امریکا و تعویق طرح ممنوعیت سیگارهای منتول

دولت امریکا پیشنهاد طرح ممنوعیت سیگارهای منتول را به تعویق انداخت. خاویر بسرا، وزیر بهداشت و خدمات انسانی ایالات متحده روز جمعه در بیانیه‌ای گفت که پیشنهاد ممنوعیت سیگار منتول در ایالات متحده به زمان بیشتری نیاز دارد. تصمیم در این باره خطرات سیاسی زیادی برای رئیس جمهور، جو بایدن، در زمان نامزدی مجدد او ایجاد می‌کند.

بسرا گفت: «برای پرداختن به این موضوع زمان زیادی لازم است. در دوره بیان این طرح، نظرات عمومی و بازخوردهای زیادی از سوی عناصر مختلف جنبش حقوق مدنی و عدالت کیفری وجود داشته است. واضح است که هنوز مباحث بیشتری در این باره مطرح است. پرداختن به این موضوع زمان قابل توجهی بیشتری را نیاز دارد.

یکی از مقامات دولتی از مشخص کردن زمان برای تصمیم نهایی خودداری کرد. او گفت که نیاز به صحبت با گروه‌های بیشتر و نیاز به کار برای رفع نگرانی‌های مطرح شده وجود دارد. این مقام گفت: «تعیین جدول زمانی برای آن سخت است.»

 

ممنویت سیگارهای طمع دار

همه‌ی انواع سیگارهای طمع‌دار در سال 2009 ممنوع شدند. اما منتول پس از لابی‌گری‌های انجام شده در صنعت کنار گذاشته شد. سازمان غذا و داروی ایالات متحده برای اولین بار در فروردین 2022 گفت که طعم محبوب نعناع را ممنوع می‌کند و ضرب الاجل آن را تا مرداد 2023 تعیین کرد. در مهر ماه 2022، سازمان غذا، قوانین نهایی را برای بررسی به دفتر مدیریت و بودجه کاخ سفید ارسال کرد. این قوانین یک گام نظارتی کلیدی است. اما هنوز به‌عنوان «در انتظار تایید» فهرست شده است.

سازمان غذا مهلت اقدام در مورد این قانون را اسفند 2024 تعیین کرده بود، اما وقتی حرکتی صورت نگرفت، ائتلافی از سازمان‌های حقوق مدنی و پزشکی در این ماه از آژانس شکایت کردند.

از آنجایی که امسال انتخابات در امریکا برگزار می‌شود. بایدن نگران کاهش مشارکت رای دهندگان سیاهپوست است. طرح ممنوعیت سیگارهای منتول تبدیل به موضوعی اساسی شده است.

انواع سگارهای منتول در بازار

به گفته مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده، گروه‌های اقلیت، به ویژه سیاه‌پوستان، به شدت مورد هدف بازاریابی سیگارهای منتول توسط شرکت‌‎های تنباکو قرار گرفته‌اند. سیگارهای منتول به افزایش نابرابری‌های بهداشتی کمک کرده است.

 

واکنش‌ها به طرح ممنوعیت منتول

برخی از رهبران حقوق مدنی که با صنعت تنباکو ارتباط دارند، به کاخ سفید ابراز نگرانی کرده‌اند که ممنوعیت سیگارهای منتول سبب جرم انگاری می‌شود و منجر به افزایش تعاملات مرگبار پلیس می‌گردد. در همین حال، انجمن ملی پیشرفت رنگین‌پوستان و انجمن سیاه‌پوستان کنگره این ممنوعیت را به همراه ده‌ها کارشناس بهداشت عمومی تأیید کرده‌اند. آنها گفتند که این ممنوعیت جان صدها هزار سیاه‌پوست را نجات می‌دهد.

قانون پیشنهادی سازمان غذا تولید و فروش منتول را ممنوع می‌کند. اما خود سیگاری‌ها را کنترل نمی‌کند.

