میز کار مناسب و انتخاب آن به چه نکاتی باید توجه نمود ؟؟؟

چوب فروش
13 مهر, 1399
1 دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه
انتخاب-میز-کار-مناسب

میز کار مناسب برای دفتر کار شما می تواند روز کاری شما را بسیار روان و آسوده کند، در حالی که میز نامناسب شما را بیچاره می کند. وقتی زمان تعویض میز اداری شما فرا رسید، این نکات مهم را در انتخاب بهترین میز کار برای نیازهای خود در نظر بگیرید.

آیا میز کار مناسب موردنظر شما برای خرید متناسب با سبک کار شما بوده و نیازهای شغلی شما را برآورده می کند؟ آیا اندازه آن به خوبی با پارامترها و محدودیت های محل کار شما مطابقت دارد؟ آیا سطح میز می تواند میزان استفاده روزانه از آن را مطابق با شغل و محیط کار تحمل کند؟

 

اینها تنها چند مورد از مواردی است که باید هنگام انتخاب میز کار به آنها توجه کنید. و این بدان دلیل است که میز مناسب می تواند بی اندازه در انجام امور کاری به روشی راحت، ارگونومیک و مولد کمک کند.

 

مشخص کنید که چگونه از میز کار مناسب خود استفاده می کنید

 

بیشتر کار با کامپیوتر

میز یا ایستگاه کاری طراحی شده برای استفاده از رایانه را انتخاب کنید. اگر از رایانه شخصی استفاده می کنید، مطمئن شوید که میز، محفظه ای برای نگه داشتن CPU در زیر آن در اختیار شما قرار می دهد. برای اتصالات برق به دنبال فضای سیم کشی یا کانال های داخلی باشید. این یک روش ایمن برای جلوگیری از آشفتگی سیمها از سر راه شما فراهم می کند.

 

میز-کار-مناسب-اداری

 

کار با اسناد و مدارک

میزکار مناسب یا ایستگاه کاری را انتخاب کنید که بیشترین سطح ممکن را داشته باشد تا بتوانید بر روی صفحات گسترده، کتاب های حجیم یا کاغذهای مقالات و اسناد مهم را جای دهید. همچنین ممکن است بخواهید میز تحریر دارای قفسه بندی یا فضای ذخیره سازی باشد که در زمان سفارش میز کار باید به آن توجه داشته باشید.

 

میز-اسناد-و-مدارک

 

ترکیبی از کارهای رایانه ای و تولید محتوا

میز کار ال را در نظر بگیرید تا هم فضای کار با یارانه  و هم میز تحریر فراهم شود، ست کنار میز، حالت L برای میز اداری بوجود می‌آورد که فضای ایده‌آلی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. در صورت تأمین مالی زیاد و فضای مناسب و گسترده میز کار U فضای بیشتری را فراهم می‌کند و نمایش چشمگیری را در محیط کار برای مشتریان و مهمانان بوجود می‌آورد.

 

میز کار خانگی

اگر می خواهید بی نظمی کار را در خانه خود پنهان کنید، یک میز کار رایانه ای را در نظر بگیرید. میزهای شکل L  اغلب یک راه حل خوب و مناسب هستند وقتی میز کار مناسب شما نیاز به تقسیم فضای اتاق دیگری مانند اتاق خواب یا اتاق خانواده دارد یک میز کار خانگی بهترین گزینه برای سامان دادن به فضای خانه است.

 

میز-چوبی

 

خلاصه و مهم

 

نوع رایانه خود را تعیین کنید

از صندلی ارگونومیک و راحت استفاده کنید

عادت ها و ابزارهای کار خود را در نظر بگیرید

 

ارگونومی و فضا

 

میز کار مناسب شما باید فضای پا برای حرکت را فراهم کند. ارتفاع میز کار بین 73 تا 78 سانتیمتر می‌باشد.

