نوشیدنی‌های رژیمی و فیبریلاسیون دهلیزی

مطالعات نشان می‌دهد که نوشیدنی‌های رژیمی ممکن است خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی خطرناک مانند فیبریلاسیون دهلیزی را تا 20 درصد افزایش دهند.

بررسی‌ها نشان داده است که نوشیدن دو لیتر یا بیشتر از دو لیتر در هفته از نوشیدنی‌های که در آنها شیرین‌کننده‌‌های مصنوعی استفاده شده است- معادل یک نوشابه رژیمی متوسط ​​در روز- خطر ابتلا به ضربان قلب نامنظم یا فیبریلاسیون دهلیزی را تا 20 درصد در مقایسه با افرادی که هیچ نوشیدنی مصنوعی نمی‌نوشند افزایش می‌دهد.

فیبریلاسیون دهلیزی با نام ای‌فیب (A-fib) شناخته می‌شود. ای‌فیب باعث ضربان قلب نامنظم و اغلب غیرطبیعی سریع می‌شود.

همچنین این تحقیق مشخص کرد که نوشیدن همین مقدار نوشیدنی‌ حاوی قند، خطر ابتلا به این بیماری را تا 10 درصد افزایش می‌دهد. در حالی که نوشیدن حدود 0.1 لیتر از آب و نوشیدنی‌های خالص و شیرین نشده، مانند آب پرتقال یا سبزیجات، با کاهش 8 درصدی خطر فیبریلاسیون دهلیزی مرتبط است.

این اولین مطالعه‌ای است که ارتباط بین شیرین کننده‌های بدون کالری، کم کالری و همچنین نوشیدنی‌های شیرین شده با قند و افزایش خطر فیبریلاسیون دهلیزی را گزارش می‌دهد.

این مطالعه فقط می‌تواند ارتباط بین نوشیدنی‌های شیرین شده و فیبریلاسیون دهلیزی را نشان دهد. البته در هنگام این مطالعه قابلیت ژنتیکی افراد نیز مورد بررسی قرار گرفت. افرادی که به صورت ژنتیکی به این بیماری مبتلا بودند از آزمایش حذف شدند. پس از محاسبه هرگونه قابلیت ژنتیکی به این بیماری، این مطالعه معتبر گشت.  یک مطالعه در سال 2017 نشان داد که افراد با اصل و نسب اروپایی حدود 22 درصد بیشتر در معرض خطر به ارث بردن این بیماری هستند.

 

نوشیدنی 1

فیبریلاسیون دهلیزی خطرناک است

فیبریلاسیون دهلیزی علت اصلی سکته مغزی در ایالات متحده است. علاوه بر این، طبق مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده، سکته‌های مغزی که بر اثر فیبریلاسیون دهلیزی اتفاق می‌افتد بسیار شدیدتر از سکته‌های مغزی با علل زمینه‌ای دیگر هستند.

فیبریلاسیون دهلیزی همچنین می‌تواند منجر به لخته شدن خون و نارسایی قلبی شود و می‌تواند خطر حمله قلبی، زوال عقل و بیماری کلیوی را افزایش دهد.

به گفته کارشناسان، نوشیدن آب به جای نوشابه‌های رژیمی و نوشیدنی‌های حاوی قند برای کاهش احتمال فیبریلاسیون دهلیزی بهترین گزینه است.

 

فیبریلاسیون دهلیزی درحال افزایش است

انجمن ریتم قلب اعلام کرد: نزدیک به 40 میلیون نفر در سراسر جهان با فیبریلاسیون دهلیزی زندگی می‌کنند که 6 میلیون نفر از آنها فقط در ایالات متحده هستند.

بسیاری از این افراد از درد قفسه سینه، تپش قلب، تنگی نفس و خستگی رنج می برند. اما برای افراد دیگر فیبریلاسیون دهلیزی بدون علامت است، یک قاتل بالقوه خاموش. با این حال، پس از تشخیص، می‌توان این بیماری را با داروها، تغییر شیوه زندگی و در صورت لزوم، جراحی برای کاهش یا بازگرداندن ریتم طبیعی قلب درمان کرد.

نرخ ابتلا به فیبریلاسیون دهلیزی در جمعیت ایالات متحده در حال افزایش است. مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری تخمین می‌زند که حدود 12 میلیون آمریکایی تا سال 2030 به فیبریلاسیون دهلیزی مبتلا خواهند شد.

به گفته‌ی کارشناسان، سن یکی از مهم‌ترین عوامل خطر است. بنابراین با افزایش سن جمعیت، این بیماری رایج‌تر می‌شود.

اپیدمی چاقی نیز در کنار سایر عوامل خطر مانند فشار خون بالا، دیابت، بیماری مزمن کلیوی، سیگار کشیدن و نوشیدن الکل باعث افزایش تعداد افراد مبتلا به این بیماری می‌شود.

خطر ابتلا به فیبریلاسیون دهلیزی با دیابت نوع 2، نوشیدن الکل و همچنین مصرف مواد مخدر غیرقانونی (کوکائین) مرتبط است.

نوشیدنی2

از بین رفتن سلامتی با مصرف نوشیدنی‌های رژیمی

این تحقیق، اطلاعات نزدیک به 202000 نفر را که در یک پایگاه داده‌ای بزرگ وجود داشت، تجزیه و تحلیل کرد. افراد مورد بررسی به طور متوسط ​​به مدت 10 سال در محدوده سنی 37 تا 73 سال مورد مشاهده قرار گرفتند. بیش از نیمی از افراد زن بودند.

این مطالعه نشان داد که مصرف‌کنندگان نوشیدنی‌های حاوی شیرین‌کننده‌های مصنوعی بیشتر زن، جوان و دارای وزن بالایی هستند. شیوع دیابت نوع 2 در آنها بیشتر است. آنهایی که بیشتر نوشیدنی‌های با قند اضافه مصرف می‌کنند بیشتر مرد، جوان و دارای وزن بالایی هستند. شیوع بیماری قلبی در آنها بیشتر است.

این مطالعه نشان می‌دهد که غذاهای فوق فرآوری شده با بیماری قلبی، دیابت، اختلالات روانی و مرگ زودرس مرتبط است.

سرپرست تیم تحقیق می‌گوید: «با این حال، بر اساس این یافته‌ها، ما توصیه می‌کنیم که افراد تا حد امکان از نوشیدنی‌های حاوی شیرین‌کننده‌های مصنوعی، یا حاوی قند اضافه اجتناب کنند. فکر نکنید که استفاده از نوشیدنی‌های حاوی شیرین‌کننده‌های مصنوعی و کم‌کالری سالم هستند. این دسته از نوشیدنی‌ها ممکن است خطرات بالقوه‌ای برای سلامتی داشته باشند.»

به post امتیاز دهید:
لینک کوتاه:
https://choobforoosh.com/?p=50683
به post امتیاز دهید:

اولین دیدگاه را ثبت کنید

دیدگاه (فینگلیش، نامرتبط، تکراری، لینک‌دار) تایید نخواهد شد!

دیدگاهتان را بنویسید

نام شما* ایمیل شما*

خبرنامه

درصورتی که می‌خواهید پست‌های جدید برای شما پیامک یا ایمیل شود، اطلاعات زیر را تکمیل کنید.

فیلتر بر اساس شهر کالا
چوب فروش
فیلتر بر اساس شهر کالا
شما این کالاها را انتخاب کرده اید0
empty-cart

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

جهت مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر مراجعه نمایید.
چوب فروش