تسلا

فراخوان تسلا برای رفع عیب 1/6 میلیون خودروی برقی در چین

تسلا 1/6 میلیون خودرو را در چین به دلیل نقص اتوپایلوت و فرمان فراخواند.

از قرار معلوم این فراخوان شامل اکثر خودروهایی است که این شرکت در چین فروخته است؛ همچنین ماه گذشته در امریکا دو میلیون خودرو فروخته شده توسط این شرکت فراخوانده شدند.

تسلا بیش از 1/6میلیون خودروی برقی مدل اس ، ایکس، 3 و وای صادر شده به چین را به دلیل مشکلات مربوط به فرمان خودکار کمکی و سیستم قفل درب فراخواند.

بر اساس گزارش‌های بلومبرگ و وال استریت ژورنال، این فراخوان، تاکنون بزرگترین فراخوان تسلا در چین بوده، که بر روی اکثر خودروهای فروخته شده این شرکت تأثیر گذاشته است.

اداره کنترل بازار دولت چین این فراخوان را اعلام کرد. این اداره گفت تسلا در پکن و شانگهای به صورت غیرحضوری سیستم قفل درب‌ها را ارتقا می‌دهد و دیگرنیازی نیست که صاحبان خودرو برای بازدید خودرو به مراکزخدمات تسلا مراجعه کنند.

خودرو تسلا

ماه گذشته نیز این فراخوان در ایالات متحده برای بیش از 2 میلیون خودروی برقی تسلا در جهت بهبود سیستم نظارت بر راننده انجام شد.

فراخوان چین به دلیل مشکلاتی در عملکرد کمک فرمان اتوماتیک خودروهای مدل اس ، ایکس، 3 و وای وارداتی شرکت تسلا اعمال می شود. در این اطلاعیه آمده است: وقتی عملکرد فرمان خودکار درگیر است، رانندگان ممکن است از عملکرد ترکیبی رانندگی درست استفاده کنند و خطر تصادف افزایش می‌یابد.

فراخوان برای رفع عیب سیستم قفل درب برای مدل اس و مدل ایکس، 7538 وسیله نقلیه ساخته شده بین 26 اکتبر سال 2022 تا 16 نوامبر 2023 صادر شده است. علت این فراخوان رفع عیب سیستم قفل درب و جلوگیری از باز شدن قفل درب در هنگام تصادف است.

این فراخوان به دنبال تحقیقات دو ساله‌ای که بر روی یکسری تصادفات- برخی منجر به مرگ- توسط اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌های ایالات متحده انجام گرفته، صادر شده است. تحقیقات این اداره  نشان داده است که این سیستم معیوب بوده و به درستی کار نمی‌کند.

هدف فراخوان‌ها این است که رانندگانی که از سیستم اتوپایلت استفاده می‌کنند توجه بیشتری به جاده داشته باشند. اسناد ارسال شده توسط تسلا به دولت ایالات متحده نشان می‌دهد که تغییر نرم افزار آنلاین، هشدار و اعلام هشدار را به رانندگان افزایش می‌دهد تا دست خود را روی فرمان نگه دارند.

با این حال، تحقیقات انجام شده توسط اداره ملیایمنی ترافیک بزرگراه‌های ایالات متحده‌، هیئت ملی ایمنی حمل و نقل و سایر محققان نشان می دهد که صرفاً اندازه گیری گشتاور روی فرمان نمی تواند با اطمینان بیان کند که آیا رانندگان توجه کافی به رانندگی را دارند یا خیر؟

چین بازار و مرکز تولیدی اصلی تسلا است و ایلان ماسک، مدیر اجرایی این شرکت، حتی با تیره شدن روابط آمریکا و چین، روابط نزدیکی با مقامات چینی برقرار کرده‌است. این شرکت سال 2019  در شانگهای، کارخانه خودروهای برقی را ساخت که در آن  خودروهایی را برای چین، اروپا و سایر بازارهای خارج از این کشور مونتاژ می کند.

تسلا فروشنده شماره دو در بازار پررونق چین برای خودروهای برقی است. رهبر بازار خودرو در این کشور، شرکت خودروسازی چینی بی‌وای‌دی (BYD) است که اخیراً از رقیب آمریکایی خود پیشی گرفته است.

به post امتیاز دهید:

اولین دیدگاه را ثبت کنید

دیدگاه (فینگلیش، نامرتبط، تکراری، لینک‌دار) تایید نخواهد شد!

دیدگاهتان را بنویسید

نام شما* ایمیل شما*

فیلتر بر اساس شهر کالا
چوب فروش
فیلتر بر اساس شهر کالا
شما این کالاها را انتخاب کرده اید0
empty-cart

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

جهت مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر مراجعه نمایید.
چوب فروش