بررسی ویژگی‌ های یک صندلی اداری خوب

چوب فروش
18 فروردین, 1403
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه
صندلی اداری خوب

اگر به دنبال یک صندلی اداری خوب هستید، احتمالاً گزینه‌های فراوان و طیف گسترده‌ای از قیمت‌ها را خواهید یافت. در این مقاله، ما برخی از ویژگی‌های یک صندلی اداری خوب را برای کمک به شما بیان می‌کنیم.

اگر هر گونه ناراحتی اسکلتی- عضلانی را تجربه کرده‌اید، به یاد داشته باشید که یک صندلی می‌تواند سود زیادی برای شما داشته باشد. عدم تحرک یکی از شایع ترین علل کمردرد در محل کار است، بنابراین هر 30 تا 45 دقیقه به مدت 2 تا 3 دقیقه استراحت کنید. استراحت می‌تواند ایستادن، راه رفتن و یا انجام حرکات کششی پشت میز باشد.

درادامه ویژگی‌ های یک صندلی اداری خوب را بررسی می‌کنیم.

تکیه گاه یا پشتی صندلی

تکیه گاه باید از نظر زاویه (باید به راحتی به جلو و عقب خم شود) و ارتفاع قابل تنظیم باشد. در حالت ایده‌آل، تکیه گاه باید مستقل از کف صندلی و قابل تنظیم باشد.

تکیه گاه باید از قسمت پایین کمر شما پشتیبانی کند. برای اینکه بفهمید که از کمر شما به خوبی پشتیبانی می‌شود یا خیر، روی صندلی خود بنشینید، دست خود را بین قسمت پایین کمر (گودی کمر) و صندلی قرار دهید. اگر پشتی صندلی را تنظیم کرده‌اید و هنوز فاصله‌ای وجود دارد در نتیجه باید با استفاده از یک بالشتک گودی کمر را پر کنید یا از صندلی دیگری که تکیه گاه آن قابل تنظیم است و گودی کمر را پر می‌کند استفاده کنید.

باید بدانید که اگر کمر‌درد دارید، استفاده از یک صندلی اداری که پشتی خوبی دارد در کاهش کمردرد بسیار مهم است. شما باید بتوانید ارتفاع و یا عمق تکیه گاه کمر را تنظیم کنید. تنظیم عمق اغلب از طریق قرار‌دهی یک بالشتک بادی انجام می‌شود.

تشکچه-حرارتی روی صندلی اداری

در قسمت تکیه‌گاه صندلی‌ها می‌توان از تشکچه‌های برقی حرارتی استفاده کرد تا شدت کمر درد را کاهش داد.

پشتی و تکیه گاه روی برخی از صندلی‌ها را می‌توان در یک موقعیت ثابت کرد. برخی دیگر مکانیزم آزاد و شناور دارند و از کمر به صورت پویا و در لحظه پشتیبانی می‌‍‌کنند. به این صورت کههنگامی که به عقب تکیه می‌دهید، پشتی با شما حرکت می‌کند).

نشیمنگاه صندلی

نشیمنگاه صندلی باید دارای قابلیت تنظیم ارتفاع باشد و از 38 تا 53 سانتیمتر از کف زمین فاصله داشته باشد. برای کسانی که قد بلندتری دارند یا از صندلی اداری در پشت میز ایستاده استفاده می‌کنند باید مطمئن شوید که ارتفاع پایه صندلی برای میزی که استفاده می‌کنید و برای قد شما مناسب است.

اگر از صندلی اداری تنها یک کاربر استفاده می‌کند، تنظیم عمق لازم نیست. باید در هنگام استفاده از صندلی مطمئن شوید که عمق کفی صندلی تقریباً 4 سانتی‌متر کمتر از طول ران شما در حالت نشسته باشد. برای اندازه گیری طول ران خود، هنگام نشستن، باید از باسن تا پشت زانو را به صورت یک خط مستقیم اندازه بگیرید.

اگر از صندلی اداری چندین نفر استفاده می‌کنند، ممکن است تنظیم عمق کف صندلی لازم باشد.

تنظیم شیب صندلی اداری در هنگام استفاده از آن ضروری است. زیرا نشستن در حالتی‌ که نشیمنگاه کمی بالاتر از زانو باشد فشار کمتری به کمر و باسن وارد می‌کند. این کار را می‌توان با کج کردن کفی صندلی به سمت جلو یا در صورتی که کفی صندلی شما کج نمی‌شود با قرار دادن و نشستن روی تشکچه‌ گوه‌ای شکل بر روی صندلی، به دست آورد.

برای کاهش فشار و یا درد ناحیه دنبالچه می‌توان بر روی صندلی اداری از تشکچه‌های ارگونومیک دنبالچه استفاده کرد.

دسته صندلی اداری

چرخ‌های صندلی

هر صندلی اداری باید دارای پایه‌ای پنج پره و چرخدار باشد که ثبات را فراهم کند.

صندلی همچنین باید بتواند به راحتی روی زمین حرکت کند. اگر کفپوش سخت (چوب، کاشی، لمینت و غیره) دارید، مطمئن شوید که صندلی با چرخ‌های مناسب کفپوش سخت را انتخاب می‌کنید که دارای چرخ‌های نرم‌تری هستند که از غلتیدن بیش از حد چرخ‌ها جلوگیری شود. همچنین بر روی کف زمین  خط و خش ایجاد نشود. اگر از صندلی بر روی زمین مفروش استفاده می‌شود، صندلی اداری با چرخ‌های مناسب فرش را انتخاب کنید.

دسته ‌های صندلی

برای رعایت مقررات مربوطه نیازی به وجود تکیه گاه و دسته صندلی نیست، اما بسیاری از کاربران آن را برای پشتیبانی مفید می‌دانند. مهم‌ترین ویژگی آنها باید این باشد که مانع نزدیک شدن شما به میز نشوند. دسته ‌های صندلی باید قابل تنظیم باشند تا بتوان آنها را تا زیر ارتفاع میز پایین آورد یا قابل جابجایی باشند. شما باید بتوانید آنقدر نزدیک به میز بنشینید که برای رسیدن به چیزی به جلو خم نشوید.

چرخ های صندلی اداری

پارچه روی صندلی

برای صندلی اداری بهتر است  به جای چرم، مواد تنفس پذیرتری مانند پارچه را انتخاب کنید.

در این مقاله سعی شد تا شما را با خصوصیات مهم صندلی اداری آشنا کنیم به این ترتیب با در نظر گرفتن این ویژگی‌ها می‌توانید صندلی اداری مناسب به خود را انتخاب کنید.

به post امتیاز دهید:

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.