راهنمای جامع پارتیشن‌ها: استفاده، انواع و قیمت

در این مقاله استفاده، انواع و قیمت پارتیشن‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد. پارتیشن ها زمانی استفاده می‌شوند که بخواهیم فضای داخلی یک مجموعه و یا یک واحد را به چندین اتاق تبدیل کنیم. همچنین پارتیشن ها برای به وجود آوردن فضاهای جداگانه در یک اتاق نیز استفاده می‌شوند. ساخت و اجرای پارتیشن‌ها به کاربر این اجازه را می‌­هد که در فضای داخلی فضای دیگری ایجاد کند بنابراین این روش، شیوه اجرایی مهمی بعد از ساخت اولیه سازه می‌باشد. دیوارهای پارتیشنی یکی از چندین شیوه رایج ساخت و ساز ساختمانی است که در ساخت آنها از ام دی اف، شیشه و آلومینیوم استفاده می‌­شود­­.

کاربرد پارتیشن‌ها

پارتیشن دیوار تیغه‌ایست که درون فضای داخلی ایجاد می شود. پارتیشن‌ها برای به وجود آوردن یک فضای جداگانه استفاده می‌شوند که از ویژگی‌های مهم آنها می‌توان به ایجاد فضای خصوصی برای کاربر، راحتی و چند منظوره بودن آن اشاره کرد. به طور کلی پارتیشن ها را می‌توان در فضاهای داخلی ساختمان های زیر استفاده کرد.

  • ساختمان‌های چند منظوره، به ویژه ساختمان‌های بلندمرتبه و تغییرکاربری داده شده
  • ساختمان‌های تجاری بزرگ مانند مجتمع‌های اداری و دفتری
  • اماکن مهمان پذیر، مانند هتل‌ها و دیگراقامتگاه‌ها
  • بخش‌های درمانی به ویژه بخش جراحی، بیمارستان‌ها و آسایشگاه‌ها
  • اماکن تجاری مانند خرده فروشی‌ها، رستوران‌ها، بخش‌های اجرایی و تهیه و توزیع

انواع پارتیشن‌ها

تمام دیوارهای پارتیشنی بر اساس نوع چارچوب و شکل آنها طبقه بندی می‌شوند. مناسب‌ترین نوع قاب (فریم) انتخابی بستگی به نوع نیاز کاربر دارد. ممکن است که چارچوب دلخواه و انتخابی شما کاملا ناایمن، غیرضروری و گران برای آن فضا باشد.

در ساخت سازه های داخلی دو نوع پارتیشن عمده وجود دارد که شامل موارد زیر است:

پارتیشن اسکلت فلزی: پارتیشن اسکلت فلزی دارای چارچوبی فلزی است که در آن از شبکه‌‌ای فلزی استفاده می‌شود و اغلب در جداسازی اصلی محیط‌های داخلی آپارتمان‌ها و ساختمان‌های اداری بزرگ استفاده می شود. این نوع پارتیشن‌ها اغلب بنابر دستور مهندس ساختمان و یا بر اساس مقررات ساختمانی اجرا می‌شوند.

پارتیشن اسکلت چوبی: با استفاده از اسکلت چوبی می‌توان سازه‌ای ارزان قیمت‌‌تر و مناسب‌تر برای اتاق‌های درون آپارتمان‌ها و ساختمان‌های اداری داشت. استفاده از ام دی اف در ساخت پارتیشن بسیار کاربردی است و به راحتی و محکم به زمین و سقف وصل می‌شود.

ویژگی‌ها و معیارهای پارتیشن‌ها

برای ایجاد پارتیشن و یا دیوارهای جداکننده درون فضاهای داخلی ادارات و ساختمان‌ها، استانداردهای مشخصی وجود دارد. بعضی از معیارها نسبتا پیچیده و مورد نیاز هستند و برخی دیگر در قوانین و استانداردهای مربوط به ساختمان‌ها بسیار سخت گیرانه کنترل و لحاظ می‌شوند. خبر خوب آن است که قوانین مربوط به طراحی سازه‌ی پارتیشن کاملا مشخص می‌باشد. دو چیز که در طراحی سازه باید مورد توجه قرار گیرد عبارتند از:

دست طراح در طراحی سازه باز است: در طراحی سازه‌ی پارتیشن، طراح با توجه به مکان و با در نظر گرفتن این موضوع که دیوار تیغه‌ای غیر باربر در دست طراحی دارد می تواند طرحی موردپسند‌تر ارائه دهد. البته در اکثر موارد طراح باید به استحکام و تحمل سازه نیز توجه کند.

ضخامت استاندارد پارتیشن‌ها: ضخامت دیواره های پارتیشنی نیز قابل تغییر است. اسکلت و چارچوب پارتیشن معمولا بین 5/7 میلیمتر تا 100میلیمتر می‌باشد. اگرچه باید فضای کل قسمت پارتیشن بندی را در نظر داشت و آن را محاسبه کرد. باید دقت کرد که فضایی اضافه‌ برای سیم کشی، لوله کشی و … اختصاص داد.

البته قوانین محکم‌تری برای ایمنی و امنیت سازه‌ی پارتیشن وجود دارد. به طور کلی دیواره های که برای قسمت بیرونی کار استفاده می‌شوند باید بالاترین استاندارد ایمنی را لحاظ عایق حرارت و صدا داشته باشند. پارتیشن‌ها اگر در فضاهایی نظیر اتاق خواب و یا حمام مورد استفاده قرارگیرند، استانداردهای کمتری خواهند داشت.

