طرح امنیت غذایی سوناک

رئیس اتحادیه ملی کشاورزان بریتانیا می‌گوید که طرح امنیت غذایی سوناک در رفع مشکلات کوتاه مدت بخش کشاورزی شکست خورده است. او هشدار می‌دهد که احتمالاً تولید مواد غذایی در سال آینده کاهش یافته و کشاورزان در حال حاضر به کمک نیاز دارند. برنامه ریشی سوناک برای بهبود امنیت غذایی بریتانیا کمکی به رفع مشکلات کوتاه‌مدت کشاورزان نمی‌کند.

تام برادشاو، رئیس اتحادیه ملی کشاورزان، هشدار داد احتمالاً تولید مواد غذایی در سال آینده کاهش می‌یابد. برنامه نخست وزیر که در دومین اجلاس سالانه از مزرعه تا چنگال بریتانیا منتشر شد نتوانست راه‌حل‌های درست را به کشاورزان ارائه دهد.

70 کسب و کار مواد غذایی و کشاورزی برای بحث در مورد چگونگی بهبود امنیت غذایی گرد هم آمدند. این در حالی است که دولت از طرحی برای تقویت تولید و امنیت مواد غذایی رونمایی کرد. این طرح به ویژه بر میوه و سبزیجات تمرکز دارد. این دو ماده غذایی بیشتر به واردات متکی هستند.

سیاست‌های جدید شامل تغییر قوانین برنامه‌ریزی برای ساخت آسان گلخانه‌ها و جایگزینی برای طرح تاب‌آوری باغبانی اتحادیه اروپا است که بودجه موجود را دو برابر می‌کند و به ۸۰ میلیون پوند در سال می‌رساند.

در یک جلسه توجیهی پس از اجلاس، برادشاو گفت که به طور کلی این تغییرات برای رفع چالش‌های کوتاه‌مدتی که کشاورزان در حال حاضر با آن‌ها مواجه هستند کمک چندانی نمی‌کند.

او گفت: « امروز بیشتر به برنامه‌های بلند مدت استراتژیک پرداختیم. در این جلسه برای بازسازی اعتماد کشاورزان راه‌حلی ارائه نشد.»

ماه گذشته، یک نظرسنجی سالانه نشان داد که اعتماد کشاورزان به کمترین میزان خود نسبت به نظرسنجی سال 2010 رسیده است. در سال 2010 پس از زمستانی سخت بسیاری از مزارع زیر آب رفتند و کشاورزان قادر به کاشت محصولات نبودند. همچنین نگرانی‌های گسترده‌ای در میان کشاورزان در مورد تأثیر حذف تدریجی یارانه‌های اتحادیه اروپا وجود دارد.

 

اجلاس سالانه از مزرعه تا چنگال

برادشاو با تاکید بر اهمیت نشست مزرعه تا چنگال گفت که این نشست نشانگر تغییر سیاست‌ها و اهمیت دادن به بخش کشاورزی در دولت سوناک نسبت به دولت‌های قبلی است.

با این حال، او گفت: «من معتقدم که با ورود به سال آینده، تولید مواد غذایی کاهش خواهد یافت.» او ادامه داد من فکر می‌کنم که دولت باید گام‌های مهمی بردارد تا صنعت را به جایگاه محکم‌تری برساند. دولت باید وارد چرخه سرمایه‌گذاری شود. صنعتی که سرمایه‌گذاری نمی‌کند، نمی‌تواند برای آینده آماده ‌شود.

بریتانیا اولین شاخص امنیت غذایی خود را منتشر کرد. در این شاخص بریتانیا با کمک داده‌های رسمی به ترسیم تصویری از توانایی کلی این کشور برای تولید غذای کافی برای جمعیت خود استفاده می‌کند.

داده‌ها نشان داد که بریتانیا فقط 17 درصد از میوه‌های خود و 55 درصد از سبزیجات خود را تولید می‌کند. گوشت بره و شیر بیشترین تولیدات هستند.

این شاخص همچنین خطرات اصلی امنیت غذایی آینده را نشان می‌دهد. تغییرات آب وهوایی به عنوان یک «خطر بلندمدت» در نظر گرفته شده است. تغییرات شدید آب و هوا سبب کاهش تولید غذا می‌شود.

راب پرسیوال، رییس انجمن علوم خاك، گفت: «علیرغم افزایش مداوم تغییرات اقلیمی و اثرات عمیقی که این تغییرات بر روی زمین دارد، تغییر آب ‌و هوا به ‌عنوان یک خطر بلندمدت توصیف می‌شود.»

استیو بارکلی، وزیر محیط زیست، گفت: «جلسه امروز رشد بخش باغبانی ما را افزایش می‌دهد. برنامه‌های دولت در ساخت گلخانه‌های پیشرفته و تکنیک‌های کشاورزی نوآورانه کمک می‌کند که میوه‌ها و سبزیجات در تمام طول سال در بشقاب‌های بریتانیایی‌ها باشد. او افزود: «ما به سرمایه گذاری و حمایت از کشاورزان برای تولید بهترین مواد غذایی ادامه خواهیم داد.»

به post امتیاز دهید:
لینک کوتاه:
https://choobforoosh.com/?p=54165
به post امتیاز دهید:

اولین دیدگاه را ثبت کنید

دیدگاه (فینگلیش، نامرتبط، تکراری، لینک‌دار) تایید نخواهد شد!

دیدگاهتان را بنویسید

نام شما* ایمیل شما*

خبرنامه

درصورتی که می‌خواهید پست‌های جدید برای شما پیامک یا ایمیل شود، اطلاعات زیر را تکمیل کنید.

فیلتر بر اساس شهر کالا
چوب فروش
فیلتر بر اساس شهر کالا
شما این کالاها را انتخاب کرده اید0
empty-cart

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

جهت مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر مراجعه نمایید.
چوب فروش