زلنسکی برای کنفرانس اوکراین وارد برلین شد

زلنسکی برای کنفرانس بازیابی اوکراین وارد برلین شد. ده‌ها تن از رهبران جهان و دیپلمات‌های ارشد قرار است برای نشستی در آخر هفته دور هم جمع شوند. در این نشست زلنسکی امیدوار است حمایت جهانی از کیف در حالی که بیش از دو سال از حمله روسیه می‌گذرد را جلب کند.

زلنسکی مذاکره مستقیم با ولادیمیر پوتین را رد کرده و مایل است حمایت کشورهای غیرغربی بیشتری از جمله کشورهایی که روابط نزدیک با مسکو را حفظ می‌کنند، به دست آورد.

پس از تقریبا یک سال بن بست، اوکراین مجبور شد ده‌ها شهرک در خط مقدم را در بهار امسال رها کند. نیروهای روسی از مزیت قابل توجهی در نیروی انسانی و منابع برخوردار هستند.

 

ضربه نمادین به کیف

وزارت دفاع روسیه روز دوشنبه گفت که نیروهای این کشور «به پیشروی خود در عمق دفاع دشمن ادامه داده است. آنها شهرک استارومایورسکه واقع در جنوب غربی شهر دونتسک را که تحت کنترل اوکراین بود، آزاد کردند.»

از دست دادن شهرک ضربه‌ای نمادین برای کیف است، زیرا این منطقه یکی از معدود مناطق اوکراین است که این کشور سال گذشته در یک ضد حمله نسبتاً ضعیف آن را پس گرفت.

استارومایورسکه در جبهه جنوبی منطقه دونتسک، یکی از چهار منطقه‌ای است که مسکو ادعا کرد در سال 2022 ضمیمه این کشور شده است. اکنون برخی از شدیدترین درگیری‌ها  در حال وقوع است.

پوتین هفته گذشته در یک مجمع اقتصادی گفت که روسیه تا‌کنون 47 شهر و روستای اوکراین را در سال جاری تصرف کرده است.

این دستاوردها شامل منطقه شمال شرقی خارکف می‌شود. جایی که مسکو ماه گذشته یک حمله زمینی بزرگ را آغاز کرد و باعث شد هزاران اوکراینی از این منطقه تخلیه شوند.

 

90 کشور شرکت کننده در کنفرانس اوکراین

در یک شکست دیپلماتیک برای کیف، بایدن هفته گذشته تایید کرد که در نشست 15 ام تا 16 خرداد در ناحیه بورگنستاک، که مشرف به دریاچه لوسرن در مرکز سوئیس است، شرکت نخواهد کرد.

معاون رئیس جمهور، کامالا هریس در عوض مهم‌ترین حامی نظامی و مالی اوکراین خواهد بود. زلنسکی همچنین امیدوار بود که از حضور در سطح بالا برخی از متحدان مسکو، به ویژه چین، اطمینان حاصل کند. پکن از این گردهمایی انتقاد کرده و گفته است که شرکت در آن بدون مشارکت روسیه «دشوار» خواهد بود.

ریاست جمهوری سوئیس روز دوشنبه اعلام کرد که 90 کشور حضور خود را در این اجلاس که پس از نشست گروه 7 در ایتالیا برگزار می شود، تایید کرده‌اند.

زلنسکی روز دوشنبه در آلمان گفت: «در مواجهه با حملات هوایی روسیه، راه حل‌های فوری برای بخش انرژی اوکراین اولویت اصلی ما خواهد بود.»

رئیس جمهور اوکراین گفت که او و اولاف شولز صدراعظم در مورد «کمک‌های بیشتر دفاعی، توسعه سیستم دفاع هوایی اوکراین و تولید تسلیحات مشترک» گفتگو خواهند کرد.

بعید به نظر می‌رسد که این ابتکار پیشرفت قابل توجهی ایجاد کند، اما اوکراین امیدوار است که از موضع خود در سطح بین المللی دفاع و حمایت آنها را جلب کند.

