مردی در حال آب کردن چربی شکمی

آب کردن چربی شکم در آخر هفته‌ها

مطالعات نشان می‌دهد که با انجام تمرینات سخت در تعطیلات آخر هفته، می‌توانید چربی شکم خود را آب کنید.

آیا شما هم نمی‌توانید در طول هفته ورزش کنید؟ طبق یک مطالعه جدید، شما می‌توانید با یکسری تمرینات و ورزش‌ها در دو روز پایان هفته که بسیاری آن را «جنگجوی آخر هفته» می‌نامند؛ چربی شکمی ‌خود را کاهش دهید.

هم سازمان بهداشت جهانی و هم دستورالعمل‌های ورزشی ایالات متحده برای بزرگسالان، انجام حداقل 150دقیقه فعالیت ورزشی ملایم در هفته و یا انجام 75 دقیقه فعالیت ورزشی شدید در هفته یا ترکیبی از هر دو را در کنار برخی تمرینات قدرتی و انعطاف پذیری ضروری می دانند.

دستورالعمل ورزشی جنگجوی آخر هفته برای افرادی که نمی‌توانند مدت زمان توصیه شده در هفته را رعایت کنند، ارزش اجرا دارد.

در تحقیقات انجام شده، دانشمندان دریافته‌اند که هیچ تفاوتی برای آب کردن چربی شکم چه در الگوی جنگجوی آخرهفته و چه در الگوی متداول ورزش در طول هفته وجود ندارد.

تنها یک تفاوت در این دو نوع ورزش کردن وجود دارد. ورزش در دو روز آخر هفته سنگین‌تر و طولانی‌تر از ورزشی است که در طول هفته انجام می‌گیرد.

افراد در حال ورزش کردن

استفاده از اسکن دگزا در انجام این پزوهش

این مطالعه، چربی بدن بیش از 9600 فرد 20 تا 59 ساله را که بخشی از پروژه‌ی بررسی ملی سلامت و تغذیه بودند را تجزیه و تحلیل کرد. این پروژه، یک مطالعه طولانی مدت است که وضعیت سلامت و تغذیه بزرگسالان و کودکان را در ایالات متحده ارزیابی می‌کند.

در این پژوهش از ابزاری به نام جذب سنجی اشعه ایکس با انرژی دوگانه استفاده کرده‌اند. محققان از جذب سنجی اشعه ایکس یا اسکن دگزا (DXA) برای اندازه‌گیری سطح کلی چربی و چربی شکم استفاده کردند. چربی شکمی خطرناک‌ترین نوع چربی برای سلامت کلی بدن محسوب می‌شود.

برخلاف اندازه‌گیری‌های شاخص توده بدن (BMI) که فقط چربی خام بدن افراد را بر اساس قد و وزن تخمین می‌زند، اسکن‌ دگزا تجزیه و تحلیل دقیق‌تر و عمیق‌تری از تراکم استخوان، بافت چربی و توده بدون چربی بدن را ارائه می‌دهد.

به گفته محققان، این پژوهش اولین مطالعه‌ای است که ارتباط بین الگوهای فعالیت بدنی و توده بافت چربی (چربی) را به کمک اسکن دگزا اندازه‌گیری کرده است.

دستورالعمل توصیه شده 150 دقیقه‌ای فعالیت ورزشی در دو روز می‌تواند در کاهش وزن به خصوص در ناحیه شکم موثر باشد.

در این مطالعه، چربی شکم 772 جنگجوی آخر هفته و 3277 ورزشکار معمولی با اسکن دگزا اندازه‌گیری شد. افراد مورد مطالعه در مقایسه با 5580 نفری که اظهار کردن ورزش منظم انجام نمی‌دادند، دور کمر، توده چربی و شاخص توده بدنی کمتری داشتند.

این مطالعه نشان داد که سرسخت‌ترین چربی‌های شکمی در برنامه ورزشی جنگجوی آخر هفته نیز آب می‌شوند.

داشتن هر گونه فعالیت ورزشی بهتر از عدم فعالیت است. افراد باید به هر شکلی که متناسب با سبک زندگی آنها است فعالیت ورزشی داشته باشند.

به post امتیاز دهید:

اولین دیدگاه را ثبت کنید

دیدگاه (فینگلیش، نامرتبط، تکراری، لینک‌دار) تایید نخواهد شد!

دیدگاهتان را بنویسید

نام شما* ایمیل شما*

فیلتر بر اساس شهر کالا
آذربایجان شرقی
آذربایجان غربی
اردبیل
اصفهان
البرز
ایلام
بوشهر
تهران
چهارمحال و بختیاری
خراسان جنوبی
خراسان رضویی
خراسان شمالی
خوزستان
زنجان
سراسر کشور
سمنان
سیستان و بلوچستان
فارس
قزوین
قم
کردستان
کرمان
کهگیلویه و بویراحمد
گلستان
گیلان
لرستان
مازندران
مرکزی
هرمزگان
همدان
یزد
چوب فروش
فیلتر بر اساس شهر کالا
آذربایجان شرقی
آذربایجان غربی
اردبیل
اصفهان
البرز
ایلام
بوشهر
تهران
چهارمحال و بختیاری
خراسان جنوبی
خراسان رضویی
خراسان شمالی
خوزستان
زنجان
سراسر کشور
سمنان
سیستان و بلوچستان
فارس
قزوین
قم
کردستان
کرمان
کهگیلویه و بویراحمد
گلستان
گیلان
لرستان
مازندران
مرکزی
هرمزگان
همدان
یزد
فیلتر بر اساس شهر کالا
آذربایجان شرقی
آذربایجان غربی
اردبیل
اصفهان
البرز
ایلام
بوشهر
تهران
چهارمحال و بختیاری
خراسان جنوبی
خراسان رضویی
خراسان شمالی
خوزستان
زنجان
سراسر کشور
سمنان
سیستان و بلوچستان
فارس
قزوین
قم
کردستان
کرمان
کهگیلویه و بویراحمد
گلستان
گیلان
لرستان
مازندران
مرکزی
هرمزگان
همدان
یزد
شما این کالاها را انتخاب کرده اید0
empty-cart

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

جهت مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر مراجعه نمایید.
چوب فروش