استفاده از پوست میوه‌ها در یک دمنوش گیاهی

چگونه پوست میوه را در یک دمنوش گیاهی استفاده کنیم؟ برای این کار می توان میوه‌ها، گل‌ها، گیاهان و ادویه‌هایی که دوست داریم را با هم ترکیب کرده و یک دمنوش معطر و شخصی برای خود بسازیم.

آیا شما هم دوست دارید چای خودتان را از گیاهانی مانند گیاه قاصدک، علف ماست و رزماری که از باغچه خود تهیه کرده‌اید و یا از ادویه‌هایی مانند دارچین، هل و زنجبیل و پوست میوه‌ها درست کنید. پوست میوه‌ها را می‌توانید به صورت تازه و یا خشک استفاده کنید.

پوست پرتقال را می‌توان بلافاصله بعد از پوست کندن، به عنوان مثال، برای تهیه یک فنجان چای معطر استفاده کنید یا اگر نمی خواهید بلافاصله آن را درست کنید می‌توانید آنها را خشک کرده و به صورت خشک نگهداری کنید. برای این کارمی‌توانید پوست پرتقال را  بر روی یک بشقاب پهن کنید و آن را در قسمت گرم آشپزخانه یا در فر در حال خنک شدن قرار دهید. پس از خشک شدن، می‌توان آنها را تا یک سال در شیشه نگهداری کنید.

دمنوش گیاهی با پوست میوه

خرید دمنوش های گیاهی به شکل کیسه‌ای معمولا گران است، اما تهیه آن‌ها از چای خشک غیر کیسه‌ای و گیاهان موجود در باغچه و یا بازار، قفسه‌ کابینت و ظرف میوه بسیار ساده است. پوست میوه‌ها مملو از روغن‌های ضروری و معطر هستند، بنابراین برای درست کردن چای مناسب هستند و شما چایی باکیفیت و طعم قوی‌تری خواهید داشت.

سعی کنید ترکیبات طعمی خود را با الهام از چای‌های گیاهی تجاری درست کنید: برای مثال، برای تهیه دمنوشی با طعم زردچوبه‌ می‌توانید زردچوبه را با چای سبز ترکیب کنید یا برای دمنوشی با عطر و طعم بابونه می‌توان از بابونه، پوست لیموترش و گل‌های خوراکی خشک یا تازه مانند گل همیشه بهار، اسطوخودوس یا گل رز این دمنوش را تهیه کنید.

 برای تهیه دمنوش آرامش بخش، دانه‌های رازیانه را با بابونه، پوست پرتقال، بادرنجبویه و دانه هل مخلوط کنید.

در هر سرو می‌توانید از مواد زیر استفاده کنید:

3 تا6 تکه پوست میوه خشک یا تازه (سیب، پرتقال، انار) ترجیحا ارگانیک

یک چهارم قاشق چایخوری گیاه خشک یا 1 شاخه کوچک و تازه گیاه (رزماری، مریم گلی، آویشن؛ اختیاری)

1 نوع ادویه (دارچین، میخک، وانیل؛ با توجه به مزه‌ای که دوست دارید، اختیاری)

بسته به میزان قوی بدون طعم دمنوشی که می‌خواهید مصرف کنید و تعداد افرادی که قرار است از این دمنوش استفاده کنند پوست‌های میوه را در یک لیوان، قهوه‌جوش یا قابلمه بریزید و برای هر نفر یک فنجان آب جوش ریخته و روی آن را بپوشانید.

با این روش، دم کردن دمنوش در یک فنجان یا قهوه‌جوش طعم ملایمی خواهد داشت و ممکن است نیاز به افزودن طعم‌های بیشتری داشته باشد، در حالی که جوشاندن آن در یک قابلمه، نوشیدنی قوی‌تر و تندتری را به شما ارائه می‌دهد.

اگر دوست دارید می‌توانید به دمنوش خود، گیاه خشک یا تازه اضافه و با کمی ادویه دلخواه آن را طعم‌دار کنید. بگذارید این ترکیب به مدت پنج دقیقه در یک فنجان دم بکشد، یا قابلمه را به مدت سه دقیقه روی حرارت بگذارید تا بجوشد سپس حرارت را خاموش کرده و به مدت پنج دقیقه آن را دم کنید. چای میوه‌ای شما اکنون آماده است می‌توانید آن را میل کنید.

به post امتیاز دهید:
لینک کوتاه:
https://choobforoosh.com/?p=41061
به post امتیاز دهید:

اولین دیدگاه را ثبت کنید

دیدگاه (فینگلیش، نامرتبط، تکراری، لینک‌دار) تایید نخواهد شد!

دیدگاهتان را بنویسید

نام شما* ایمیل شما*

خبرنامه

درصورتی که می‌خواهید پست‌های جدید برای شما پیامک یا ایمیل شود، اطلاعات زیر را تکمیل کنید.

فیلتر بر اساس شهر کالا
چوب فروش
فیلتر بر اساس شهر کالا
شما این کالاها را انتخاب کرده اید0
empty-cart

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

جهت مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر مراجعه نمایید.
چوب فروش