این گردهمایی همچنین به کیف اجازه می‌دهد تا برای کمک‌های نظامی، مالی و دیپلماتیک بیشتر لابی کند.

 

اهداف روسیه

خبرگزاری فرانسه آخر هفته اعلام کرد، روسیه اکنون در میدان جنگ تمرکز خود را به دو شهر استراتژیک در منطقه دونتسک معطوف کرده است، سربازان اوکراینی در حال جنگ در این مناطق هستند.

الکساندر، یک خدمه تانک 36 ساله، گفت: «شدیدترین جنگ در این منطقه در حال وقوع است: پوکروفسک و چاسیو یار. این دو شهر بخشی از اهداف روسیه است.»

نیروهای روسی ماه‌هاست که به شهر چاسیو یار بالای تپه حمله کرده‌اند. تصرف این شهر ضربه‌ای استراتژیک برای اوکراین خواهد بود و می‌تواند آن را در برابر پیشرفت‌های بیشتر روسیه آسیب‌پذیر کند.

یکی دیگر از سربازان اوکراینی به نام دانیلو مادیار گفت که با تلفات فراوان نگهداری خط مقدم بسیار دشوار شده است.

 

اقدامات اوکراین

زلنسکی روز دوشنبه گفت که وضعیت در منطقه دونتسک سخت‌ترین وضعیت در سراسر خط مقدم است. به گفته مقامات، روسیه همچنین به حملات هوایی روز دوشنبه به شهر خارکف، دومین شهر بزرگ اوکراین، ادامه داده است. در این حملات حداقل هفت نفر مجروح شدند. شهردار ایگور ترخوف در پستی در تلگرام گفت: «سه حمله به شهر با بمب‌های هوایی هدایت شونده انجام شد.»

پیشتر گزارش شده بود که در اثر حملات روسیه به روستای درگاچی در شمال غرب این شهر یک نفر کشته و دو نفر زخمی شدند.

نیروهای اوکراینی به طور جداگانه مدعی شدند که در یک حمله شبانه، سامانه دفاع هوایی پیشرفته روسیه را در شبه جزیره کریمه که مسکو در سال 2014 آن را ضمیمه خاک خود کرده بود، هدف قرار داده‌اند.

ستاد کل ارتش اوکراین اعلام کرد یک سامانه دفاع هوایی اس-400 را در نزدیکی شهر ژانکوی و همچنین دو سامانه اس-300 را در نزدیکی چورنومورسکه و یوپاتوریا هدف قرار داده است.

هیچ اظهارنظری فوری از سوی مسکو در مورد حملات ادعایی صورت نگرفت. خبرگزاری فرانسه نتوانست به طور مستقل این ادعاها را تأیید کند.

فرماندار روسیه گفت که هفت نفر نیز در منطقه مرزی بلگورود روسیه زخمی شدند که چهار نفر در اثر انفجار مین و سه نفر در اثر حمله هوایی اوکراین زخمی شدند.

 

 

برای مطالعه اخبار سیاسی دیگر بر روی اتاق خبر کلیک کنید.

به post امتیاز دهید:
لینک کوتاه:
https://choobforoosh.com/?p=55699
به post امتیاز دهید:

اولین دیدگاه را ثبت کنید

دیدگاه (فینگلیش، نامرتبط، تکراری، لینک‌دار) تایید نخواهد شد!

دیدگاهتان را بنویسید

نام شما* ایمیل شما*

خبرنامه

درصورتی که می‌خواهید پست‌های جدید برای شما پیامک یا ایمیل شود، اطلاعات زیر را تکمیل کنید.

فیلتر بر اساس شهر کالا
چوب فروش
فیلتر بر اساس شهر کالا
شما این کالاها را انتخاب کرده اید0
empty-cart

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

جهت مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر مراجعه نمایید.
چوب فروش