10 نکته طراحی دکوراسیون خانه مدرن با الهام از فضای شرقی

چوب فروش
16 شهریور, 1399
1 دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه
طراحی دکوراسیون مدرن شرقی

دکوراسیون خانه مدرن به سبک آسیایی و شرقی فوراً تصویری از آسایش و آرامش خاطر را برمی‌انگیزد. با وارد شدن به یک خانه با مضامین شرقی می‌توانید درگیری ذهنی که زندگی سریع امروزی از ما میخواهد را فراموش کنیم. در واقع سبک شرقی که اهمیت زیادی برای فضای خانه قائل است، بین زندگی کاری و زندگی در خانه توازن ایجاد می‌نماید.اما ایجاد یک طراحی دکوراسیون خانه مدرن شرقی با الهام از آسیا چیزی بیش از اضافه کردن چند وسیله تزئینی مجزا است. این طراحی یک فرآیند فکری روشن است که به الگوهایی از فرهنگ با خاستگاه آسیا نیاز دارد.

 

xvhpd nhogd 1

 

در اصل، طراحی آسیایی تلفیقی از چندین سبک مختلف است که از ژاپنی و چینی تا مضامین عجیب و غریب هندی را در بر می‌گیرد. با این حال طراحی داخلی شرقی دراکثر اوقات، تحت تأثیراتی است که از چند قرن پیش در خاور دور سرچشمه گرفته است. نکته مهم آن است که چگونه می‌توانید برخی از این عناصر جذاب را به نحوی در دکوراسیون خانه بکار بگیرید که علاوه بر اصالت، جدید نیز باشد.

 

1. پس زمینه ایده آل

طرح ها و مضامین آسیایی تا حد زیادی از رنگ های طبیعت الهام گرفته شده است  و اغلب مناظر بکر طبیعی را تقلید می کنند و از رنگ های طبیعی برای تناسب فضای داخلی استفاده می کنند. از این رو بهتر است زمینه را تا حد امکان خنثی نگه دارید. این بدان معنا نیست که سفید تنها گزینه شماست. کرم ملایم، بلوزهای کم نور و حتی یک خاکستری زیبا. به یاد داشته باشید که شما در حال رفتن به یک زمینه آرامش بخش هستید که یک محیط آرام را ارائه می دهد.

 

طراحی-داخلی-به-سبک-شرقی-1-1

 

2. اشاره ای به رنگ‌های پر جنب و جوش

یک تصور غلط رایج این است که سبک های آسیایی از هرگونه رنگ و بوی زنده و غنی محروم هستند، در حالی که در واقعیت دقیقا برعکس است! در یک دکوراسیون مدرن خانه شرقی رنگهای  پر جنب و جوش وجود دارد که وقتی در کنار یک مکان آرام و بی طرف قرار می گیرند، بصورت کاملاً برجسته خود را نشان می‌دهند. شکوفه های گیلاس، قرمزهای آلبالویی و بنفش های مجلل، همه بخش جدایی ناپذیری از طراحی خانه شرقی هستند. اگر در انتخاب یک سبک تزئینی چینی میسر هستید، این رنگ ها به یک ضرورت مطلق تبدیل می شوند.

 

طراحی-داخلی-منزل-2

 

برای کسانی که عاشق نشانه‌های جذاب عرفانی هستند، رنگهای ظریف و سیاه گزینه ایده آل است. یکی دیگر از گزینه های بصری زیبا، ترکیب زمینه های خنثی با رنگ های طلایی نفیس، برای ایجاد یک اتاق نشیمن با شکوه است که یک بیان مد روز و شیک نیز ایجاد می کند.

 

طراحی اتاق خواب آسیایی 3

 

3. تعادل دیداری و بافتی

برای طراحی دکوراسیون خانه مدرن به سبک آسیایی کلمه “تعادل” چیزی است که بارها و بارها با آن روبرو خواهید شد. و ما به سادگی نمی توانیم از اهمیت این جنبه منحصر به فرد از طراحی شرقی غافل شویم. توازن غالباً جنبه اصلی تعیین کننده طراحی داخلی خانه است. شما به هماهنگی صحیح نه تنها از رنگ ها بلکه به بافت ها و عناصر مختلفی که شما را احاطه کرده اند نیاز دارید. اگر خانه شما فقط یک قطعه بزرگ بتونی است، به فکر اضافه کردن تزیینات سنگ طبیعی، کف چوبی، پرده بامبو و چند بافت ارگانیک با روشی مناسب باشید.

 

طراحی حمام لاکچری 4

 

4.  ویژگی آب خنک

وقتی صحبت از ایجاد فضای تعادل است، آب یکی دیگر از روشهای شگفت انگیز و ساده برای استفاده در سبک آسیایی است. صدای آب روان هماهنگ با فنگ شویی می‌باشد و مثبت تلقی می‌گردد. یک حوضچه کوچک آب در فضای ورودی، نشیمن یا حتی در حیاط خلوت، یک فضای آرامش بخش بوجود می‌آورد. استخرهای انعکاس دهنده باعث می شوند تا موارد شگفت انگیزی به وجود بیایند و تأثیر آرام کنندگی داشته باشند که غیرقابل انکار است. آب در طراحی دکوراسیون خانه مدرن شرقی از اهمیت والایی برخوردار است.

 

طراحی-داخلی-استخر-5

 

برای کسانی که به دنبال اضافه کردن یک ویژگی آب سرزنده و سرشار در طراحی دکوراسیون خانه شرقی هستند، وجود یک استخر زیبا در محوطه خانه یک راهکار شگفت انگیز است.

آب یک ویژگی سیال به ارمغان می‌آورد که حس آرامش و پویایی را با هم بوجود می‌آورد.

