پی وی سی (PVC) چیست؟

چوب فروش
19 خرداد, 1397
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه

PVC چیست؟

کاربرد نوار پی وی سی (PVC) در صنایع MDF

نوار لبه یا پی وی سی متریالی بسیار مهم در کیفیت ساخت محصولات ام دی اف است . ورق ام دی اف در دو سمت دارای روکش می باشد که تولید کنندگان بر اساس محصول مورد نظر آن را به ابعاد مختلف برش می دهند که در این حالت ۴ ضلع از قسمت مغز و با همان قسمت خام قطعه پیدا می گردد که این قسمت نیاز به پوشش دارد . لبه خام ام دی اف با استفاده از نوار لبه (PVC) پوشش داده می شود . این جمله کوتاهترین تعریف از نوار لبه است ولی آن چیزی که بسیار مهم است فرآیند تولید و اجرای آن است . استفاده از نوار لبه یک الزام برای تولید محصولات ام دی اف و ملامینه است . صرف استفاده از نوار لبه علیرغم آنکه یک الزام است ولی اگر خوب و صحیح بر روی قطعه استفاده نشود خود یک اشکال عمده است که در طول زمان از قطعه اصلی جدا می گردد .

پیش از استفاده از نوار پی وی سی بر روی محصولات ام دی اف از نوارهایی که اصطلاحا اتویی نامیده می شدند استفاده می شد که بسیار با کیفیت پایینی تولید می گردید. به علت ضعیف بودن با کوچکترین برخورد و یا عدم چسباندن با حرارت مناسب در زمان تولید از قطعه اصلی جدا می گردید و همواره نارضایتی مصرف کنندگان را در پی داشت. از این رو PVC به سرعت جایگزین این نوع نوارها گردید.
نوار پی وی سی در ایران نیز تولید می شود که نسبتا کیفیت مناسبی نیز دارد ولی عمده واردات در این بخش از کشور ترکیه است که کیفیت بسیار ایده الی دارند . یکی از نکات مهم در نوار لبه این است که دارای نرمی و سختی بسیار مناسب و متعادلی باشد که برای بوجود آمدن چنین نواری مکانیزم خاصی وجود دارد و عمده تفاوت در کیفیت این محصول است .
نوار PVC در ایران در دو سایز ۲ میلیمتر و یک میلیمتر عرضه می شود که در واقع ضخامت نوار می باشد که هر کدام مزایایی نسبت به دیگری دارد و بیشتر به نوع استفاده در بین تولید کنندگان اهمیت دارد تا مصرف کنندگان محصولات ام دی اف . نوارهای یک میلیمتری پی وی سی معمولا در رول های ۲۰۰ متری و نوار لبه های دو میلیمتری در رولهای ۱۰۰ متری عرضه می شوند .
چسباندن نوار به قطعه نیز با استفاده از دستگاه لبه چسبان که مکانیزم خاص و نسبتا پیچیده ای دارد صورت می گیرد . آنچه بسیار اهمیت دارد استفاده از دستگاه مناسب و چسب مطلوب در زمان چسباندن نوار پی وی سی است که به کیفیت محصول تولیدی می افزاید .
محصولات ام دی اف که با استفاده از نوار لبه  PVC تولید و عرضه می گردند دارای کیفیت بسیار ایده الی هستند که به عمر و زیبایی طولانی مدت محصول کمک می نماید . کلیه محصولات چوب فروش با استفاده از این فرآیند عرضه می شوند .

به post امتیاز دهید:

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.