صدراعظم آلمان اولاف شولتس

ورود خودروهای چینی به بازارهای اروپا

صدراعظم آلمان اولاف شولتس نظر مثبت خود را در مورد ورود خودروهای چینی به بازار عادلانه و آزاد اروپا اعلام کرد اما نسبت به سیاست تبعیض قیمت در تجارت بین‌الملل هشدار داد. آلمان می‌گوید ورود خودروهای چینی به بازار اروپا باز است اما نه به هر قیمتی.

اولاف شولتس، روز دوشنبه در مورد بازار آزاد و منصفانه اروپا برای خودروهای چینی، در صحبت با گروهی از دانشجویان در شانگهای نسبت به سیاست تبعیض قیمت در تجارت بین‌الملل (دامپینگ)، تولید بیش از حد و نقض مالکیت معنوی هشدار داد.

شولتس به همراه سه وزیر و چند تن از مدیران برجسته آلمانی راهی سفری به چین هستند. این در حالی است که اروپا در حال بررسی واکنش بازارهای خود به ورود و عرضه کالاهای چینی است و اینکه چگونه می‌تواند به این ورود پاسخ دهد.

صدراعظم آلمان بیان کرد که ممکن است در بعضی زمان‌ها خودروهای چینی به آلمان و اروپا وارد شوند. او افزود: تنها چیزی که همیشه باید روشن باشد این است که رقابت باید عادلانه باشد. وی افزود باید به شرکت‌ها اجازه داده شود تا تأسیسات تولیدی خود را بدون موانع اداری و کاغذ بازی راه اندازی کنند.

خودروهای چینی

سفر مقامات آلمانی به چین

شولتس گفت: « به همین دلیل است که هر زمان که به چین می‌روم به آنها گوشزد می‌کنم که شرایط بازی برابر است. همچنین ما می‌خواهیم که شرکت‌های ما نیز در این کشور هیچ محدودیتی نداشته باشند.»

صدراعظم آلمان افزود که کشورهای کوچک نباید در ترس از کشورهای بزرگ زندگی کنند. نباید مرزها را به زور تغییر داد، او نام چین را مستقیم ذکر نکرد.

شولتس امروز با رئیس‌جمهور شی جین‌پینگ دیدار می‌کند. او درباره حمایت چین از اقتصاد روسیه در زمان جنگ، دو سال پس از آغاز حمله مسکو به اوکراین، سوالاتی خواهد پرسید.

دولت آلمان و شرکت‌های آلمانی نیز نسبت به هرگونه درگیری احتمالی آینده بر سر تایوان محتاط هستند.

وی با مقایسه ارزش‌های جهانی و روابط بین کشورهای همسایه به دانشجویان گفت: «یکی از این اصول این است که از همسایگان خود نترسیم. اگر همسایه ما یک فرد بزرگ، قوی و نیرومند است، همیشه می‌خواهیم به او سلام کنیم و مطمئن باشیم که هرگز به ما آسیب نمی‌رساند.»

 

برای خواندن مقالات دیگر بر روی اتاق خبر کلیک کنید.

به post امتیاز دهید:

اولین دیدگاه را ثبت کنید

دیدگاه (فینگلیش، نامرتبط، تکراری، لینک‌دار) تایید نخواهد شد!

دیدگاهتان را بنویسید

نام شما* ایمیل شما*

فیلتر بر اساس شهر کالا
چوب فروش
فیلتر بر اساس شهر کالا
شما این کالاها را انتخاب کرده اید0
empty-cart

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

جهت مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر مراجعه نمایید.
چوب فروش