استفاده از مجسمه‌هایی با المانهای شرقی به جذابیت فضا اضافه می‌کند.

 

انواع-سبک-طراحی-داخلی-6

 

5- تلفیقی از سبک ها

ما قبلاً در مورد چگونگی مضامین محبوب آسیا در واقع تلفیقی از چندین سبک مختلف صحبت کردیم. قبل از اینکه انتخاب کنید کدام یک دلخواه شما برای دکوراسیون خانه شرقی است بهتر است از هر سبک و عناصر متمایز آن آگاه باشید. سبک طراحی ژاپنی ذاتاً ساده، مینیمالیستی و شیوه ای است که به طبیعت نزدیک است و رنگ های بسیاری از آن وجود دارد و اگر به دنبال اضافه کردن ذات ذن به محل اقامت خود هستید، این موضوع برای شما مناسب است. دکوراسیون سنتی چینی با قرمزهای مرجانی، طلایی پر زرق و برق و فریبنده و بنفش مخملی بسیار زیبا و جذاب معنا پیدا می‌کند.

 

سبک-طراحی-خندی-7

 

سبک معمولی هندی یک جشن رنگارنگ و بی نظیر از زندگی است که نقوش و نمادهای سنتی هندی را نشان می دهد. در صورتی که سعی در ایجاد تلفیقی از سبک های آسیایی دارید، بهتر است در فضای عمومی به تأثیرات داخلی ژاپنی بپیوندید و در اتاق خواب از طرح ها و رنگهای چینی افراطی استفاده کنید. چند اثر هنری و منسوجات غنی را از یک پس زمینه هندی اضافه کنید تا یک سبک واقعا آسیایی و شرقی داشته باشید!

 

نورپردازی-در-طراحی-داخلی-8

 

6. نورپردازی مجسمه ای و فانوس های کاغذی

بدون در نظر گرفتن نورپردازی شما می توانید طراحی دکوراسیون داخلی خانه را بشکنید و نابود کنید. با استفاده از نورپردازی در سبک آسیایی، فانوس های کاغذی آویز شیک، نصب و راه اندازی روشنایی مجسمه ای و چند شمع زیبایی را بصورت برجسته به تصویر ‌بکشید. برای کسانی که به دنبال اضافه کردن یک دکوراسیون متفاوت هستند که شکاف بین شرق و غرب را در یک فضا نشان دهند، پیشنهاد می‌کنیم به نورپردازی لحظه‌ای توجه کنند.

 

طراحی-ارگانیک-و-پایدار-9

 

7. طراحی ارگانیک و پایدار

این یکی از جنبه‌های طراحی دکوراسیون خانه شرقی است که دارای مقاومت مناسب و در عین حال سازگار با محیط زیست است و طرفداران این بخش را کاملا راضی نگه میدارد. سنگهای صیقلی مانند، صخره های رودخانه ای، پرده بامبو پایدار که جایگزین پارچه های سنتی می‌شود، تشک های بافته شده تاتامی  و گیاهان و گلدان‌های زیبا، همگی سازگار با محیط زیست و بر روی ریتم طبیعت قرار دارند.

آنچه بیان شد جزئیات کمی ازتفاوت را در طراحی دکوراسیون خانه بوجود می‌آورند.

تا جایی که می‌توانید  اطمینان حاصل کنید که وسایل و اثاثیه را تا حد ممکن پایدار و ارگانیک نگه دارید تا القاء کننده یک سبک شرقی باشند.

 

برترین-های-طراحی-داخلی-10

 

8. عطر طبیعت

به فراتر از دکوراسیون خود فکر کنید تا یک طراحی دکوراسیون داخلی خانه معتبر با تم شرقی را بوجود بیاورید. بوی عود، شمع های معطر و بادگیرهای زیبا احساس شرقی را به یک سطح کاملاً جدید ارتقا می‌بخشند. به این نکات، گلدان و گیاهان جذاب اضافه کنید که زیبایی طبیعت را به ارمغان بیاورند و فوراً متوجه تبدیل خانه مدرن به یک قطب آسایش و آرام خواهید شد. صدا و رایحه، هر دو نقش مهمی در شکل گیری درک ما از تنظیمات مختلف و ایجاد فضای بسیار دلپذیر در طراحی دکوراسیون خانه دارند.

 

نقش-گیاه-در-منزل-11

 

9-مینیمالیسم صاف

خطوط مستقیم تمیز و تعریف شده، تزئینات مینیمالیستی و تقارن براق، همه بخش طبیعی طراحی دکوراسیون خانه شرقی هستند که تحت تأثیر سبک ژاپنی قرار گرفته اند. این عناصر به شما امکان می دهند تا با چند مبلمان ساده و تغییر رنگ، موضوع را در یک محیط معاصر بگنجانید. وام گرفتن از ارزش های فنگ شویی می‌باشد که قرن‌هاست مورد آزمایش قرار گرفته است و شما را تشویق می‌کند تا خود را تنها با چیزهایی که دوست دارید محاصره کنید و از شلوغی و درهم برهمی بپرهیزید.

 

دکور-شرقی-در-خانه

 

10. دکور شرقی بی بدیل

اگر خانه ای دارید که قبلاً با تن رنگ خنثی پوشانده شده است، پس آنچه شما نیاز دارید تغییر دکوراتیو ظریف است. مجسمه های کوچک خندان بودا، مجسمه های تزئینی، نقاشی‌های آسیایی، تقسیم کننده اتاق ژاپنی و بالش‌هایی با نقوش آسیایی از جمله کارهایی است که با انجام آنها از یک تغییر دائمی و پرهزینه جلوگیری می‌کنید.

 


مقاله ایده های برای دکوراسیون دفتر کار خانگی را نیز مطالعه نمایید

 

به post امتیاز دهید:

1 دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.