7 نکته مهم طراحی دکوراسیون بانک
در چشم انداز پویای مالی مدرن، طراحی و دکوراسیون بانک یا یک موسسهی اعتباری بسیار فراتر از آجر و سیمان است. ترکیبی از زیبایی شناسی، عملکرد و نوآوریِ به خوبی سازماندهی شده، نه تنها ساختار فیزیکی بلکه یک تجربه عالی را برای مشتریان و کارمندان شکل میدهد.
هیچ راه حل یکسانی برای ایجاد فضاهایی که در ارتباط با مشتریان و کارکنان است وجود ندارد. با این حال، هنگام برنامه ریزی برای ایجاد یک شعبه جدید بانک و یا به روزرسانی دکوراسیون فعلی شعبه، عناصر ضروری وجود دارند که باید در نظر گرفته شوند. در ادامه به بررسی نکات مهم در طراحی دکوراسیون بانک میپردازیم.
1- نام تجاری و هویت خود را در طراحی بگنجانید
طراحی موسسه مالی شما بر کسانی که با برند شما ارتباط برقرار میکنند، تاثیر گذار است. بنابراین، شعبه بانک باید هویت برند شما را منعکس کند. گنجاندن عناصر فرهنگ، جامعه و تاریخچه شرکت شما در طراحی، تجربهی ثابت و خوبی در مشتری ایجاد میکند و باعث میشود شعبه بانک شما به خصوص در یک جامعه کوچک مرتبط با محیط شود. فراتر از تجربه مثبت مشتری، برندسازی متفکرانه تاثیری ماندگار ایجاد کرده و شما را از رقبا متمایز میکند.
2- جامعهای را که به آن خدمت میکنید در نظر بگیرید
هنگام طراحی دکوراسیون یک بانک یا موسسه اعتباری، در نظر گرفتن افرادی که قرار است به آنها خدمات ارائه دهید باید سنگ بنای طراحی باشند. جوامع از نسلهای گوناگون، پیشینهها و موقعیتهای اجتماعی-اقتصادی مختلف تشکیل شدهاند که همگی نیازمند دریافت خدمات بانکها هستند. به عنوان مثال، برخی از افراد از ارتباط و تعاملات چهره به چهره لذت میبرند، در حالی که برخی دیگر ترجیح میدهند معاملات را به صورت دیجیتال انجام دهند. جمعیت شناسی منطقهای که قصد دارید به آن خدمت کنید، در ایجاد یک طراحی فراگیر که نیازها و انتظارات خاص مشتریان شما را برآورده میکند، مفید است. این مهم به ایجاد حس اعتماد و تعلقی که از دیوارهای بانک فراتر میرود کمک مینماید.
3-مکان مناسب را انتخاب کنید
در حالی که بانکداری آنلاین به طور فزایندهای محبوب میشود، بسیاری از مردم هنوز تعامل انسانی را که با بانکداری حضوری همراه است ترجیح میدهند. بنابراین، انتخاب مکان مناسب برای بانک شما میتواند میزان موفقیت آن را تعیین کند. با انجام یک تحلیل عمیق، کار خود را شروع کنید.
عوامل کلیدی که باید در انتخاب مکان در نظر گرفته شوند عبارتند از: جمعیت شناسی، رقابت در نزدیکی، تقاضای بازار، الگوهای ترافیکی، نزدیکی به مشاغل مرتبط و دسترسی.
این اطلاعات به تعیین پتانسیل یک مکان برای رشد قبل از سرمایهگذاری در ساخت و بروزرسانی آن کمک میکند. به خاطر داشته باشید که ایمنسازی یک سایت ایدهآل و سرمایهگذاری بر روی آخرین تکنولوژی کافی نیست. تابلوهای قابل رویت بیرونی باید نظر افرادی را که از آنجا میگذرند به خود جلب کرده و آنها را تشویق کنند تا آنچه را که در داخل است کشف نمایند.