برای کاربران رایانه ، صفحه کلیدها باید در ارتفاع راحتی قرار بگیرند. صفحه کلیدهایی که روی میزهای سنتی قرار می گیرند ممکن است از ارتفاع خیلی بالایی برخوردار باشند و باعث ناراحتی یا کشیدگی عضلانی قابل توجهی برای کاربر شوند. میز کامپیوتر باید به یک سکوی صفحه کلید مجهز باشد، یا پایه های قابل تنظیم داشته باشد. اطمینان حاصل کنید که هر فضای صفحه کلید به اندازه کافی بزرگ باشد که بتواند ماوس را در خود جای دهد.

تجهیزات و مواد رومیزی باید در دسترس بصورت آسان و راحت باشند و باید فضای کافی داشته باشند تا میز کار را بیش از حد بارگذاری نکنند.

 

میز-کار-خانگی

 

سطح میز

روکش مصنوعی

روکش پلاستیکی که بر روی چوب اعمال می شود، مقرون به صرفه و بادوام است و بیشتر از چوب خالص و یا روکش دار مقاومت می کند.

همچنین در طیف گسترده ای از رنگها و الگوهای دانه چوب ارائه می شود.

برای یک میز کار مناسب با عمر طولانی به دنبال روکش‌های مقاوم باشید تا در هزینه آتی صرفه جویی نمایید.

 

فلز

میزهای فلزی یا استیل اگرچه از نظر ظاهری حرفه ای ترین نیستند، ولی برای میزهایی که تحت استفاده طولانی مدت قرار دارند و یا در مناطق پرتردد هستند، گزینه مناسبی هستند. ضمن آنکه از قیمت بسیار مناسبی برخوردار هستند.

 

میز-فلزی

 

چوب یا ام دی اف

چوب طبیعی و یا نوع مصنوعی با نام MDF زیبا ترین انتخاب است.

میزهای چوبی و ام دی اف معمولاً از میزهای دیگر جذاب تر به نظر می رسند، اما معمولاً گران تر و ظریف ترند. آنها وزن کمتری را تحمل می‌کنند و برای استفاده میز کار خشن یا سنگین مناسب نیستند.

 

میز-کاربردی

 

کیفیت و دوام

 

کیفیت میز کار مناسب اغلب در ساخت کشوها مشهود است.

غلطک های تعلیق فلزی باید به راحتی باز و بسته شوند و وزن مطلوبی را تحمل نمایند.

همچنین کشوها باید بطور کامل از فضای داخلی خارج شوند تا دسترسی کامل وجود داشته باشد.

در مورد فایلینگ، تناسب دقیق تعداد کشوها بر روی یکدیگر، نشان از کیفیت مطلوب دارد. در مورد محفظه‌های فلزی و یا استیل این توجه باید بیشتر باشد زیرا در مرور زمان ممکن است شکاف زیادتری در نمای خارجی بوجود بیاید.

 

گوشه ها و لبه های میز را بررسی کنید. سطح میز کار  بطور کامل باید یک سطح و بدون انحنا باشد. قسمت زیر صفحه باید پایداری لازم را برای عدم تاب خوردگی تضمین کند.

بهتر است از شرکتهایی خرید نمایید که میز کار را با گارانتی ارائه کنند.

 

میز-ایستاده

 

میز ایستاده

میز کار ایستاده را توماس جفرسون اختراع کرد و وزیر دفاع ایالات متحده، دونالد رامسفلد به آن قسم می خورد.همانطور که به همه ما گفته شده است، نشستن مداوم در ساعات طولانی می تواند به کمر یک فرد آسیب وارد کند، به خصوص برای افرادی که مشکلات ستون فقرات دارند.در نظر داشته باشید که به پشت خود در فواصل زمانی استراحت بدهید و یا از میز کار ایستاده استفاده کنید.بسیاری از کاربران ادعا می‌کنند میز کار مناسب ایستاده در هنگام کار احساس هوشیاری و بازدهی بیشتری برایشان دارد.

امروزه حتی صندلی‌های قابل تنظیم در ارتفاع زیاد وجود دارد تا در لزوم استراحت بتوان آن را تنظیم نمود.

 

به post امتیاز دهید:

1 دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.