کاهش اتکای جهان به سوخت‌های فسیلی

جهان در حال کاهش اتکای خود به سوخت های فسیلی است، به جز در سه بخش کلیدی.

تغییرات چشمگیر در صنعت انرژی و خودروهای برقی، مصرف سوخت فسیلی را کاهش می‌دهد، اما بخش‌های کشتیرانی، هوانوردی و صنعت با صفر خالص، فاصله زیادی دارند.

بشریت در کاهش مصرف سوخت‌های فسیلی پیشرفت‌ کمی داشته است. اما بر اساس یک تحلیل جدید، در طی سی سال آینده در سه حوزه‌ی نام برده شده شاهد کاهش  مصرف سوخت‌های فسیلی نخواهیم بود.

تجزیه و تحلیل گروه رودیوم (Rhodium Group) نشان می‌دهد سطوح بی‌سابقه سرمایه‌گذاری در انرژی پاک (آژانس بین المللی انرژی، انرژی خورشیدی را ارزان‌ترین منبع برق در تاریخ نامیده است) و کاهش تولید زغال سنگ به این معنی است که از هم اکنون تا سال 2050 انرژی جهان کمتر و کمتر از سوخت‌های فسیلی تامین خواهد شد.

به طور مشابه، شکوفایی بازار خودروهای برقی باعث کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای از خودروها و کامیون‌ها خواهد شد و مصرف جهانی نفت برای وسایل نقلیه جاده‌ای طی سه دهه آینده 50 درصد کاهش خواهد یافت.

اما حتی با وجود این تغییرات چشمگیر درمصرف سوخت‌های فسیلی در جهان‌، انتشار گازهای گلخانه‌ای هنوز تا رسیدن به صفر خالص تا سال 2050 فاصله زیادی دارد، دانشمندان می‌گویند انتشار گازهای گلخانه‌ای باعث تشدید موج گرما، سیل، خشکسالی و … می‌شود پس باید از مصرف سوخت‌های فسیلی اجتناب کرد.

 

به post امتیاز دهید:
لینک کوتاه:
https://choobforoosh.com/?p=46841
به post امتیاز دهید:

اولین دیدگاه را ثبت کنید

دیدگاه (فینگلیش، نامرتبط، تکراری، لینک‌دار) تایید نخواهد شد!

دیدگاهتان را بنویسید

نام شما* ایمیل شما*

خبرنامه

درصورتی که می‌خواهید پست‌های جدید برای شما پیامک یا ایمیل شود، اطلاعات زیر را تکمیل کنید.

فیلتر بر اساس شهر کالا
چوب فروش
فیلتر بر اساس شهر کالا
شما این کالاها را انتخاب کرده اید0
empty-cart

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

جهت مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر مراجعه نمایید.
چوب فروش