انواع صندلی اداری ارگونومیک

چوب فروش
5 تیر, 1400
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه

انواع صندلی اداری

انواع صندلی اداری و شناخت آن‌ها می تواند هنگام خرید، به ما کمک کند تا بهترین صندلی را برای محیط اداری خود انتخاب کنیم.

صندلی های اداری در انواع گوناگون و طرح‌ها و جنس های مختلف متناسب با کاربردها و شرایط مختلف تولید می شوند.

در این مقاله و آموزش از چوب فروش سعی داریم تا با معرفی انواع صندلی های اداری و مشخصات کلی یک صندلی خوب به شما

کمک کنیم تا بهترین صندلی را برای دفتر یا محیط کار خود انتخاب کنید.

انواع صندلی اداری ارگونومیک

مشخصات کلی یک صندلی خوب

صندلی اداری یکی از انواع مبلمان اداری است. می توان گفت یکی از مهمترین آیتم ملزومات اداری یا حتی مسکونی محسوب می شود. مخصوصا برای افرادی که استفاده های طولانی مدت از صندلی دارند. بنابراین هنگام خرید صندلی اداری نمی توانید هر صندلی را انتخاب کنید. باید به نکات مهمی توجه کنید. مانند:

پشتی صندلی باید انحنای ستون فقرات را به طور کامل پوشش دهد.

کف صندلی باید حدود ¾ از ران ها را کاور کند.

ارتفاع صندلی باید مناسب با قد هر فرد قابل تنظیم باشد. به طوری که کف پاها به طور کامل بر روی زمین قرار گیرد و زانوها در زاویه 90 درجه باشند.

مواد و متریال صندلی مانند فوم (معمولا فوم های pu یا همان پلی اورتان)، روکش، دستگیره ها، چرخ ها و … از نوع مرغوب و با کیفیت باشند.

جنس یا روکش صندلی از هر نوعی ( پارچه ای، فلزی، پلاستیکی و …) که باشد، رطوبت یا گرما باید به راحتی از آن خارج شود و باعث تعریق یا سرمای کاربر نشود.

داری مکانیزم قفل برای جلوگیری از بیش‌از حد عقب رفتن پشتی صندلی هنگام تکیه باشد.

این موارد از مهمترین ویژگی های یک صندلی اداری خوب هستند، فاکتورهای مهم دیگری در انتخاب بهترین صندلی مدریتی تاثیر گذارند. مانند عمق و عرض، چرخش، ضمانت نامه و …

معرفی و بررسی انواع صندلی اداری

راهنمایی انتخاب صندلی اداری خوب

 

صندلی کامپیوتر

این نوع از انواع صندلی های اداری که به نام صندلی های وظیفه ای نیز شناخته می شوند، متناسب با سایز استاندارد میزها طراحی می شوند.این نوع صندلی ها را به راحتی می توان با هر میز اداری جفت کرد. صندلی های کامپیوتر معمولا داری چند تنظیم ارگونومیک برای متناسب شدن با شرایط کاربر دارند. اغلب داری پنج پایه چرخدار با چرخ های با کیفیت برای راحتی حرکت در محیط اداری هستند.

صندلی کارمندی یا اداری

 

صندلی 24 ساعته

برای استفاده در ساعت های طولانی و مداوم  طراحی شده اند. این نوع صندلی ها برای محیط هایی مانند مراکز پاسخگویی یا امور مبتنی بر شیفت که زمان زیادی بر روی صندلی می نشینند مناسب هستند. در تولید و تهیه این صندلی های اداری از مواد و فریم های مقاوم، پشتی‌های ضخیم،قابلیت تنظیم شیب نشیمن گا و تکیه گاه صندلی، ارتفاع صندلی و … استفاده می شود.

صندلی 24 ساعته

 

 

صندلی کنفرانس

این نوع صندلی برای اتاق های هیئت مدیره و فضای جلسات طراحی می شود. صندلی های کنفرانس معمولا طوری طراحی می شوند که پشتی آن ها کمی به جلو متمایل باشد تا کاربر را درگیر جلسات، بحث و گفت و گو کند. قابلیت و تنظیمات زیادی هم ندارند. چون کاربرد طولانی مدت برای کاربران ندارد.

صندلی های مناسب اتاق کنفرانس

 

صندلی پیش نویس

صندلی یا چهارپایه ی پیش نویس، صندلی های بلند با قابلیت تنظیم ارتفاع هستند که متناسب با میزهای پیش نویس و ایستاده که ارتفاع استانداردی ندارند طراحی شده اند. اغلب دارای یک حلقه برای قرار دادن پا دارند.