واکنش طرفداران طرح ممنوعیت

طرفداران طرح ممنوعیت گفتند که از این تاخیر ناراحت هستند. دریک جانسون، رئیس انجمن ملی پیشرفت رنگین‌پوستان‌، روز جمعه در بیانیه‌ای گفت که این حرکت ضربه‌ای به جامعه سیاه‌پوستان است. جامعه‌ای که همچنان به‌طور ناعادلانه توسط شرکت‌های تولیدی سیگار مورد هدف قرار می‌گیرد. به ناحق کشته می‌شوند. او گفت که ارزش‌گذاری برای زندگی سیاه پوستان نباید به عنوان یک مهره برای کشاندن مردم به پای صندوق‌های رای استفاده شود. باید به عنوان یک سکو برای پیشرفت جامعه استفاده شود.  انجمن از این تصمیم خشمگین و منزجر است، اما ما منصرف نمی‌شویم.

نانسی براون، مدیر انجمن قلب آمریکا، در بیانیه‌ای خاطرنشان کرد که دو سال است که دولت «قوانین پیشنهادی با پشتوانه شواهد علمی گسترده» را منتشر کرده است و گفت: «عدم اقدام، به صنعت دخانیات این امکان را می‌دهد تا به بازاریابی تهاجمی این محصولات و جذب کاربران جدید اقدام کند.»

سیگارهای منتول 1

اریکا سوارد، سخنگوی انجمن ریه آمریکا در بیانیه‌ای گفت که تصمیم برای به تعویق انداختن اقدام «عمیقاً نگران‌کننده است و این تصمیم غیرعلمی است و به نگرانی‌‌های حقوق جامعه مدنی پاسخ نمی‌دهد. اعمال این قوانین جان‌ها را نجات می‌دهد. مانع مصرف سیگار کودکان می‌شود. انجمن ریه از اینکه بایدن به آنچه وعده داده بود، یعنی پیروی از علم و کاهش مرگ و میر و سرطان، عمل نکرد، عمیقاً ناراحت است.

او گفت: «ما باید قضاوت و انگیزه‌ها و دلایل افرادی را که ادعا می‌کنند نماینده جوامع سیاه‌پوست هستند را زیر سوال ببریم که چرا مخالف ممنوعیت هستند. ممنوعیتی که جان صدها هزار نفر را در حال حاضر و در آینده نجات خواهد داد.

 

آمار مرگ و میر بر اثر مصرف سیگار

استعمال سیگار عامل شماره 1 مرگ، بیماری و ناتوانی قابل پیشگیری در ایالات متحده است. این عامل در سال سبب بیش از 480000 مرگ در کشور است و فقط سیگاری‌ها را نمی‌کشد. بر اساس گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌، سالانه بیش از 41000 نفر در ایالات متحده بر اثر قرار گرفتن در معرض دود سیگار جان خود را از دست می دهند.

کمپین کودکان بدون دخانیات گفت که ممنوعیت منتول می‌تواند تا 40 سال آینده جان 650000 نفر را نجات دهد. یک سوم از این آمار نجات مربوط به جامعه سیاه پوستان است.

 

برای مطالعه مقالات دیگر بر روی اتاق خبر کلیک کنید.

به post امتیاز دهید:
لینک کوتاه:
https://choobforoosh.com/?p=53308
به post امتیاز دهید:

اولین دیدگاه را ثبت کنید

دیدگاه (فینگلیش، نامرتبط، تکراری، لینک‌دار) تایید نخواهد شد!

دیدگاهتان را بنویسید

نام شما* ایمیل شما*

خبرنامه

درصورتی که می‌خواهید پست‌های جدید برای شما پیامک یا ایمیل شود، اطلاعات زیر را تکمیل کنید.

فیلتر بر اساس شهر کالا
چوب فروش
فیلتر بر اساس شهر کالا
شما این کالاها را انتخاب کرده اید0
empty-cart

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

جهت مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر مراجعه نمایید.
چوب فروش