بایدها و نبایدهای دکوراسیون مطب

چوب فروش
5 خرداد, 1403
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه
پارتیشن شیشه ای در دکوراسیون مطب

طبق آمارها از هر 10 آمریکایی، 6 نفر معاینات و مراقبت‌های پزشکی دوره‌ای خود را به تاخیر می‌اندازند. علت آن این است که این دسته از افراد، ترس از ناشناخته‌ها و اضطراب در رابطه با بیماری‌های احتمالی دارند. آنها ترجیح می‌دهند که به مطب پزشک نروند تا با این بیماری‌ها روبرو نشوند. مهم این است که اگر افراد به یک پزشک مراجعه می‌کنند، محیط تا حد امکان بدون عوامل استرس‌زا باشد.

طراحی اصولی دکوراسیون مطب می‌تواند به کاهش ترس و اضطراب بیماران کمک کند. در نتیجه اجرای آن نیز باید به درستی انجام شود. به خواندن بایدها و نبایدهای طراحی دکوراسیون مطب ادامه دهید تا بتوانید بهترین‌ها را به بیماران خود ارائه دهید.

 

در نظر گرفتن حریم خصوصی و محافظت از بیماران

یکی از ملاحظات کلیدی در طراحی مطب پزشک، حفظ حریم خصوصی و راحتی بیمار است. به منظور کاهش اضطراب بیمار، مهم است که در طراحی دکوراسیون مطب، فضاهایی که حریم خصوصی کامل بیماران را فراهم می‌کنند، لحاظ شود. به طور مثال بخش‌های تزریقات و رسیدگی‌های سرپایی باید دارای حریم کافی باشند. پارتیشن‌های ام دی اف در این مکان‌ها، عملکرد عالی خواهند داشت.

حریم خصوصی فراتر از درهای بسته است. تصور کنید همه افراد حاضر در اتاق انتظار بتوانند جزئیات مشاوره بیمار را از طریق دیوارها بشنوند. این یک نقض گسترده حریم خصوصی خواهد بود. مطب پزشک باید دارای اتاق‌هایی باشد که عایق صدا هستند. استفاده از پارتیشن دوجداره می‌تواند بسیار مفید باشد.

 

مبلمان در دکوراسیون مطب

 

استفاده از صندلی‌های تک به جای کاناپه

بسیاری از مردم، از دندانپزشک گرفته تا روانپزشک، مراجعه به مطب‌های پزشکی را استرس زا می‌دانند. مراجعه این افراد به مطب می‌تواند یک تجربه ناراحت کننده برای آنها باشد. بنابراین، ارائه یک اتاق انتظار که این ناراحتی را تشدید نکند، بسیار مهم است.

بسیاری از مردم می‌خواهند از تعامل با غریبه‌ها اجتناب کنند و دوست ندارند که با آنها بر روی یک کاناپه مشترک بنشینند. ارائه صندلی و مبلمان تک نفره به جای کاناپه تضمین می‌کند که بیماران فضای شخصی دارند. آنها هیچ موقعیت یا تعامل ناراحت‌کننده‌ای نخواهند داشت.

 

ویژگی‌های طراحی داخلی مطب

چه کسی می‌گوید که مطب‌های پزشکی باید خالی از رنگ و سبک باشند؟ در واقع این امر برعکس است! اجرای یک دکوراسیون دلپذیر و مینیمال می‌تواند محیطی آرام و گرم را برای بیماران ایجاد کند.

از رنگ‌های معمولی سفید و خنثی برای دکوراسیون مطب پزشکی اجتناب کنید. به اتاق‌ها رنگ اضافه کنید. شما می‌توانید این کار را با رنگ‌آمیزی متفاوت یک دیوار نسبت به دیگر دیوارها انجام دهید. از گیاهان آپارتمانی و تابلوهای نقاشی‌ها استفاده کنید.

محیطی آرام با نور طبیعی و مبلمان جذاب ایجاد کنید، اما اتاق را بیش از حد شلوغ نکنید. فضا همچنان باید تمیز و کاربردی باشد تا نگرانی بیماران کاهش یابد.

 

کانتر پذیرش در دکوراسیون مطب

 

اتاق‌های معاینه را بزرگتر انتخاب کنید

دکوراسیون مطب باید قبل از هر چیز نیازهای بیمار را در نظر بگیرد. به دلیل ویزیت پزشک، بسیاری از بیماران ترجیح می‌دهند برای حمایت اخلاقی با یکی از دوستان یا اعضای خانواده خود نزد پزشک حاضر شوند. البته این امر تقریباً همیشه در مورد والدین و فرزندان صادق است.

طراحی اتاق‌های معاینه بزرگ‌تر به پذیرش افراد بیشتری کمک می‌کند. این مهم سبب می‌شود که روند معاینه در فضای اتاق معاینه برای بیماران به  تنگناهراسی یا کلاستروفوبیا تبدیل نشود. علاوه بر این، اتاق‌های معاینه بزرگ‌تر، حرکت پزشک را آسان‌تر می‌کند.

 

در تصمیمات طراحی دکوراسیون مطب اولویت با بیمار است

هنگام در نظر گرفتن تصمیمات طراحی داخلی مطب، همیشه مراقب بیماران باشید. چه چیزی به کاهش اضطراب کمک می‌کند؟ آیا ویژگی‌هایی وجود دارد که باعث شود بیمار احساس ناراحتی کند؟ با در نظر گرفتن این سوالات، در اجرای دکوراسیون مطب تردیدی نخواهید داشت.

اگر نگران طراحی و اجرای دکوراسیون مطب خود هستید، چرا آن را به ما نمی‌سپارید؟ تیم تخصصی چوب فروش آماده ارائه خدمات، از طراحی تا اجرای دکوراسیون مطب است. همین امروز جهت مشاوره با کارشناسان حرفه‌ای ما تماس بگیرید. برای ملاحظه محصولات اداری مورد نظر مطب خود از صفحه اینستاگرام مجموعه بازدید فرمایید.

به post امتیاز دهید:

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
لینک کوتاه: https://choobforoosh.com/?p=54971
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.