4- با طراحی مطلوب، حس خوشایندی را در مشتریان ایجاد کنید
در طراحی مناطق انتظار، فضاهای باز، خصوصی و انعطاف پذیر را برای مشتریان خود در نظر بگیرید. استفاده از تابلوهای قابل فهم در بانکها به مشتریان کمک کرده تا برای دریافت خدمات دچار سردرگمی نشوند و بدانند که باید به کدام قسمت مراجعه نمایند.
ایجاد یک فضای انتظار و خوش آمدگویی میتواند قدرتمندتر از ارائه خدمات خاص باشد. استفاده از مبلمان راحت و منطبق بر دکوراسیون سبب مراجعات بعدی شده و اعتماد افراد را افزایش میدهد.
5- شیوههای پایداری و بهره وری انرژی را بکار گیرید
بانکها میتوانند با اتخاذ روشهای دوستدار محیطزیست تأثیر قابلتوجهی بر محیطزیست و تجارت خود بگذارند. انتخاب مصالح پایدار در طول فرآیند ایجاد و بازسازی بانک و اجرای سیستمهای روشنایی، گرمایش و سرمایش با انرژی کارآمد میتواند فضا داخلی سالمتری ایجاد کند و آلودگی را کاهش دهد.
در طراحی و ایجاد دکوراسیون داخلی فضای بانک استفاده از پارتیشن اداری و مبلمان اداری که در ساخت آنها از متریال سبز استفاده شده است تاثیر بسیار مطلوبی در حمایت از پایداری و بهرهوری انرژی دارد. این شیوهها علاوه بر سازگاری با محیط زیست، به بانکها یا موسسات مالی کمک میکند تا هزینههای خود را کاهش دهند.
فراتر از سود مالی، به حداقل رساندن ردپای کربن، تعهد شما را به مسائل اجتماعی نشان میدهد. این تلاش برای محافظت از کره زمین برای مشتریان و کارکنان آگاه به محیط زیست جذاب خواهد بود و اعتبار بانک شما را به عنوان یک موسسه آینده نگر افزایش میدهد.
6- طراحی برای آینده
طراحی دکوراسیون بانک یا موسسه مالی باید به گونهای باشد که برای موفقیت بانک در آینده و برای سازگاری با ترجیحات و رفتارهای مشتریان بتوان آن را به راحتی تغییر داد. با بکارگیری یک طراحی انعطافپذیر، مانند پلان باز و پارتیشن بندی اداری میتوان فضاها را مجدداً تغییر و به سرعت به چالشهایی که پیش میآیند پاسخ داد. طراحی مدولار به بانک یا موسسه اعتباری شما قدرت میدهد که چابک بماند و از ترندهای بازار جلوتر باشد. به طوریکه بانک شما به عنوان یک تجارت پیشرو و مشتری محور شناسایی شود.
7- از متخصصان طراحی کمک بگیرید
هیچ فرمول جادویی برای طراحی داخلی بانک یا موسسه اعتباری وجود ندارد. با این حال، مشورت کردن با کارشناسان حرفهای میتواند برای شما سودمند باشد و ریسک را به حداقل برساند. علت اصلی افزایش هزینههای غیرمنتظره در طول ایجاد و تجهیز فضای بانک، تغییرات غیرمنتظره پس از شروع ساخت و ساز و بازسازی است.
متخصصان طراحی که کسب و کار، مشتریان و الزامات ضروری شما را درک میکنند، میتوانند به شما در تدوین طراحی کمک کنند تا بتوان آن را طبق برنامه اجرا کرد.
نمیتوان طراحیهای آیندهنگرانه و مدولار بانک و موسسات مالی را که با تقاضای در حال تغییر سازگار است، نادیده گرفت. فاکتورهای زیادی در طراحی یک شعبه بانک یا موسسه مالی وجود دارند. کارشناسان چوب فروش میتوانند به شما در طراحی و ایجاد یک موسسه مالی پر رونق کمک کنند.