چیدمان دفتر کار اداری

چوب فروش
7 اردیبهشت, 1398
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه

چیدمان دفتر کار اداری

چیدمان دفتر کار اداری علاوه بر طراحی زیبا دکوراسیون داخلی اداری موجب افزایش بهره‌وری نیروی انسانی نیز می‌گردد. مهم است که فضای کاری اداری به نحوی بهینه سازی شود تا کارمندان بتوانند به کسب و کار موفق کمک کنند. در این مقاله، ما برخی از طرح های چیدمان دفتر کار اداری را ارائه می دهیم که به طور پیوسته به شما در افزایش بهره وری در محل کار کمک می کند.

صندلی اداری مدرن موجب افزایش راندمان افراد می‌شود.

دکوراسیون اداری و دفتر کار

1.ایستاده کار کنید

چیدمان دفتر کار اداری بطور سنتی مجموعه‌ای از اتاقها همراه با میز اداری و صندلی در پشت آن است که افراد ساعات طولانی در آن محبوس هستند که این امر موجب خستگی مفرط و دلزدگی در زمان کار می‌شود. این نوع چیدمان دفتر کار اداری باعث می‌شود تا افراد در زمان کار کمتر موثر باشند. باید این اجازه را به کارمندان با تجهیز صحیح دفتر کار داد تا بصورت میانگین در هر 90 دقیق مدتی را ایستاده کار کنند. استفاده از میز اداری که قابلیت تنظیم ارتفاع را دارد یکی از راه حلهای این مشکل است.

طراحی دفتر کار

از نور طبیعی بیشتر استفاده کنید

 

2. از نور طبیعی استفاده کنید

ممکن است کمتر به نظر برسد، اما روشنایی یک دفتر می تواند باعث افزایش یا کاهش بهره وری کارکنان شود. مجله   Clinical Sleep Medicine در یک تحقیق ثابت کرده است شرکتهایی که از نور طبیعی بیشتر در چیدمان دفتر کار اداری بهره می‌برند کارمندان شادتر و سالم تری دارند. اگر نور طبیعی در محیط کم است ، استفاده از لامپهای استاندارد ناگزیر است. آنچه مهم است ابتدا استفاده حداکثری از نور طبیعی و در نهایت استفاده از لامپهای مدرن و استاندارد که نور طبیعی را شبیه سازی کنند. چیدمان دفتر کار اداری باید به شکلی باشد که تعداد افراد بیشتری به نور طبیعی دسترسی داشته باشند.

دکوراسیون دفتر کار اداری3. دمای مناسب را پیدا کنید

کارمندان اغلب شکایت می کنند که دفاترشان خیلی داغ یا خیلی سرد هستند.

متأسفانه، تعداد کمی از شرکت ها تصمیم به بهینه سازی دمای یک فضای کاری می گیرند تا کارمندانشان احساس راحتی کنند. طبق گفته فوربس، محدوده ایده آل دما برای دفاتر کار بین 69 تا 71 درجه فارنهایت است. اما حتی با در نظر گرفتن دمای محیط باز ممکن است افراد شکایت داشته باشند زیرا چیدمان دفتر کار اداری برای پرسنل اشتباه است. حتما فردی که در نزدیکی نور طبیعی محیط است احساس گرمای بیشتری می‌کند و در تضاد با دیگر افراد است. پس نکته مهم آن است که چیدمان دفتر کار اداری هم مناسب باشد و هم از تجهیزات صحیح تهویه استفاده گردد.

 

4. صندلی اداری مدرن

به هر حال افراد در بیشتر زمان کار خود از صندلی استفاده می‌کنند که در صورت عدم استفاده از صندلی اداری استاندارد، سلامتی افراد تهدید خواهد شد. عدم آسایش در زمان استفاده از میز اداری موجب کاهش بهر‌ه وری و راندمان نیز می‌گردد. به همین خاط توصیه می‌شود از صندلی اداری ارگونومیک استفاده شود. نکته بعدی آموزش افراد است تا بطور صحیح در پشت میز خود قرار گیرند. کامپیوتر همواره باید در راستای چشم باشد و آرنج، ساعد و مچ باید بر روی میز قرار گیرند.

چیدمان دفتر کار اداری در این بخش نیز بسیار حائظ اهمیت است.

افراد یک بخش باید بطور صحیح در کنار و یا روبروی هم قرار گیرند تا افراد برای ایجاد ارتباط نیاز به تغییر مداوم حالت بدن نداشته باشند.

چیدمان دفتر کار اداری با پردازش دقیق کارمندان و ارتباطات سازمانی آنان اتفاق می‌افتد.

مقاله استاندارد بیفما در صندلی اداری ارگونومیک را بخوانید

دکوراسیون جدید اداری5. تزیین کنید

برای مدیران و شرکتها مهم است که اطمینان حاصل کنند که محل کارشان خلاق و کارآمد است.

بعضی عوامل جنبه مشاع و عمومی دارند که مدیران موظف به تامین آن

نیازها هستند مانند صندلی مناسب، میز اداری مدرن و بطور کلی چیدمان دفتر کار اداری بطور

دقیق و استاندارد از جمله این موارد هستند.

اما باید این اجازه به کارمندان داده شود تا بتوانند میز اداری خود را شخصی سازی کنند

و آنگونه که دوست دارند تزیین کنند.

این امر علاوه بر افزایش رضایتممندی موجب وفاداری بیشتر سازمانی نیز می‌شود.


 

به post امتیاز دهید:

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.