فایل کشویی اداری و خانگی

چوب فروش
2 تیر, 1400
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه

فایل کشویی

فایل کشویی از ملزومات واحدهای اداری و مسکونی بشمار می‌رود که در نوع مسکونی به آن دراور و در نوع اداری به آن فایل کشویی گفته می‌شود. مکانیزم تولید هر دو تفاوت زیادی با یکدیگر ندارد و از یراق آلات و متریال یکسان در ساخت آنها استفاده می‌شود و بیشترین تفاوت در ابعاد و طراحی این دو وجود دارد.

دراور از طول بیشتری برخوردار است و در تولید آن استفاده از قفل کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد، این در حالیست که فایل از عرض کمتری برخوردار است و از قفل در آن بیشتر استفاده می‌شود. طول دراور در مدل‌های استاندارد بین 80 تا 90 سانتیمتر است که دارای عمق 45 تا 60 سانتیمتر نیز می‌باشد. طول بیشتر در نوع استفاده از ریل، تفاوت زیادی با فایل کشویی ندارد و نکته مهم ساختار داخلی کشو بشمار می‌رود که به دلیل طول بیشتر نیازمند تمهیداتی خواهد بود.

فایل کشویی بطور استاندارد در دو طول 45 و 50 سانتیمتر، و در ارتفاع از 65 تا 125 سانتیمتر در بازار عرضه می‌گردد. در فایل هایی که در محیط‌های اداری مورد استفاده قرار می‌گیرد ریل و ساختار کاملا با دراور یکسان است ولی در یک مورد خاص تفاوت مهمی ایجاد می‌گردد که در مطلب زیر به آن می‌پردازیم و نکاتی را درباره خرید یک فایل کشویی مناسب یادآوری می‌کنیم.

راهنمایی انتخاب انواع دراور فایل کشویی

جنس فایل کشویی

فایل چوبی قدیمی‌ترین مدل این دسته است که امروزه به ندرت دیده می‌شود و دلیل آن عدم صرفه اقتصادی در تولید است . نکته دیگر در فایل چوبی قیمت تمام شده بالا برای خریداران و ضعف ساختاری در استفاده از یراق آلات مدرن است و به همین علت تولید آن جز در موارد سفارشی انجام نمی‌پذیرد.

آنچه امروزه در بازار بعنوان فایل چوبی شناخته می‌شود همان فایل ام دی اف است که بیشترین میزان توجه را در بین خریداران دارد. فایل ام دی اف از دو مزیت عمده برخوردار است و به همین علت در تیراژ و تنوع بالایی تولید و عرضه می‌شود .

قیمت مناسب

قیمت مناسب اولین دلیل استقبال از فایل کشویی است که با ام دی اف تولید می‌شود. تولید سریع و راحت ام دی اف و در دسترس بودن راحت، موجب کاهش قیمت در این مدل می‌شود.

تنوع رنگ

ام دی اف داخلی و یا نوع وارداتی آن از تنوع بی نظیری در رنگ برخوردار است و این امکان نه در چوب و نه در فلز وجود ندارد. بطور کلی استفاده از ام دی اف در طراحی داخلی امکان ترکیب سازی‌های متنوعی را فراهم می‌کند و از این رو طراحان به استفاده از این متریال اشتیاق بیشتری دارند.

در زمان خرید فایل ام دی اف، باید به نوع جنس آن توجه نمود. انواع مختلفی از ام دی اف وجود دارد که در کیفیت، تفاوت‌های بسیار دارند و به دلیل تشخیص بسیار سخت مدل‌های مختلف آن بهترین راه حل خرید از تولید کنندگان معتبر است. آنچه بیشتر در بازار بعنوان فایل ام دی اف عرضه می‌گردد از جنس لترون تولید شده است که در واقع همان نئوپان با روکش ام دی اف است که کیفیت بسیار پایینی دارد و از عمر کمتری نیز برخوردار است.

دراور اداری مدرن مشکی

یراق آلات

ریل، مهمترین یراقی است که در تولید فایل‌ها بکار می‌رود. نوع و جنس ریل، اهمیت بسیار زیادی در کیفیت فایل دارد. امروزه از ریل‌های سه زمانه ساچمه‌ای در تولید این محصول استفاده می‌شود که همانند MDF تنوع زیادی دارد و کیفیت آن در استفاده راحت و طولانی مدت، تاثیر زیادی دارد. خارج شدن کشو از محفظه اصلی یک ضعف ساختاری محسوب می‌شود اگر از یک ریل مناسب و با کیفیت برخوردار نباشد.

