رنگ‌ های سوپر مات AGT را بشناسیم

چوب فروش
26 تیر, 1400
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه
رنگ-سوپر-مات-AGT-چیست

 رنگ سوپر مات AGT  چیست؟

رنگ‌ های سوپر مات AGT، از جمله واژه هایست که این روزها خریداران در تهیه محصولات دکوراسیون اداری بسیار می‌شنوند. و کمی سر درگم می‌شوند.

تفاوتی ندارد که محصولی که می خواهید برای واحدهای مسکونی باشد یا دفتر مدیریت در یک شرکت بزرگ، در هر حال پیشنهاد فروشندگان شاید استفاده از رنگ‌های سوپر مات AGT  باشد. که البته پیشنهاد بسیار خوبی هم هست. ولی لازم است بدانیم این رنگها چه تفاوتی با نمونه‌های دیگر دارند و چرا استقبال از آنها رو به افزایش است.

رنگ‌های MDF

ام دی اف چیست ؟ MDF سبکی از تولید چوب مصنوعی است که به دلایل زیر بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد.

تولید انبوه، قیمت مناسب و کمک به حفظ محیط زیست از جمله دلایل آن است. البته در کنار این مزایا باید به این نکته هم اشاره کرد که تولید MDF در فضای شرکتهای تولید کننده از خطرات جدی برای پرسنل تولید برخوردار است که نیازمند رعایت نکات بسیار مهم ایمنی است. ولی برای مصرف کنندگان یک ماده اولیه امن و مفید است.

MDF به تنهایی دارای رنگ نیست و روکشی که به آن اضافه می شود رنگ را به آن اضافه می‌کند.

در بیان ساده MDF از دو بخش ماده اصلی و روکش بوجود می‌آید که با تغییر رنگ در روکش، تنوع بصری ایجاد می شود. و این دقیقا یکی از نکات مهم در استقبال از این ماده اولیه است.

 

انواع-رنگ-های-سوپر-مات-و-هایگلاس

 

 

رنگ های سوپر مات یا هایگلاس

ورق-های-ام-دی-اف-بدون-روکش

 

 

در واقع به علت آن که تعداد روکش‌های بی نهایتی از رنگهای متفاوت می توانیم ایجاد کنیم، پس طیف گسترده‌ای از رنگ را در اختیار تولید کنندگان و مصرف کنندگان قرار داده‌ایم. حالا به این تعداد بیشمار رنگ، واژه رنگ‌های سوپر مات AGT را هم بیافزایید تا ببینید قرار است در مورد چه تفاوتی از این همه رنگ صحبت کنیم.

 


خواندن روش های نگهداری از محصولات ام دی اف می تواند برای شما مفید باشد.


 

رقابت اصلی در بین تولید کنندگان این ماده اولیه در تولید رنگ‌های خاص است. بطور کلی رنگ‌هایی که نشانه طبیعت را داشته باشند و حس طبیعی ایجاد نمایند از دیرباز بسیار مورد توجه بوده‌اند. مانند رنگ‌های ماهگونی، افرا، گردویی، بلوطی، فندقی و بیشمار رنگ دیگر که نشانه‌های طبیعی دارند. و از بافت چوب برخوردار هستند.

اما امروزه طراحان کمتر به این نکات توجه دارند. زیرا سعی می کنند طبیعت را در بخش مهمی از طراحی بگنجانند، نه آنکه با رنگ های مشابه به آن دست یابند.

 

اهمیت رنگ های طبیعی 

 

رنگ-چوب-طبیعی-mdf

استفاده از گیاهان و حتی درختان، در طراحی دکوراسیون داخلی یک اصل مهم تلقی می‌شود. زیرا بطور شگفت انگیزی بر روی افزایش راندمان و سطح اکسیژن رسانی به بدن موثر است. در واقع افزایش راندمان به دلیل ارتقای سطح روحیه و انگیزه ایجاد می‌شود. پس دیگر نیازی به ساخت فضایی مصنوعی با استفاده از رنگهای طبیعی نداریم بلکه به رنگهایی نیاز داریم تا بصورت خنثی به فضای کاری و مسکونی کمک کنند و مکمل خوبی برای دکوراسیون داخلی باشند.

رنگ‌ های سوپر مات AGT یکی از این دسته هستند که طراحان داخلی دیر زمانی بود که به آن احتیاج داشتند.