 

هزینه‌ی نصب پارتیشن

هزینه‌ی نصب پارتیشن به عوامل مختلفی بستگی دارد. به طور قابل توجه‌ای اندازه سازه در هزینه‌ای آن بسیار تاثیرگذار است. اگر پارتیشن بندی در بین قسمت های مختلف و به صورت جداگانه انجام گیرد و در ساخت آن از مواد اولیه ای مانند پنل‌های مخصوص ضد حریق و اسکلت فلزی استفاده شود هزینه‌ی بیشتری را به دنبال خواهد داشت. به طورکلی اسکلت‌های ام دی اف ارزانتر از اسکلت فلزی برای مصرف کننده تمام می شود.

اگرچه یکسری هزینه‌های غیرمنتظره در اجرای سازه‌ی پارتیشن ممکن است که پیش آید که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم:

مواد اولیه: اگرمی‌خواهید که سازه‌ای دلخواه و باکیفیت داشته باشید در نتیجه باید هزینه‌ی بیشتری را پرداخت کنید. به طور مثال بعضی از انواع صفحات ام دی اف که روکش مقاوم به حرارت دارند، مقاومت قابل توجهی در برابر حرارت از خود نشان می‌دهند گرانتر از دیگر موارد مشابه خود هستند. صفحات چوبی مرغوبتر همیشه گرانترند.

رنگ آمیزی و پرداخت سازه: هرگونه پرداخت، رنگ آمیزی و تزئین سازه پارتیشن، هزینه ای غیرقابل کنترل را برای سازنده ایجاد می‌کند به خصوص اگر پروژه ی پارتیشن بندی قسمت وسیعی از فضای داخلی را شامل شود.

برق و سیم کشی: اگر دفتر و فضای اداری دارای کابل اترنت و یا دیگر کابل کشی های معمول باشد، یک پارتیشن اداری جدید در فضای مجموعه می‌تواند برای هر نوع سیم کشی چالشی ایجاد کنند. کارهای برقی و گواهینامه‌های ایمنی اغلب بر هزینه‌های نصب تاثیر می‌گذارد.

سایت تجارت مستقل چکاترید (Checkatrade) می‌گوید که هزینه‌های متوسط برای هر دو نوع سازه فلزی یا چوبی تقریباً یکسان است. به طور کلی، اجرای پارتیشن روش بسیار موثر و کم هزینه‌ای برای ایجاد دیوارجداکننده است.

در کنار معیارهای بالا داشتن یک تامین کننده و مجری غیرقابل اعتماد می‌تواند هزینه‌های اجرای پارتیشن را افزایش دهد. تنها با انتخاب مجری طرحِ حرفه‌ای با زمان تحویل سریع و محصولات متنوع، می‌توان از هزینه‌های اضافی ناشی از تاخیرجلوگیری کنید.

به طور خلاصه

پارتیشن‌ها بین دیوارهای موجود داخل ساختمان قرار می‌گیرند تا فضای جدیدی ایجاد کنند. دیوارهای جداکننده اغلب برای جداسازی واحدهای مختلف یک ساختمان اداری یا مسکونی – پس از تکمیل فاز ساخت و ساز- مورد استفاده قرار می‌گیرد. این دیوارها معمولاً اسکلتی فلزی یا اسکلت چوبی دارند و دارای ویژگی های مانند عایق صدا یا حرارت می‌باشند.

پارتیشن‌ها ممکن است مشمول مقررات ساختمانی باشند یا باید از مشخصات استاندارد دیوار مانند سیستم قاب یا نوع مواد اولیه مورد استفاده پیروی کنند. با این حال، اکثر پارتیشن‌های غیرسازه‌ای تنها دارای مقررات کمی هستند. هزینه نصب و مصالح دیوارهای جداکننده معمولاً بسیار کم است.

اگر به محصولات اداری و دفتری چوبی نیاز دارید و یا اگر مشاوره‌ای در زمینه ی طراحی و اجرای پارتیشن و سایر مصنوعات چوبی و ام‌دی‌اف دارید گروه حرفه‌ای مجموعه‌ی چوب فروش می‌تواند در این زمینه شما را یاری دهد. چوب فروش با داشتن یک تیم حرفه‌ای و پیشرو در صنعت چوب و دکوراسیون اداری آماده‌ی ارائه خدماتی است که از سایر ارائه دهندگان دریافت نخواهید کرد. با یک تماس سطح کیفیت خدمات ما را تجربه خواهید کرد.

به post امتیاز دهید:
لینک کوتاه:
https://choobforoosh.com/?p=42101
به post امتیاز دهید:

اولین دیدگاه را ثبت کنید

دیدگاه (فینگلیش، نامرتبط، تکراری، لینک‌دار) تایید نخواهد شد!

دیدگاهتان را بنویسید

نام شما* ایمیل شما*

خبرنامه

درصورتی که می‌خواهید پست‌های جدید برای شما پیامک یا ایمیل شود، اطلاعات زیر را تکمیل کنید.

فیلتر بر اساس شهر کالا
چوب فروش
فیلتر بر اساس شهر کالا
شما این کالاها را انتخاب کرده اید0
empty-cart

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

جهت مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر مراجعه نمایید.
چوب فروش