های تحریک آمیز و پرتنش مانند قرمز،بنفش یا زرد استفاده نکنید.

میز-کنفرانس-20-نفره

3- سیستم صوتی و تصویری با کیفیت

یکی از مهمترین بخش های طراحی اتاق کنفرانس، A/V یا همان سیستم صوتی و تصویری می باشد. مخصوصا در عصر تکنولوژی و ارتباطات از راه دور که بسیاری از کنفرانس ها و سمینارها به صورت آنلاین و از راه دور هستند، داشتن یک سیستم صوتی و تصویری به روز و با کیفیت از مهمترین و ضروری ترین تجهیزات برای یک اتاق کنفرانس محسوب می شود. این سیستم ها باید به قدری قدرتمند باشند که تداخلی در سرعت، اتصال، وضوح ارائه ها، و حریان ویدیو کنفرانس ها ایجاد نکند.

وقتی سیستم و تجهیزات A/V اتاق کنفرانس قدیمی یا بی کیفیت و مستعد خرابی باشند، کیفیت جلسات نیز پایین می آید و نمی توانید از فضای جلسه خود به نحو احسنت استفاده کنید.

پس حتما بودجه مناسبی را برای این بخش در نظر بگیرید و توجه کنید که تهیه سیستم های با کیفیت نوعی سرمایه گزاری بلند مدت برای رشد کسب و کارتان محسوب می شود.

4-مبلمان 

اهمیت مبلمان اتاق کنفرانس، بیشتر از تجهیزات A/V نباشد کمتر نیست. مبلمان اتاق کنفرانس شامل میز کنفرانس و صندلی کنفرانس است.

در هر کاری ممکن است جلسات و کنفرانس هایی که برگزار می شوند متفاوت باشند. در برخی از مشاغل جلسات و کنفرانس ها کاملا پایدار برگزار می شوند. جایی که همه افراد آرام و بدون صرف انرژی زیادی منشینند و فقط گفت و گو می کنند. در این صورت مبلمان ثابت برای شما گزینه مناسبی است. صندلی کنفرانس های ثابت و میز کنفرانس های پایه فلزی ساده و مدرن انتخاب خوبی هستند.

اما جلسات در برخی از مشاغل به انرژی جنبشی بیشتری نیاز دارد. جلساتی که مدام باید جهت صندلی خود را عوض کنید، چیزی را به نمایش بگذارید ، بایستید، از عناصر فیزیکی در ارائه های خود استفاده کنید و…

در این صورت شما به مبلمان متحرک و با قابلیت تنظیم یا چرخش نیازدارید و صندلی های چرخشی و قابل تنظیم، میزهای منعطف تر مانند میز کنرفانس یو شکل و …

پس هنگام طراحی اتاق کنفرانس و خرید تجهیزاتی مانند صندلی و میز کنفرانس حتما به نوع کسب و کار خود و جلساتی که قرار است بدر اتاق کنفرانس خود برگزار کنید توجه کنید.

تجهیزات-لازم-برای-اتاق-کنفرانس

اتاق-کنفرانس-مدرن

5-نور طبیعی وارد شود 

اگر از کارکنان خود انتظار بینش های بزرگ و ایده های نوین و خلاقانه دارید، پس آن ها را در یک غار تاریک و با نورهای مصنوعی به دام نیاندازید. همه ی ما کم و بیش با تاثیرات شگفت انگیز نور خورشید آشنا هستیم و می دانیم نور طبیعی چه در سلامت و چه در زیبایی طراحی و چیدمان دکوراسیون داخلی از اهمیت بسیار ویژه برخوردار است.

اتاق کنفرانس هم به دلیل اینکه فضای مهمی است که کارکنان و مدیران برای امورات و گفت و گوهای مهم کاری در آن گرد هم می آیند، بیشتر نیاز به این نور طبیعی دارد.

پس سعی کنید در طراحی اتاق کنفرانس حتما از نور طبیعی به خوبی بهره ببرید.