صندلی پیش نویس

 

صندلی ارگونومیک

صندلی های محبوبی که تمام تنظیمات لازم برای نیازهای کاربران را در خود دارند. تنظیماتی مانند عمق صندلی، شیب زانو، ارتفاع نشیمن، ارتفاع پشت، تنظیم دسته ها و قابلیت پشتیبانی کمر و … . انتخاب صندلی کارمندی ارگونومیک می تواند ضامن سلامتی شما هنگام کار کردن و نشستن بر روی صندلی باشند.

 

صندلی اجرایی (مدیریتی)

صندلی های اجرایی یا مدیریتی همانطور که از نامش هم پیداست بیشتر برای مدیران اداری، مدیران ارشد، سرپرست ها و … طراحی می شود که هم در اداره و هم در منزل می توان از آن استفاده کرد. این صندلی ها ظاهر شیکی دارند و بسیار راحت هستند. اما بسته به نوع جنسشان که می تواند چرم، چرم مصنوعی، چرم pu ، کتان و … باشد اغلب در دسته ی صندلی های گران قیمت قرار می گیرند.

 

صندلی مدیریتی

صندلی مهمان

صندلی های مهمان بسته به سلیقه، محیط کار و … می توانند در انواع مختلف کاناپه، لاوسیت، ساده و … طراحی شوند. در خیلی از موارد هم به جای صندلی مهمان از همان صندلی های پذیرش یا انتظار استفاده می شود.

صندلی پذیرش(انتظار)

صندلی های ثابت بدون هیچ گونه تنظیمات که به عنوان صندلی کناری، مهمان یا پذیرایی نیز شناخته می شوند. این صندلی ها می توانند در انواع بدون دسته، چهارپایه، پایه سورتمه، پرتو یا همان فرودگاهی و … ارائه شوند.

 

صندلی پذیرش

چگونه صندلی اداری مناسب بخریم؟

همانطور که تا الان متوجه شدید تنوع صندلی های اداری بسیار زیاد است. اما فاکتور مهمی که شما باید برای خرید یک صندلی اداری خوب در نظر بگیرید ابتدا راحتی و سلامتی خود یا کاربران است.

  • آیا هنگام نشستن کف پای شما روی سطح زمین قرار می گیرد؟
  • آیا انحنای ستون فقرات کاملا توسط پشتی پوشش داده میشود؟
  • آیا پشتی صندلی گودی کمر شما را پر می کند؟
  • آیا هنگام نشستن زانوی شما در زاویه 90 درجه قرار می گیرد؟
  • آیا گردن و سر شما تکیه گاه دارد؟

در وهله دوم باید نیازها و شرایط کاری را در نظر بگیرید. بهترین صندلی برای شما صندلی ایست که به بهترین شکل بتوانند پاسخگوی نیاز شما باشد.

  • آیا زمان طولانی از صندلی استفاده می کنی؟
  • آیا کار شما بیشتر مرتبط با کامپیوتر است؟
  • صندلی برای چه محیطی قرار است استفاده شد؟ اتاق مدیریت؟ اتاق کنفرانس؟ و …

در آخر هم می توانید سلیقه ی خود را چاشنی خریدتان کنید. صندلی های اداری در انواع رنگ ها و جنس های متنوع عرضه می شوند. اینکه شما نوع پشت مشبک تهیه کنید یا چرم و… تماما بستگی به سلیقه و طراحی فضای شما دارد.

از کجا صندلی اداری خوب بخریم؟

شاید انتخاب یک صندلی خوب و با کیفیت در بین این سطح از تنوع کار سختی باشد. فرقی نمی کند که شما صندلی خود را از کجا و به چه صورت تهیه می کنید، حضوری یا آنلاین. هنگام خرید شما فقط باید توجه کنید که محصول مورد نظر از متریال مرغوب و درجه یک تهیه شده باشد و مهم تر از همه دارای گارانتی و ضمانت نامه کیفیت باشد.

ما در چوب فروش با هدف کسب رضایت دائم مشتری و اعتبار بخشی به برند سازینه چوب ، در تمامی مراحل تهیه و تولید محصولات دکوراسیون اداری از مواد و متریال درجه A استفاده کرده. و با ارائه ضمانت نامه کیفیت و گارانتی به شما در یک خرید مناسب کمک می کنیم.


خرید صندلی های اداری و مدریتی

به post امتیاز دهید:

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.