میز پذیرش
میز پذیرش
میز پذیرش یا کانتر، جزو مهمترین اجزای سرویس مبلمان اداری محسوب میشود که معمولا از آن برای ورودی شرکتها استفاده میکنند. میزهای پذیرش انواع متفاوتی دارند که شما باید طبق حوزه کاری خود آن را انتخاب کنید و شامل مواردی مانند بیمارستانی، اداری، نمایشگاهی، بانکی و… میباشد. این میز اداری نیز مانند وسایل اداری دیگر دارای انواع طرحها و مدلهای متنوعی است که شما میتوانید به راحتی میز پذیرش خود را مطابق با رنگ دکوراسیون خود انتخاب کنید. سوالات زیادی در خصوص قیمت میز پذیرش وجود دارد که بهای این میز، بستگی به عوامل زیادی مانند کیفیت، جنس بدنه و نوع کاربردهای آن دارد.
نقش و اهمیت میز پذیرش در محیط کاری
میز پذیرش یکی از عناصر اساسی و حیاتی در هر محیط کاری است که نقش مهمی در ایجاد اولین تماس با مشتریان و مهمانان دارد. این میز به عنوان محوری برای پذیرش و ارائه خدمات به مشتریان عمل میکند و از اهمیت بسزایی برخوردار است. در واقع هنگامی که شما بتوانید یک میز پذیرش با طراحی مناسب و در عین حال کاربردی را در محل کار خود داشته باشید، میتوانید ارتباط بهتر و موثرتری با مشتریان خود داشته باشید؛ یعنی مشتریان شما زمانی که برای نخستین بار به دفتر کار شما مراجعه میکنند، با میز پذیرش دفتر کار شما مواجه میشوند که تاثیر زیادی در ارتباط اولیه شما با مشتریان دارد؛ از همین جهت اگر میز پذیرش شما در موقعیت مناسب و استانداردی قرار گرفته یا از طراحی خاص و منحصربهفردی برخوردار باشد و همچنین شخصی که مسئول پذیرش است نیز بتواند از این شرایط حال به نحو احسنت استفاده کند، میتواند ارتباط عمیق و موثرتری با مشتری برقرار کند.
در اصل میز پذیرش دفتر کار باید جوری باشد تا ماهیت کسبوکار خود را به همکاران و همچنین مشتریان خود نشان دهد و از طرفی این امکان را برای آنها فراهم کند تا بتوانند به سادگی هر چه تمام از طریق میز پذیرش شما ارتباط بگیرند و همین موضوع میتواند شروع یک همکاری و رابطه اصولی با مشتریان باشد. در ادامه قصد داریم به نقش و اهمیت میز پذیرش در محیط کاری بپردازیم که شامل موارد زیر میباشد:
مرکز فعالیتهای اداری
میز پیشخوان یا میز کانتر، به عنوان مرکز فعالیتهای اداری شناخته میشود که در آن اطلاعات مربوط به مشتریان ثبت و مدیریت میشود. این میز با طراحی مناسب و قرارگیری در موقعیت استراتژیک، به بهبود فرایندهای پذیرش و ارائه خدمات کمک میکند.
طراحی مناسب
در طراحی میز پذیرش، عواملی همچون ابعاد مناسب، جنس مواد با کیفیت و زیبا، و توجه به جزئیات طراحی بسیار مهم هستند. استفاده از جلوههای شیشهای، فلزی، یا چوب با دقت به تناسب با دیگر عناصر دکوراسیون محیط، به زیبایی و کارایی میزهای پذیرش کمک میکند.
تأثیر بر مشتریان
میز پذیرش نقش بسیار مهمی در ایجاد تجربه مثبت یا منفی مشتریان دارد. طراحی آراسته و متناسب با نیازهای مشتریان، اعتماد و رضایت آنان را بهخود جلب میکند و از ارتباط مثبت و پایدار با مشتریان حمایت میکند.
راحتی کارکنان
میز پذیرش دفتر کار برای راحتی و آرامش کارمندان و کارکنان ساخته شده و هنگامی که شما بتوانید یک میز پذیرش مقاوم با طراحی زیبا خریداری کنید که بهرهوری خوبی داشته باشد و علاوه بر آن در جای مناسبی در دفتر کار خود قرار دهید؛ بهطوری که کارمندان بتوانند به راحتی با یکدیگر در ارتباط باشند و از همین جهت میزان بهرهوری کارمندان شما نیز تا حد زیادی افزایش پیدا میکند. نکته بسیار مهم دیگری در این موضوع وجود دارد، این است که امکان ارتباط مناسب و خوب کارمندان با یکدیگر میتواند بر روی روحیه آنها در محیط کاری نیز مفید باشد و از این منظر نیز مزایا و ویژگیهای زیادی برای دفتر کار شما خواهد داشت.
