قحطی قریب الوقوع در غزه

پس از کشته شدن 7 امدادگر در حمله اسرائیل‌، گروه‌های امدادرسان پخش غذا در غزه را متوقف کردند. غزه در آستانه قحطی قریب الوقوع قرار گرفته است.

برخی از نزدیکترین متحدان اسرائیل، از جمله ایالات متحده، روز گذشته کشته شدن هفت امدادگر را در حملات هوایی غزه محکوم کردند. پس از این حادثه، چندین موسسه خیریه، پخش غذا را در بین فلسطینیانی که در آستانه قحطی قرار دارند متوقف کردند.

مرگ کارگران آشپزخانه مرکزی جهانی سبب به تعویق افتادن تلاش‌ کشورها برای باز کردن یک کریدور دریایی و ارسال کمک از قبرس برای کاهش شرایط ناامیدکننده در شمال غزه شد.

امریکا نیز در این زمینه انتقاد صریح غیرمعمولی از اسرائیل و نزدیکترین متحدش نمود و اعلام کرد که این حادثه نشان می‌دهد که اسرائیل برای محافظت از غیرنظامیان اقدامات کافی را انجام نمی‌دهد.

بایدن گفت: «اسرائیل به اندازه کافی برای محافظت از امدادگرانی که تلاش می‌کنند کمک‌های ضروری را به غیرنظامیان ارائه دهند، انجام نداده است. حوادثی مانند این نباید اتفاق بیفتد …  باید از تلفات غیرنظامیان جلوگیری شود.»

قحطی در غزه

عدم امدادرسانی به غزه

به گفته قبرس، کشتی‌های مملو از 240 تن کمک‌های خیریه تنها یک روز پس از رسیدن به غزه از آنجا بازگشتند. سازمان‌های امداد بشردوستانه نیز عملیات کمک‌رسانی در غزه را به حالت تعلیق درآوردند و گفتند که ارائه کمک بسیار خطرناک است. اسرائیل تنها اجازه داده است که مقداری غذا و آذوقه وارد شمال ویران شده غزه شود، جایی که کارشناسان می‌گویند قحطی قریب الوقوع است.

کشته‌شدگان حملات دوشنبه شب شامل سه شهروند بریتانیایی، اتباع لهستانی و استرالیایی، یک کانادایی-آمریکایی دوتابعیتی و یک فلسطینی بودند. این کشورها حامیان اصلی مردم غزه در حملات 6 ماهه اسرائیل بوده‌اند. آنها این کشتار را محکوم کردند.

اسرائیل در حال حاضر با انزوای فزاینده‌ای مواجه است. انتقادات بین المللی از اسرائیل در حمله به غزه افزایش یافته است.

حمله به کاروان خیریه سبب شده است بار دیگر آنچه را که منتقدان از آن به عنوان بمباران بی‌رویه اسرائیل و بی‌توجهی این کشور به تلفات غیرنظامیان در غزه خوانده‌اند را  برجسته کند.

برای خواندن مقالات بر روی اتاق خبر کلیک کنید.

به post امتیاز دهید:
لینک کوتاه:
https://choobforoosh.com/?p=52230
به post امتیاز دهید:

اولین دیدگاه را ثبت کنید

دیدگاه (فینگلیش، نامرتبط، تکراری، لینک‌دار) تایید نخواهد شد!

دیدگاهتان را بنویسید

نام شما* ایمیل شما*

خبرنامه

درصورتی که می‌خواهید پست‌های جدید برای شما پیامک یا ایمیل شود، اطلاعات زیر را تکمیل کنید.

فیلتر بر اساس شهر کالا
چوب فروش
فیلتر بر اساس شهر کالا
شما این کالاها را انتخاب کرده اید0
empty-cart

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

جهت مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر مراجعه نمایید.
چوب فروش