اهمیت انتخاب میز اداری

چوب فروش
6 فروردین, 1403
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه
اهمیت انتخاب میز اداری

چه شما در خانه کار کنید یا در محیط کار، انتخاب مبلمان اداری از جمله انتخاب میز اداری بسیار اهمیت دارد و بر بهره‌وری شما در محل کار تأثیر می‌گذارد. مبلمان اداری، کمد یا کتابخانه، تجهیزات اداری و سایر جزئیات نادیده گرفته‌شده مثل روشنایی، تهویه و دکوراسیون محل کار به شما کمک می‌کنند روحیه‌ای کاری پیدا کنید. یک محیط کاری خوب می‌تواند به شما کمک کند در حین مراقبت از رفاه خود بر روی وظایف خود تمرکز کنید. به همین دلیل است که صاحبان کسب‌و‌کارها برای ایجاد یک محیط اداری کارآمد برای کارکنان سرمایه‌گذاری می‌کنند.

پس برای افزایش بهره‌وری و تقویت روحیه خود در فضای کاری لازم است تا آن محیط را ارتقا دهید. اولین مبلمانی اداری که باید در نظر بگیرید میز اداری است، در ادامه به اهمیت انتخاب میز اداری مناسب در فضای کار پرداخته می‌شود.

میز اداری قهوه ای

تقسیم فضای اداری با میز اداری

یک میز اداری با‌کیفیت و مناسب به شما کمک می‌کند تا فضای کاری خود را تقسیم کنید. وجود یک مکان راحت برای کار نه تنها بهره‌وری شما را افزایش می‌دهد، بلکه باعث افزایش رضایت شغلی شما نیز می‌شود. هنگامی که محل کار به خوبی تقسیم‌بندی شده باشد، انجام وظایف برای شما راحت‌تر خواهد بود.

هنگامی که در خانه کار می‌کنید، یکی از بزرگترین ملاحظات شما در راه اندازی دفتر در محیط خانه، فضای شماست. بیشتر افراد سعی می‌کنند که از حداقل فضای خود در خانه برای ایجاد یک فضای اداری استفاده کنند در عین حال فضای کار خوبی نیز در اختیار داشته باشند. یک میز کارآمد به شما کمک می‌کند تا به این هدف برسید. سطح یک میز به شما این امکان را می‌دهد تا بر اساس کارکرد و وظایف خود میز اداری را قست‌بندی کنید و از سطح روی میز به درستی استفاده نمایید. اگر میز اداری به اندازه کافی جادار باشد، شما می‌توانید بر روی آن پوشه‌ها و فایل‌های خود را  قرار دهید.

وقتی صحبت از صرفه جویی در فضا و تقسیم فضای کاری به میان می آید، میز اِل (L) شکل سرآمد میزهای اداری است. می‌توانید این میز را  درگوشه اتاق خود قرار دهید، تا فضای اضافی را که اشغال می‌کند به حداقل برسانید. فرم اِل شکل آن به شما کمک می‌کند تا فضای کاری خود را بر اساس کار تقسیم کنید و در عین حال دسترسی به هر قسمت از میز برای شما آسان باشد.

میز اداری

فضای اداری مرتب با میز اداری

میز اداری به شما کمک می‌کند فضایی تمیز و منظم داشته باشید. یک میز اداری خوب با سطح وسیع و فضاهای نگهداری پوشه‌ها، کتاب‌ها و وسایل اختصاصی به شما کمک می‌کند تا دفتر خود را در محیط اداری و خانه سازماندهی کنید. این نوع میزها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که دارای کمد و کشوهای اضافه‌ی هستند تا نیاز شما را برای داشتن این فضاها تامین کنند. برخی از انواع میز اداری دارای کشوهای کوچک، قفسه کتاب، سینی صفحه کلید کامپیوتر و پایه‌های موبایل هستند.

اگر شما جز آن دسته از افراد هستید که در خانه کار می‌کنید وجود یک میز کار به شما کمک می‌کند تا تمام وسایل اداری خود را در یک مکان نگهداری کنید. پس از اتمام کار روزانه نیز می‌توانید وسایل اضافی روی میز را داخل کشوها، قفسه‌ها و محفظه‌های تعبیه شده قرار دهید.

 

کاهش کمردرد با میز اداری

میز اداری ارگونومیک کمردرد را کاهش می‌دهد. بسیاری از کارمندان ادارات به دلیل نشستن‌های طولانی مدت در پشت میز دچار آسیب‌های کمر، گردن و شانه می‌شوند. نشستن در وضعیت نامناسب و استفاده از میز نامناسب بر سلامت و بهره وری شما تأثیر می گذارد. توجه داشته باشید که هر میزی برای استفاده از کامپیوتر مناسب نیست. اگر در خانه کار می‌کنید این نکته را در نظر داشته باشید که ارتفاع میز آشپزخانه و تخت شما به قدری پایین‌تر از سطح استاندارد است که مجبورید همیشه خم شوید تا بتوانید صفحه نمایش خود را ببینید. کار بر روی این سطوح برای کمتر از یک ساعت ممکن است بی ضرر باشد. اما اگر مجبور هستید برای چند ساعت در محل کار خود بمانید، میزی تهیه کنید که مخصوص کاربران کامپیوتر طراحی شده است. داشتن یک میز با ارتفاع مناسب و سطح قابل دسترس برای حفظ وضعیت بدنی سالم در حین کار مهم است.

میز اداری دو

داشتن یک میز اداری مناسب سبب تمرکز بیشتر می‌شود. کار در خانه با حواس پرتی‌های مختلفی مانند سر و صدا، تلویزیون، بازی بچه‌ها در اطراف، حتی تلفن همراه شما همراه است. اگر مجبورید که برای چند روز در محیط خانه کار کنید یا شما جز آن دسته از افراد هستید که محل کارتان در منزل است‌، آماده سازی ذهن برای کار قطعا چالش برانگیز است. ایجاد محل کار مناسب و راحت یک راهنمای ذهنی برای شما خواهد بود تا از حالت «من در خانه هستم» به حالت «من در محل کار هستم» تغییر وضعیت دهید.

 

کلام آخر

برای انتخاب مبلمان اداری و راه اندازی یک دفتر کار مناسب باید وقت کافی بگذارید. دست شما در انتخاب این نوع میزها باز است. امروزه در بازار گزینه‌‎های مختلفی برای انتخاب وجود دارند. شما می‌توانید با توجه به سبک طراحی فضا، میزان کار خود بر روی میز اداری، مدت زمان استفاده، فضای موجود در محل و در نهایت تجهیزات و وسایلی که می‌خواهید بر روی آن قرار دهید، برای فضای کاری خود میز اداری بخرید.

به post امتیاز دهید:

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.