مبلمان اداری
مبلمان اداری در هر محیط کاری از اهمیت ویژه ای برخوردار است. این تجهیزات به عنوان یک عنصر اصلی در فضای کاری رابطه تنگاتنگی با راحتی، بهبود کارایی و افزایش خلاقیت کارکنان دارد. ملزوماتی همچون میز، صندلی، پارتیشن، کمد و شلف اداری مهمترین اجزای تشکیل دهنده ملزومات اداری هستند.
انتخاب و استفاده از مبلمان اداری مناسب و هماهنگ با دکوراسیون داخلی، علاوه بر زیباسازی محل کار، به بهبود روحیه و افزایش کارایی پرسنل کمک میکند. مبلمان کلاسیک و مدرن محبوب ترین سبک های دکوراسیون اداری هستند. درادامه به بررسی اهمیت مبلمان در فضاهای کاری میپردازیم.
اهمیت مبلمان در فضای اداری
انتخاب مبلمان مناسب برای فضای کاری موجب رشد و ارتقاء عملکرد شرکت یا سازمان شما خواهد شد. چرا که یک مبلمان اداری خوب کیفیت زندگی کارکنان را بهبود بخشیده و افزایش بازدهی مثبت کارکنان را حاصل میشود.
ایجاد هماهنگی با دکوراسیون داخلی
در گزینش مبلمان اداری توجه به سبک دکوراسیون داخلی محیط اداری امری اجتناب ناپذیر است. اگر سبک طراحی فضای کاری شما کلاسیک باشد نمیتوانید از مبلمان مدرن در آن استفاده کنید.
یک دکوراسیون هماهنگ در کارکنان حس آرامش ایجاد کرده و انگیزه افراد را افزایش میدهد. بکارگیری گیاهان زینتی در کنار ملزومات اداری حس زندگی را در محیط پراکنده میکند. وجود هارمونی در پالت رنگی دکوراسیون داخلی، احساس مطلوبی در پرسنل ایجاد میکند.
افزایش آسایش با مبلمان اداری
ملزومات اداری بازیگر اصلی ایجاد یک فضای کاری راحت است. استفاده از مبلمان هایی با قابلیت تنظیم و تغییر حالت، بدن را در وضعیت مناسب و صحیح قرار میدهند. در نتیجه کارمندان دچار آسیب های ناشی از نشستن زیاد نخواهند شد. مبلمان مناسب آسایش و کارایی پرسنل و مراجعه کنندگان را تا درصد خیلی زیادی افزایش داده و تضمین میکند.
مبلمان اداری و انواع کسب و کار
نوع کسب کار و صنفی که در آن مشغول به کار هستید یکی دیگر از عوامل موثر در انتخاب مبلمان خواهد بود. رنگ مبلمان، جنس مواد بکار رفته و سبک طراحی باید با هویت کسب و کار شما هماهنگ باشد. تا علاوه بر زیبایی و تناسب با دکوراسیون داخلی در افراد ایجاد حس تعهد و دل بستگی کند. به عنوان مثال استفاده از مبلمان کلاسیک برای فضاهای کاری رسمی مناسب تر میباشد.
کاربرد فناوری در مبلمان اداری
اگر سبک طراحی دکوراسیون داخلی شما مدرن و فضای کاری شما محیطی خلاق و پر انرژی باشد، نیاز به خروجی ها و اتصالات مختلف الکترونیکی شدیدا احساس میشود. وجود پورت های USB و پریز های توکار تعبیه شده بر روی میز ها و صندلی های اداری و سایر امکانات هوشمند راحتی پرسنل را افزایش داده و به همراه آن راندمان کاری را بالا خواهد برد.
کابل و اتصالات در مبلمان اداری
همیشه در کنار مبلمان های اداری کابلها و اتصالات نیز حضور دارند، مدیریت و هدایت صحیح این کابلها و اتصالات علاوه بر افزایش امنیت، فضای کاری شما را زیباتر میکند. استفاده نمودن از داکت و کانالهای مخفی به افزایش زیبایی و جذابیت محیط کار شما کمک میکند.
بکارگیری مبلمان اداری مدرن
بکارگیری مبلمان مدرن و متناسب با استایل و ترندهای روز، به ایجاد یک فضای کاری پویا و جذاب کمک میکند. ملزومات اداری مدرن تأثیر مستقیمی بر خلق و خو، احساسات، خلاقیت و انگیزه کارکنان میگذارد.
استفاده صحیح از مبلمان اداری
استفاده صحیح از مبلمان علاوه بر حفظ سلامتی به افزایش راندمان کاری پرسنل نیز کمک میکند. آموزش کارکنان درباره استفاده صحیح از مبلمان اداری میتواند برای رسیدن به این مقصود بسیار مفید باشد. . نحوه تنظیم صحیح میز و صندلی و رعایت اصول ارگونومی، به بهبود رفتارهای کاری و جلوگیری از مشکلات فیزیکی کارکنان کمک میکند.
تعویض مبلمان اداری
مبلمان باید از نظر سلامت و کارایی به صورت دوره ای بررسی شود تا در صورت نیاز با ملزومات اداری جدید و پیشرفته جایگزین شوند.
متریال مرغوب و درجه یک
استفاده از متریال مرغوب و درجه یک درساخت مبلمان عمرمفید محصول را افزایش داده و علاوه بر صرفه ی اقتصادی، آسایش و راحتی کارکنان راتضمین میکند. متریال مصرفی در مبلمان مدرن نسبت به مبلمان سنتی قابل بازیافت بوده و به حفظ طبیعت و محیط زیست کمک شایانی میکند.