میز-کنفرانس-پایه-فلزی

6-کم کردن حواس پرتی 

در موارد بالاتر هم اشاره کردیم که اتاق کنفرانس باید طوری طراحی شود که کمترین موانع برای حواس پرتی در آن وجود داشته باشد. یکی از راه ها استفاده از رنگ مناسب بود.

بمهمترین فاکتور در طراحی اتاق کنفرانسی با کمترین میزان حواس پرتی، مخصوصا برای اتاق هایی که دارای پنجره هستن یا با استفاده از پارتیشن های شیشه ای جدا شده اند، این است که توجه کنید پنجره ها به سمت بخشی با کمترین شلوغی و ترافیک باشند.

یکی از بهترین ایده ها استفاده از پارتیشن شیشه ای هوشمند است. با استفاده از این پارتیشن ها یا شیشه های هوشمند می توانید به راحتی در زمان لازم با مات کرد شیشه، دید را به شلوغی ها و موارد حواس پرتی کم کنید.

میز-کنفرانی-کوچک-پایه-فلزی

7-اولویت با مشتریان

بیشتر موارد و نکاتی که تا به الان گفته شده بر اساس نیاز شرکت و راحتی کارمندان بود. زیرا به هرحال آن ها کاربران اصلی اتاق کنفرانس هستند. اما توجه به نیاز مشتریان نیز امری حیاتی است.

اگر انتطار دارید مشتریان بیشتری را در اتاق کنفرانس خود ببیند یا اینکه بارها و بارها با مشتریان خوب خود همکاری داشته باشید پس باید هنگام طراحی اتاق کنفرانس به نیازهای آن ها،انتظارات مربوط به صنعت آن ها، موقعیت جغرافیای و فرهنگ و هر عامل مهم دیگری که در موفقیت کسب و کارتان اهمیت دارد توجه کنید.

چک لیست تجهیزات اتاق کنفرانس

هنگام طراحی اتاق کنفرانس بعد از انتخاب کردن نوع سبک دکوراسیون و چیدمان اتاق و بررسی نیازها، داشتن یک چک لیست برای تهیه وسایل ضروری و هم حتما به کارتان می آید. بسته به نوع جلسه ای که قرار است برگزار شود به تجهیزات مختلفی نیاز دارید. اگر از کارکنان خود می خواهید که مطالب یا وسایلی را به همراه خود بیاورند بهتر است در دعوت نامه جلسه از آن ها بخواهید، در غیر این صورت باید اطمینان حاصل کنید که تمام تجهیزات مورد نیاز را فراهم کرده اید.

طراحی-اتاق-کنفرانس-مدرن

در زیر چک لیست ابتدایی و کلی برای تهیه ملزومات و مبلمان اتاق کنفرانس آورده ایم:

میز کنفرانس

صندلی کنفرانس

صندلی مدیر

صندلی مهمان

تخته وایت برد

تخته پاک کن و ماژیک

ویدیو پرژکتور

نمایشگر

میکروفون

دوربین

اسپیکر (بلندگو)

سیستم آنالوگ و دیجیتال کنفرانس

سیستم گرمایشی و سرمایشی

 

از کجا مبلمان اتاق کنفرانس بخریم؟

برای تهیه میز کنفرانس های مدرن و جدید و انواع صندلی های کنفرانس ثابت و متحرک، یکی از بهترین و معتبرترین فروشگاه ها، با تنوع بالای محصولات و قیمت مناسب، فروشگاه اینترنتی چوب فروش می باشد.

چوب فروش با بیش از 15 سال سابقه فعالیت در حوزه طراحی و تولید انواع مبلمان اداری، یکی از فروشگاه های به نام در این حوزه است.

تمامی محصولات این فروشگاه دارای ضمانت نامه و خدمات پس از فروش می باشند. و می توانید قبل از خرید از مشاوره های رایگان کارشناسان این مجموعه استفاده کنید.

 

لیست قیمت میز کنفرانس های مدرن چوب فروش

 

 

 

 

به post امتیاز دهید:

2 دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.