مقالات

راهنمای جامع انواع میز گروهی

A-comprehensive-guide-to-all-types-of-group-tables(1)

طراحی میزهای گروهی از زمان میزهای گروهی کیوبیکل و یا پارتیشن‌دار تا به امروز راه طولانی را پیموده‌ است. امروزه کسب وکارها تلاش می‌کنند تا محیط کار را تا جایی که امکان دارد برای اعضای خود لذت‌بخش کنند زیرا ثابت شده است که محیط کار رضایت بخش تاثیر مثبتی بر روی خلاقیت کارکنان آن دارد.

امروزه دفاتر کار به مراکز پر جنب و جوش بهره وری تبدیل شده‌اند. در نتیجه بهتر است که نگاهی به انواع مختلف میزهای گروهی اداری محبوب بیندازیم که دنیای شرکت‌ها را در معرض طوفان تغییرات قرار داده‌اند.

میزهای گروهی اغلب ارگونومیک بوده و برای کاهش فشار فیزیکی و بهبود راحتی و بهره وری طراحی شده‌اند. آنها ممکن است شامل میزهای قابل تنظیم، صندلی و سایر تجهیزات برای ارتقای وضعیت بدنی سالم و کاهش خطر آسیب هستند.

این دسته از میزهای اداری برای همکاری و کار تیمی طراحی شده‌اند. میزهای گروهی اغلب هیچ دیواری ندارند و می‌توانند در اشکال، اندازه‌ها و پیکربندی‌های مختلف باشند. در ادامه به چند نمونه از آنها می‌پردازیم.

 

1- میز گروهی پارتیشن‌دار (Cubicle Workstation)

این دسته از میزهای گروهی متداول‌ترین نوع میزهای گروهی هستند که دارای یک صندلی، یک میز و کمد نگهداری وسایل و اسناد می‌باشند. میز گروهی کیوبیکل یا پارتیشن‌دار برای ایجاد حریم خصوصی بسیار کاربرد دارد و برای کاربرانی که با اطلاعات حساس و محرمانه سر وکار دارند، مناسب هستند.

میز گروهی پارتیشن دار

 

2- میز گروهی همگانی (Hot Desk)

این دسته از میزهای گروهی بسیار انعطاف‌پذیر هستند و  توسط هر فردی در سازمان و بر اساس اولویت استفاده می‌شوند. آنها اغلب در فضاهای کار مشترک یا در سازمان‌هایی که نیروهای کار آنها به طور دائم در سازمان نیستند و یا برای ساعات محدود از محیط شرکت استفاده می‌کنند کاربرد دارند.

میز گروهی همگانی یا hot

 

3-  میز گروهی خوشه ای یا روبروی هم (Cluster Workstation)

به یک میز اداری فکر کنید که برای استفاده چندین کارمند در یک زمان طراحی شده است تا ارتباطات و همکاری را تقویت کند. در این نوع میزها هر کارمند فضای شخصی و حریم خصوصی خود را داشته و در عین حال دسترسی آسانی به دیگران دارد. این میزها برای چهار تا 6 کارمند قابل طراحی و اجرا است.

میز گروهی خوشه ای یا روبه روی هم

 

4- میز گروهی خطی (Linear Workstations)

این دسته از میزها در یک ردیف کنار یگدیگر قرار می‌گیرند و می‌توان با توجه به مناطق خاص سفارشی سازی شوند. میز گروهی خطی، همکاری سریع بین کارکنان را تقویت می‌کند. آنها برای چیدمان‌های فضای اداری باز عالی هستند.

 

5- میز گروهی L شکل (L-Shaped Workstations)

این ایستگاه های کاری سنتی که به شکل حرف L انگلیسی طراحی شده اند، به همان اندازه که راحتند، کاربردی نیز هستند. از آنجایی که میز به شکل L است، فضای کافی برای قرار دادن مانیتور، صفحه نمایش‌های اضافی، لوازم جانبی نیز فراهم می‌کند.

میز گروهی ال

6- میز گروهی پشت به پشت (Back to Back Workstations)  

این میز گروهی به دو، چهار و شش کارمند اجازه می‌دهد تا به سمت یکدیگر بنشینند. این دسته از میزهای گروهی مانند میزهای گروهی خوشه‌ای هستند که فضای کافی و حریم خصوصی را برای هر کارمند تضمین می‌کند.

میز گروهی پشت به پشت

جنبه‌های کلیدی یک میز گروهی مدرن

اکنون که انواع میزهای گروهی را شناختید، اجازه دهید به سرعت شما را با جنبه‌های کلیدی یک ایستگاه کاری مدرن آشنا کنیم:

صندلی ارگونومیک: صندلی که از انحنای ستون فقرات پشتیبانی می‌کند، برای وضعیت بدن مناسب است. ارتفاع صندلی باید قابل تنظیم باشد تا پاهای شما صاف روی زمین یا روی زیرپایی قرار بگیرند. دسته‌های صندلی نیز باید قابل تنظیم باشند تا بازوهای شما به آرامی روی آن‌ها قرار گرفته و شانه‌هایتان در وضعیت مطلوبی باشند.

میز گروهی قابل تنظیم: میز باید به اندازه کافی بزرگ باشد تا تمام تجهیزات اداری لازم را در خود جای دهد، اما نه آنقدر بزرگ که فضای زیادی را اشغال کند یا دسترسی به وسایل پشت میز دشوار باشد.

نور خوب: برای کاهش فشار چشم و افزایش هوشیاری، محل قرارگیری میز باید به خوبی روشن باشد. نور طبیعی در الویت است، اما اگر در دسترس نیست، میز باید به نورپردازی مناسب تجهیز شود.

مدیریت کابل: میز باید مدیریت کابل مناسبی داشته باشد تا از درهم ریختگی و خطرات برخورد با سیم‌ها جلوگیری شود. برای محکم کردن کابل‌ها و سیم‌ها از بست یا گیره کابل استفاده کنید.

ذخیره سازی کافی: میز باید فضای کافی برای نگهداری وسایل ضروری مانند فایل‌ها، اسناد و لوازم اداری داشته باشد. این می‌تواند شامل کشوها، قفسه‌ها یا کمدهای بایگانی باشد.

در چوب فروش، طراحان داخلی ما همیشه در تلاش هستند تا بهترین طرح‌ها را برای فضاهای اداری شما طراحی کنند به طوری که عملکرد و بهره‌وری در اولویت قرار گیرد. اگر به دنبال مشاوری برای اجرای بهترین شیوه‌ها در طراحی داخلی کسب و کار و دفتر خود هستید، با ما تماس بگیرید. برای کسب اطلاعات بیشتر به صفحه اینستاگرام ما مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *