پیاده روی روزانه

برای سالم ماندن باید روزانه چند قدم پیاده‌روی کرد

در حالی که اغلب به ما می گویند که پیاده‌روی به اندازه 10000 قدم استاندارد طلایی برای یک سبک زندگی سالم است، رسیدن به این هدف کار آسانی نیست. اما آیا واقعا 10000 قدم در روز لازم است؟ یا 5000 قدم کافی است؟

یک فیزیولوژیست ورزشی گفت: «زندگی مدرن انسان‌ها را مجبور به نشستن طولانی مدت و کم تحرکی پایین‌تر از سطح استاندارد فعالیتی می‌کند که ما باید در روز داشته باشیم.» بسیاری از عوامل خطرساز که باعث مرگ و میر می شوند، با  کم تحرکی و نشستن بیش از حد در طول روز به طور قابل توجهی افزایش می‌یابند.

مطالعات متعدد نشان داده‌اند که داشتن سبک زندگی بدون ‌تحرک می‌تواند خطر بیماری قلبی، دیابت، چاقی، سرطان روده بزرگ، فشار خون بالا و افسردگی را افزایش دهد. در واقع، طبق گزارش سازمان بهداشت جهانی، تقریباً 2 میلیون مرگ در سال را می‌توان به عدم انجام فعالیت بدنی نسبت داد.

هر شکلی از ورزش می‌تواند این خطرات را به حداقل برساند، اما پیاده‌روی از نظر دسترسی، تطبیق پذیری با آن و سادگی منحصر‌به‌فرد است. اما دقیقا چقدر باید پیاده‌روی کنید تا نتایج مثبت آن را ببینید؟

پیاده‌روی و جلوگیری از بیماری‌ها

جلوگیری از بیماری‌ها واقعا به اهداف و عادات سلامتی افراد بستگی دارد و می‌تواند خطر مرگ و میر را تقریباً 15 درصد کاهش دهد. افزایش تعداد قدم‌ها می‌تواند سلامتی را افزایش دهد. بنابراین، هر قدم مهم است.

افراد زیادی بیان کرده‌اند که 10000 تا 20000 قدم پیاده‌روی در روز زندگی آنها را تغییر داده است. اما همه‌ی افراد، زمان یا انرژی لازم برای رسیدن به این هدف را ندارند.

علاوه بر این، تحقیقات نشان داده است که پیاده‌روی بیش‌تر از مقدار معین، هیچ مزیت قابل توجهی به غیر از سوزاندن بیشتر کالری ندارد. تعداد گام‌های هدف به عوامل زیادی مانند سن، وضعیت سلامت و غیره بستگی دارد، در این تحقیق مشخص شد که پیاده‌روی به مقدار 8800  گام کاهش خطر مرگ و میر را به حداکثر می‌رساند. همچنین برای جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی پیاده‌روی به مقدار 7100 قدم در روز بسیار مفید است. بنابراین، این تعداد قدم می‌تواند به عنوان هدفی برای به دست آوردن بیشترین بهره از یک سبک زندگی فعال مورد استفاده قرار گیرند.

این تحقیق در مجله کالج امریکایی قلب و عروق (American College of Cardiology) در مهرماه 2023 منتشر شد.

آیا فقط تعداد قدم‌ها در پیاده‌روی مهم است

همچنین شایان ذکر است که تعداد قدم‌ها تنها معیار مهم در مطالعه نبوده است. در این تحقیق آمده است که فراتر از تعداد گام‌ها، سرعت گام برداشتن (تعداد گام در دقیقه) نیز بر نتایج سلامتی تأثیر گذار است. در نتیجه می‌توان نه تنها با افزایش تعداد گام‌ها، بلکه با افزایش سرعت گام‌ برداشتن خطر مرگ و میر را کاهش داد.»

پیاده‌روی تنها راه برای فعال نگه داشتن خود نیست. فعالیت‌های دیگری مانند شنا و دوچرخه سواری نیز هستند که اغلب نادیده گرفته می‌شوند اما انجام این فعالیت‌ها افراد را از لحاظ فیزیکی فعال نگه می‌دارند.

بنابراین، آیا پیاده‌روی به اندازه 5000 گام در روز کافی است؟ طبق معیارهای رسمی، هر پیاده‌روی کمتر از 5000 قدم به عنوان یک سبک زندگی «بدون تحرک و فعالیت» در نظر گرفته می‌شود. متخصصصان فعالیت‌های ورزشی بیان می‌کنند که پیاده‌روی به اندازه 5000 قدم کافی نیست. از طرفی نشستن طولانی مدت در طول روز نیز برای سلامتی خوب نیست. با این حال، باید بدانیم که همه چیز مطلق نیست. پیاده‌روی به اندازه 5000 قدم با سرعت بالا می‌تواند فواید سلامتی عالی برای افراد به ارمغان آورد.

 

برای خواندن مقالات دیگر بر روی اتاق خبر کلیک کنید.

به post امتیاز دهید:

اولین دیدگاه را ثبت کنید

دیدگاه (فینگلیش، نامرتبط، تکراری، لینک‌دار) تایید نخواهد شد!

دیدگاهتان را بنویسید

نام شما* ایمیل شما*

فیلتر بر اساس شهر کالا
چوب فروش
فیلتر بر اساس شهر کالا
شما این کالاها را انتخاب کرده اید0
empty-cart

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

جهت مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر مراجعه نمایید.
چوب فروش