ضخامت ریل همراه با وزن بیشتر نشان دهنده تحمل وزن بیشتر است همچنین ساچمه‌های روان و بیشتر در طول ریل هم به حرکت راحت آن کمک می‌کند. استفاده از ریل آرام بند موجب افزایش کارایی و کاربری آسان می‌گردد. این ریل موجب بسته شدن آسان ریل می‌شود و به همین دلیل فشار کمتری بر روی ساختار اصلی می‌گذارد. ریل آرام بند به هزینه بیشتری در زمان سفارش کالا احتیاج دارد ولی میزان بازدهی و کاربری بیشتری را فراهم می‌نماید.

فایل چرخدار

یکی از انواع فایل های اداری فایل چرخدار است که برای حرکت دادن ساده این محصول طراحی شده است. ساختار اصلی این دسته هیچ تفاوتی با مدل‌های دیگر ندارد و تنها از چرخ به جای پایه و یا پاسنگ استفاده شده است. دو نکته در خرید فایل کشویی چرخدار اهمیت دارد اول آنکه کیفیت چرخ‌ها باید مطلوب باشد تا بتواند وزن را تحمل نماید و در زمان حرکت و برخوردهای ناگهانی دچار شکستگی نشود. چرخهای فلزی در مقایسه با انواع پلاستیکی از کیفیت بالاتری برخوردار هستند و بهتر است در زمان سفارش و یا تهیه به این نکته در فایل چرخدار توجه کنید.

فایل اداری چرخدار

فایل کشویی با میله پرونده

در بسیاری از مراکز اداری برای آرشیو به فایل کشویی با میله پرونده نیاز است. این نوع فایل ظرفیت ذخیره‌سازی بیشتری را ارائه می‌کند و دلیل آن وجود میله پرونده است. این فایل فقط یک کاربری دارد و آن هم برای قرار دادن پرونده است. در فضای داخلی کشو دو عدد میله پرونده وجود دارد و پرونده‌ها بدون آنکه در داخل کشو قرار گیرند در فضای جانبی آن قرار داده می‌شوند و به همین دلیل دسترسی سریعی ایجاد می‌کند.

در این دسته از فایل کشویی تنها ابعاد باید استاندارد باشند تا قرار گرفتن و حرکت دادن پرونده به سهولت انجام پذیرد در زمان خرید فایل کشویی با میله پرونده بهتر است از ابعاد استاندارد آن اطمینان حاصل نمایید.

فایل کشویی با میله پرونده

فایل کشویی فلزی

از انواع قدیمی فایل کشویی است که امروزه هم مورد استفاده قرار می‌گیرد. تولید و عرضه این مدل به دلیل طراحی قدیمی ، وزن زیاد و عدم هماهنگی با دکوراسیون داخلی بسیار کم شده است و بیشتر در ارگان‌های دولتی از آن استفاده می‌شود. یکی از مشکلات فایل کشویی فلزی تنوع رنگ بسیار محدود است که در طراحی داخلی ایجاد اشکال می‌کند.

فایل کشویی فلزی فاقد ریل‌های مدرن است و تنها با ساختار داخلی، کشو از محفظه خارج می‌شود و یکی از مشکلات بسیار عمده آن است و به همین علت تولید کنندگان معتبر مدت زمان طولانی است که تولید آن را متوقف کرد‌ه‌اند. بهترین گزینه برای جایگزینی فایل کشویی فلزی، انواع فایل کشویی چوبی و ام دی اف است.

فایل فلزی مناسب محیط اداری

خلاصه :

فایل کشویی در دو نوع خانگی و اداری تولید می‌شود که به نوع مسکونی آن دراور گفته می‌شود. در تهیه فایل توجه به ابعاد، کیفیت متریال و یراق آلات حائز اهمیت است. خرید از تولید کنندگان معتبر و استفاده از یراق مدرن مانند ریل آرام بند، ضریب اطمینان از کیفیت و کارایی محصول را افزایش می‌دهد.


 

خرید انواع فایل اداری مدرن با قیمت ویژه

به post امتیاز دهید:

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.