بایدها و نبایدهای ضروری در بازاریابی رسانههای اجتماعی
توجه به بایدها و نبایدهای در بازاریابی رسانههای اجتماعی بسیار ضروری است.
به دنبال راههایی برای افزایش عملکرد بازاریابی رسانههای اجتماعی خود در سال 2024 هستید؟
این مطلب بسیار کمک کنند خواهد بود. تیم رسانه اجتماعی زرافه فهرست جدیدی از بایدها و نبایدهای مفید را برای استراتژی و راهبرد شما جمع آوری کرده است که برخی از نکات کلیدی اساسی و اغلب نادیده گرفته شده را پوشش میدهد.
بهتر است که اصول اولیه را در بازاریابی رسانههای اجتماعی به خود یادآوری و بر روی عناصر کلیدی که باعث ایجاد تعامل در رسانههای اجتماعی میشود تمرکز کنید.
در ادامه خلاصهای از بایدها و نبایدهای ضروری را که برای هر برند و تجارتی که به دنبال موفقیت در رسانههای اجتماعی است ارائه خواهیم داد.
هنگام تولید محتوا:
محتوا باید جاذبههای بصری داشته باشد. از تصاویر و طرحهای که نظر افراد را به خود جلب میکند استفاده کنید.
محتوا باید متنی داشته باشد که ذهن خواننده و یا بیننده را درگیر کند. کپشنهای کوتاه و گیرا بنویسید تا پستهای شما را همراهی کنند.
محتوا نباید پر از تبلیغ باشد. از گذاشتن پستهای زیاد که محتوای تبلیغاتی دارند اجتناب کنید، به دنبال ایجاد تعادل باشید.
از تجزیه و تحلیل بپرهیزید. درپستها نباید به تحلیل خبر پرداخت. تنها خبر را بگذارید.
هنگام تعامل با مخاطبین:
هنگام تعامل با مخاطبین باید بدون تاخیر جواب مخاطبین خود را بدهید. پیامهای تشکر ودیگر پیامها را به موقع دهید.
برای تعامل بهتر با مخاطبین باید از سوال و جوابهای کوتاه و یا نظرسنجی استفاده کنید.
در برخورد با مخاطبین نباید دنبالکنندگان+ را نادیده بگیرید. نادیده گرفتن دنبالکنندگان باعث عدم همراهی آنها خواهد شد.
از جوابدهی به صورت خودکار و اتوماتیک خودداری کنید. این کار تعامل شما را با مخاطبین کم خواهد کرد.
هنگام استفاده از هشتگ:
هنگام استفاده از هشتگ باید از هشتگهای مربوط به پست خود استفاده کنید. پستها باید دارای هشتگهای مخاطبپسند و مربوط به پست باشد تا قابل مشاهده و کشف شود.
هشتگ جدید بسازید. برای پستهای خودهشتگهای جدید بسازید تا سطح تعامل با دیگر بازدیدکنندگان را افزایش دهید.
هنگام استفاده از هشتگ نباید از تعداد زیادی هشتگ استفاده کنید.
از هشتگهای نامرتبط با برند و نوع فعالیت خود پرهیز کنید. استفاده از هشتگهای زیاد و نامرتبط میتواند پیام برند شما را بیاهمیت جلوه دهد.
هنگام بهروز رسانی پروفایل:
هنگام بهروز رسانی پروفایل باید برندی را که دارید همواره حفظ کنید. یک آرم و یا نشان مخصوص به صفحهی خود داشته باشید و ازآن در کلیهی پلتفرمها استفاده کنید.
در بهروز رسانی پروفایل باید اطلاعات مربوط به صفحه خود را نیز بهروز رسانی کنید. جزئیات مربوط به پروفایل، اطلاعات تماسها و لینکهای متداول را نیز بهروزرسانی کنید.
پروفایلهای بهروزرسانی نشده و غیرفعال، دنبالکنندگان بالقوه را از برند وصفحهی شما میراند.
نباید بهروز رسانی پلتفرمها را نادیده گرفت. عدم بهروز رسانی پلتفرم میتواند باعث دید نشدن صفحهی شما شود.