مایکروسافت دوباره از انویدیا پیشی گرفت

مایکروسافت عنوان با ارزش‌ترین شرکت سهامی عام جهان را از انویدیا (Nvidia) پس گرفت.

تنها چند روز پس از اینکه انویدیا یکی از رقبای مایکروسافت از این شرکت پیشی گرفت، این شرکت دوباره عنوان با ارزش‌ترین شرکت سهامی عام جهان را به دست آورد.

انویدیا، سازنده تراشه‌های کامپیوتری، پس از کاهش 3.5 درصدی سهامش در ایالات متحده در روز پنجشنبه، جایگاه اول خود را از دست داد. ارزش این شرکت به 3.2 تریلیون دلار رسید.

سهام مایکروسافت نیز اندکی کاهش یافت، اما همچنان در پایان معاملات روز به ارزش 3.3 تریلیون دلار رسید.

به گفته تحلیلگران، انویدیا، مایکروسافت و اپل اکنون در یک مسابقه اسب سواری برای کسب مقام اول هستند. آنها برای تبدیل شدن به اولین شرکت 4 تریلیون دلاری جهان مبارزه می‌کنند.

 

اظهار نظرها درباره‌ی انویدیا

انویدیا به لطف سرمایه گذاری اولیه خود در توسعه محصولات هوش مصنوعی (AI) در ماه های اخیر رشد سریعی را در ثروت و دارایی خود تجربه کرده است.

پس از افزایش 1000 درصدی قیمت سهام از اکتبر 2022، روز سه شنبه انویدیا به قله بازار سهام صعود کرد. ارزش آن به بیش از 3.3 تریلیون دلار رسید.

با این حال، در حالی که برخی از مفسران بر این باورند که افزایش ارزش، حق این شرکت بوده است، برخی دیگر این سوال را مطرح کرده‌اند که آیا ارزش آن بیش از حد ارزیابی شده است یا خیر.

یک فاکتور کلیدی که باید در نظر داشت این است که آیا این شرکت می‌تواند تسلط خود را در هوش مصنوعی حفظ کند یا اینکه آیا سهم بازار آن توسط رقبایش کاهش می‌یابد.

برایان کوللو، از شرکت خدمات مالی مورنینگ استار، اوایل این ماه گفت: «انویدیا امروز بر هوش مصنوعی تسلط دارد. اگر بتواند این پیشتازی را در دهه آینده حفظ کند، حد و حصری برای سودآوری شرکت وجود نخواهد داشت.

 

برای آگاهی از اخبار داغ بر روی اتاق خبر کلیک کنید.

به post امتیاز دهید:
لینک کوتاه:
https://choobforoosh.com/?p=56271
به post امتیاز دهید:

اولین دیدگاه را ثبت کنید

دیدگاه (فینگلیش، نامرتبط، تکراری، لینک‌دار) تایید نخواهد شد!

دیدگاهتان را بنویسید

نام شما* ایمیل شما*

خبرنامه

درصورتی که می‌خواهید پست‌های جدید برای شما پیامک یا ایمیل شود، اطلاعات زیر را تکمیل کنید.

فیلتر بر اساس شهر کالا
چوب فروش
فیلتر بر اساس شهر کالا
شما این کالاها را انتخاب کرده اید0
empty-cart

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

جهت مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر مراجعه نمایید.
چوب فروش