راهنمای خرید میز تلویزیون

چوب فروش
4 اردیبهشت, 1403
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه
میز تلویزیون در میان مبلمان منزل

میز تلویزیون مانند میز ناهار خوری، میز تحریر، کتابخانه و… مبلمانی است که عملکرد اتاق را بهبود می‌بخشد. این مبلمان مانند سایر مبلمان منزل جهت رفاه و استفاده بهینه از تلویزیون در منزل شما را یاری می‌رساند. هنگام وقت گذرانی با خانواده هرگز قدرت مبلمان را دست کم نگیرید. اگرچه این ما هستیم که تصمیم می‌گیریم هر وسیله چگونه در فضای منزل ما چیدمان شوند. اما این مبلمان و وسایل خانه هستند که بی سر و صدا برخلق و خو، عادات، طرز تفکر و یا حتی سلامت ما تأثیر گذار هستند.

به میز تلویزیون برگردیم، اگر از همان ابتدا تصمیم حساب شده‌ای بگیرید، این مبلمان را می‌توانید برای مدن زمان طولانی و بدون ایجاد زحمت و ناراحتی استفاده کنید. گاهی اوقات انتخاب مطلوب یک میز باعث می‌شود که وجود آن را نادیده بگیرید. خبر خوب این است که گزینه‌های زیادی در دسترس هستند و با هر بودجه‌ای می‌توانید میزی را در بازار انتخاب کنید. اما این نکته را فراموش نکنید که هرچقدر بیشتر هزینه کنید، نتیجه‌ی بهتری به دست می‌آورید. اما در پشت هر انتخاب جزئیات زیادی وجود دارد. گاهی اوقات مصرف‌کننده بعد از خرید و استفاده متوجه آنها خواهد شد. در این مقاله ما سعی می‌کنیم که شما را با این جزئیات آشنا کنیم.

در اینجا سه نکته اساسی را برای افرادی که قصد خرید میزی برای تلویزیون خود دارند ذکر می‌کنیم. هر یک از این جنبه‌ها بدهی به نظر می‌رسند، اما وقتی نوبت به تصمیم‌گیری می‌رسد، احتمالاً متوجه می‌شوید که آنطور که به نظر می‌رسد آسان نیست. با طرح یک سوال آغاز می‌کنیم. میز تلویزیون چه سایزی بخریم؟

برای دریافت پاسخ صحیح، در اینجا 3 مرحله وجود دارد که باید آنها را دنبال کنید.

میز تلویزیون قهوه ای

سایز تلویزیون خود را اندازه‌گیری کنید

وقتی افراد می‌خواهند سایز میز تلویزیون را انتخاب کنند، آنها ابتدا تلویزیون خود را در نظر می‌گیرند. البته این ایده درستی است. با این حال، در اینجا یک نکته قابل توجه است، اندازه تلویزیون را باید به صورت مورب، از گوشه سمت چپ بالا تا گوشه سمت راست پایین صفحه نمایش اندازه‌گیری کرد. قاب تلویزیون خود را به حساب نیاورید.

در مقابل، سازندگان ابعاد میز را به صورت افقی اندازه گیری و ارائه می دهند. بنابراین، اگر می‌خواهید بدانید که آیا سایز میز برای تلویزیون شما مناسب است یا خیر، باید به عرض تلویزیون خود از جمله قسمت قاب توجه کنید.

به طور کلی، سطح بالای میز باید وسیع باشد تا تلویزیون از سطح میز بیرون نزند و ایمنی آن حفظ شود. علاوه بر این، قرار دادن تلویزیون بر روی سطحی وسیع‌تر نه تنها چیدمان را هماهنگ‌تر می‌کند، بلکه فضایی را برای قرار دادن وسایلی مانند گلدان، بونسای و قاب عکس باقی می‌گذارد.

نکته دیگر اینکه، میز با سطحی گسترده‌تر می‌تواند در آینده تلویزیون غول‌پیکر جدید شما را روی آن جای دهد، زیرا همه می‌دانیم که تلویزیون‌ها بزرگ و بزرگتر می‌شوند.

میز تلویزیون مدرن

مکان قرارگیری میز تلویزیون خود را اندازه گیری کنید

تعیین اندازه میز کافی نیست. اندازه محل قرارگیری میز نیز مهم است. در اینجا برخی قوانین سرانگشتی وجود دارد:

مطمئن شوید که در محل قرارگیری پریز برق متناسب با جاکابلی میز تلویزیون است و نیازهای تلویزیون و سایر وسایل الکترونیکی شما را برآورده می‌کند.

محل قرارگیری میز باید مکانی باشد که نور شدید بر روی صفحه تلویزیون نیفتد. به عنوان مثال، آن را نزدیک و یا جلوی پنجره قرار ندهید.

بهترین فاصله دید را نادیده نگیرید. فاصله نامناسب بین شما و تلویزیون ممکن است باعث شود گردن یا چشمان شما پس ازقرار گرفتند در یک موقعیت ناراحت کننده دچار فشار شوند. به طور کلی، بهترین نسبت فاصله، بین 1.5 تا 2.5 برابر قطر صفحه نمایش است.

میز تلویزیون مدرن با قفسه

ارتفاع مناسب میز تلویزیون را در نظر داشته باشید

به همان اندازه که فاصله مناسب تماشاچی تا میز تلویزیون مهم است. ارتفاع میز نیز باید در سطح استاندارد باشد. چگونگی محاسبه ارتفاع مناسب میز شامل مواردی است که  به آن می‌پردازیم.

زمانی که روی مبل یا صندلی خود می نشینید، فاصله زمین تا چشمان خود را اندازه بگیرید.

هنگام نشستن، نقطه مرکزی صفحه تلویزیون که روی میز قرار دارد باید با دید شما همسطح باشد. این نکته را تایید و مقدار آن را ثبت کنید.

ارتفاع ثبت شده نقطه مرکزی را منهای مقدار ارتفاع قسمت پایین تلویزیون تا مرکز تلویزیون کنید. این مقدار نباید کمتر از 30.5 سانتی متر باشد. این اندازه ارتفاع سطح میز تا زمین است که تلویزیون روی آن قرار می‌گیرد.

با رعایت موارد بالا می‌توانید یک میز تلویزیون استاندارد را برای خود تهیه کنید. چوب فروش با ارائه مدل‌های گوناگون میز می‌تواند شما را در تهیه این محصولات خانگی یاری رساند. برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت چوب فروش مراجعه کنید یا با کارشناسان فروش ما در تماس باشید.

5/5 - (1 امتیاز)

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.