اتاق استراحت
طراحی و ایجاد فضای استراحت در محیط های کاری امری ضروری و اجتناب ناپذیر است. چرا که یک استراحت کوتاه، از فشارهای کاری کاسته و به بازگشت انرژی از دست رفته و بهبود تمرکز نیروها کمک کرده و با توان بیشتری به فعالیت خود ادامه میدهند. وجود مبلمان مناسب و با کیفیت میتواند رستروم را زیبا تر و زمان استراحت کارکنان را لذت بخش تر کند.
مبلمان اداری حافظ محیط زیست
استفاده از مواد تجزیه پذیر و قابل بازیافت در ساخت مبلمان اداری، باعث حفظ منابع طبیعی و کاهش اثرات منفی بر محیط زیست میشود. بکارگیری مواد با کیفیت و قابل بازیافت در هنگام تولید محصولات نشان از تعهد تولید کننده به مسائل محیط زیستی است. امروزه استفاده از مبلمان مدرن و قابل بازیافت در بین عموم مردم و دوستداران محیط زیست ار محبوبیت بالایی برخوردار است.
مبلمان اداری برای مدیریت محیط اداری
بهینه سازی فضا با مدنظر قرار دادن ابعاد میزها، صندلیها، و تجهیزات دیگر، به مدیران این امکان را میدهد تا محیط اداری شرکت یا سازمان خود را به بهترین شکل ممکن مدیریت کنند و فضای آزاد بیشتری در اختیار پرسنل قرار دهند. مبلمان های اداری مدرن نسبت به سنتی سبک و کم حجم تر هستند و علاوه بر اینکه فضای کمتری اشغال میکنند به سادگی هم جابجا میشوند.
تفکیک فضاهای اداری
در فضای اداری باید طراحی دکوراسیون داخلی و نوع چیدمان مبلمان اداری خود را به گونه ای انجام دهید تا فضایی برای استراحت پرسنل، اتاقی برای کنفرانس و جلسات، فضای انتظار برای مراجعه کنندگان و… به صورت تفکیک شده از هم موجود باشد تا مصاحبت اشخاص را آسان تر کرده و هماهنگی انجام امور را بهبود بخشند.
مدیریت نویزهای محیطی
وجود سکوت و آرامش در محیط های کاری بسیار مهم است. وجود آلودگی های صوتی آرامش و تمرکز کارکنان را برهم میزد. استفاده از پارتیشن های اداری آکوستیک و عایق صوتی، سبب کاهش نویزهای محیطی شده و به بهبود تمرکز و کیفیت فعالیت کارکنان کمک میکند.
اتاق کنفرانس و جلسات
به کمک میز و صندلی کنفرانس میتوان اتاق های کنفرانس را تجهیز کرد و یک فضای مناسب برای حضور همزمان افراد زیادی در کنار یکدیگر ایجاد نمود. این اتاق ها به پرسنل امکان می دهند تا باهم ارتباط مفیدتری برقرار کنند و نظرات خود را به اشتراک بگذارند. اتاقهای جلسات میتوانند فضایی سودمند برای کارکنان باشند تا در این محیط با هم تعامل داشته و ایدههای خود را به اشتراک بگذارند. همچنین از این اتاق ها میتوان برای برگزاری جلسات، مذاکرات مهم و در نهایت عقد قراردادها استفاده نمود.
ایجاد توازن با مبلمان اداری
در محیط های کاری وجود فضاهای خصوصی و عمومی تفکیک شده حائز اهمیت است. باید در محیطهای اداری این امکان وجود داشته باشد تا کارکنان در صورت نیاز در فضاهای عمومی محیط کار، با همکاران خود مشارکت و همکاری کنند یا در فضای خصوصی خود در سکوت و با تمرکز کامل به انجام امور بپردازند. به کمک مبلمان اداری میتوان فضاهای خصوصی و عمومی را از یکدیگر تفکیک نمود و بین فضای عمومی و خصوصی توازن ایجاد کرد.
ملزومات مبلمان اداری مدرن
مبلمان های اداری در سبکهای مختلفی قابل دسته بندی میباشند. که سبک مدرن محبوب ترین آنهاست. مبلمان های اداری مدرن شامل ملزوماتی میشوند که در مجموع تشکیل دهنده مبلمان مدرن هستند، در ادامه به مهمترین این ملزومات اشاره خواهیم کرد.
- انواع صندلی
- کاناپه و مبل راحتی
- میز مدیریتی
- میز کنفرانس
- میز گروهی
- میز MDF
- میز پایه فلزی
- میز پذیرش
- انواع میزهای شیشه ای
- کتابخانه و فایلینگ
- شلف و طبقه دیواری
- فلاور باکس
- میز کار و استیشن
- انواع پارتیشن اداری مدرن
کلام پایانی
همانطور که گفته شد مبلمان اداری در محیط های کاری از اهمیت و ارزش بالایی برخوردار است، به کمک ملزومات اداری میتوان فضای اداری را برای مصارف مختلف از یکدیگر تفکیک و فضاهایی با کاربردی خاص و متفاوت ایجاد نمود. با بکارگیری مبلمان مناسب میتوان محیط را جذاب تر کرد و آرامش و آسایش کارمندان و کارایی آنان را افزایش داد. انتخاب صحیح مبلمان یک سرمایه گذاری هوشمندانه است، جهت مشاوره رایگان برای انتخاب مبلمان مناسب و متناسب با دکوراسیون داخلی خود با طراحان و کارشناسان چوب فروش در تماس باشید.