اما چرا AGT ؟

AGT  یکی از برند های قدیمی حاضر در کشور است که از کیفیت بسیار بالایی بهره می‌برد. و به دلیل حضور طولانی مدت در کشور و تثبیت جایگاه خود به عنوان یک تولید کننده معتبر، بعنوان یک مرجع شناخته می‌شود. از سالیان دور رنگ‌های براق این برند یا همان هایگلس بسیار مورد استفاده طراحان داخلی قرار می‌گرفت ولی امروزه رنگ‌های سوپر مات AGT از نقاط قوت و خاص این برند است. در واقع رنگ‌های مات، مختص به برند AGT  نیست ولی مرجع اصلی در کشور شناخته می‌شود زیرا هم از کیفیت بسیار مطلوبی برخوردار است و هم طیف رنگ خاصی را ارائه می‌کند.

رنگ‌ های سوپر مات AGT

 

نمونه-رنگ-های-سوپر-مات AGT

 

ضخامت روکش یکی از نکات بسیار مهم در کیفیت MDF محسوب می‌شود . ضخامت روکش حتی به یک میلیمتر هم نمی‌رسد و در حد میکرون مورد بررسی قرار می‌گیرد و به همین علت از سوی خریداران قابل بررسی نیست و تنها تولید کنندگان هستند که به این نکته توجه دارند. ضخامت روکش‌های سوپر مات AGT تا 5 میکرون می‌باشد که بسیار ایده‌آل است و کیفیت بسیار مطلوبی را در زمان استفاده از هر محصولی ارائه می‌کند. هر چه میزان ضخامت بیشتر باشد، محصول در برابر حرارت و ضربه مقاومت بیشتری دارد که این دو نکته منجر به افزایش طول عمر کالای مورد استفاده می‌شود.

اما چرا رنگ مات نمی‌گوییم و از واژه سوپر مات استفاده میکنیم ؟؟؟

رنگ‌های MDF بطور کلی مات هستند به جز در رنگ‌ های هایگلس که تمایز زیادی دارند و به راحتی قابل شناسایی هستند. اما رنگ‌های سوپر مات در میانه این دو دسته قرار دارند، در واقع مات نیستند و قطعا هایگلس هم نیستند و دلیل تمایز و استقبال زیاد هم همین نکته است. MDF هایگلس به دلیل روکش سلفونی که دارد بطور کامل براق است اما اگر این لایه سلفونی را نداشته باشد به رنگی در میانه مات و براق تبدیل می شود. تفاوت عکس‌های براق و مات را می‌توان بعنوان یک مثال مشابه بیان نمود که شباهت‌های بسیاری دارند . ما در تیراژ بالا عکس‌هایی با روکش براق می‌بینیم ولی عکس‌هایی با چاپ مات بسیار خاص هستند. این مثال را در مورد کمپا‌نی‌های معتبر تولید خودرو در جهان را نیز داریم که رنگ‌های سوپر مات را به عنوان مدل‌های سفارشی محصولات خود عرضه می‌کنند.

 

انواع-رنگ-های-هایگلاس-MDF

 

مزایا و معایب رنگ‌ های سوپر مات AGT

خاص بودن مهمترین مزیت رنگ‌ های سوپر مات AGT است که به آن، کیفیت بالا و تنوع بیشتر در طیف‌های گسترده رنگ‌ها را می‌توان اضافه نمود. این دسته نسبت به رنگ‌های کاملا مات از مقاومت کمتری برخوردار هستند و برای محصولات بسیار مورد استفاده، مناسب نیستند. ابعاد ام دی اف مات بصورت استاندارد 183*366 سانتیمتر است اما در دسته AGT این ابعاد 122*280  سانتیمتر است. تفاوت ابعاد ورق ، به افزایش قیمت می‌انجامد و از این رو محصولاتی که در آنها از رنگ‌های سوپر مات AGT بهره برده می‌شود از قیمت تمام شده بیشتری برخوردار هستند. قیمت بیشتر و مقامت کمتر روکش را دو نقطه ضعف مدل‌های مات می‌توان برشمرد.

نتیجه :

رنگ‌ های سوپر مات AGT ، نسل جدیدی از MDF هستند که به دلیل خاص بودن رنگ مورد استقبال خریداران و طراحان قرار دارد. تنوع بیشتر رنگ و کیفیت مطلوب از مزایای رنگ‌ های سوپر مات AGT محسوب می‌گردد.

 

4/5 - (1 امتیاز)

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.