عملکرد و بهرهوری بهتر
شاید برایتان جالب باشد که بدانید میز پذیرش نه تنها از نظر ارتباط موثر با مشتریان میتواند بسیار کاربردی و مفید باشد، بلکه از نظر عملکردی نیز موجب بهرهوری بهتر در دفتر کار شما میشود و به دلیل همین علت است که شما باید توجه خاصی به میز پذیرش دفتر کار خود داشته باشید. هنگامی که شما قصد دارید یک میز پذیرش دفتر کار را برای سازمان یا شرکت خود انتخاب کنید، باید آن را به شکلی انتخاب کنید که بتواند بیشترین تاثیرگذاری را برای کارکنان شما داشته باشد. در واقع زمانی که میز پذیرش دفتر کار شما از طراحی مناسبی برخوردار باشد، کارکنان به راحتی میتوانند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند و علاوه بر این امکان انتقال پروندهها و مسائلی از این قبیل را به راحتی برای آنها فراهم کنند. بنابراین باید در زمان خرید میز پذیرش برای دفتر کار خود به این موضوع توجه ویژهای داشته باشید تا در عملکرد و بهرهوری بهتر محل کار شما تاثیر بسزایی داشته باشد.
خوشآمدگویی به افراد
میز پذیرش یا همان ریسپشن در سازمانها و شرکتها، اولین مبلمانی بوده که اشخاص در بدو ورود با آن مواجه میشوند. در اصل هر مشتری، کارمند یا بازدیدکنندهای که از درب وارد میشود، اولین برداشت از شرکت را از سبک چیدمان و ارائه قسمت پذیرش دریافت میکند. از همین جهت منطقه ریسپشن به عنوان نقطه تماس اولیه و حیاتی، از اهمیت ویژهای برخوردار است و میتواند یک تاثیر ماندگار در ذهن اشخاص ایجاد کند. بر همین اساس، سرمایهگذاری در بخش و ایجاد یک مبلمان با چیدمان خاص و باکیفیت، یک تصمیم منطقی و هوشمندانه در راستای تحقق اهداف کسبوکار است.
باید بدانید که یک بخش ریسپشن که مدبرانه و با در نظر داشتن ارزشهای یک شرکت و طراحی منحصربهفرد طراحی شده باشد، به ایجاد و تاثیرگذاری یک برند و تصویر ذهنی مثبت برای مشتریان و همچنین بازدیدکنندگان و اشخاصی که منتظر ملاقات هستند، صورت میگیرد. از طرفی، سبک طراحی پخش پذیرش چه سنتی باشد چه مدرن، چه پر زرق و برق یا مینیمال، اگر بتواند یک پیام بصری ماندگار و مناسب در ذهن مشتریان باقی بگذارد، موفق عمل کرده است.
استفاده در صنایع
این نوع میزها در صنایع مختلفی از جمله هتلداری، بیمارستانها، دفاتر و شرکتها، و سایر مکانهای عمومی، از اهمیت بالایی برخوردار است. هر صنعت و مکان کاری نیازهای خاص خود را دارد که میزهای پذیرش با تنوع در طراحی و ابعاد، به این نیازها پاسخ میدهد.
ویژگیهای استفاده از میز پذیرش در دفتر کار
میزهای پذیرش باید چند منظوره باشند و وظایفی مانند دریافت و ارسال فکس، پاسخ به تماسهای تلفنی و استقبال از بازدیدکنندگان و مشتریان با استفاده از این نوع میزها قابل انجام دهد. در اصل میزهای پذیرش باید دارای فضای کافی برای ذخیرهسازی مدارک، اسناد و فاکتورهای فروش احتمالی باشند که در این شرایط، فضای میز نامرتب به نظر نمیآید و اسناد یا مدارک در معرض دید مشتریان یا بازدیدکنندگان قرار نمیگیرند. همچنین با استفاده از داکتهای عبور سیم روی میزهای پذیرش، میتواند از آشفتگیهای احتمالی میز جلوگیری کرد. قیمت میز پذیرش به عوامل زیادی مانند کیفیت، رنگ، جنس و… بستگی دارد که میتوانید از سایت فروش میز پذیرش به نام چوب فروش اقدام به خرید کنید.
میز پذیرش میتواند به شکل ال نیز طراحی گردد که در این صورت میز هم مساحت کمتری اشغال میکند و هم فضای بیشتری را در اختیار کاربران قرار میدهد. باید بخاطر داشته باشید که کار با یک میز باکیفیت و شیک، به مسئول پذیرش احساس اعتماد به نفس و غرور بیشتری میدهد و در نتیجه مسئول میتواند کار خود را با تمرکز بیشتر و بهتری انجام دهد.
نکات مهم در انتخاب و خرید میز پذیرش
در انتخاب و خرید میز پذیرش باید به عوامل زیادی توجه داشت که اولین مورد آن کیفیت بالای جنس بدنه آن میباشد که به دلیل استفاده مکرر و مداوم، از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. شما میتوانید میزهای پذیرش را با متریالهای متفاوتی مانند چوب، فرآوردههای چوبی یا فلزی خریداری کنید. دومین مورد در خصوص انتخاب و خرید میز پذیرش، سایز و اندازه استاندارد میز کارنتر بوده که بسته به میزان فضایی که در اختیار دارید، حجم کاری که قرار است کارمندان پشت این میز انجام دهند و همچنین تعداد کارمندان این بخش، میتواند بسیار مختلف باشد. اما در حالت کلی، طول 180 و عرض 140 سانتی متر ابعاد استانداری برای این دسته از میزها محسوب میشود.
از نظر ارتفاع نیز این میز پذیرش بسته به این گزینه که قرار است از مراجعین به صورت نشسته یا ایستاده پذیرایی کند، باید چیزی حدود 75 یا 95 سانتی متر ارتفاع داشته باشد. البته در حالت کلی در انتخاب این نوع میز، عواملی همچون کیفیت ساخت، قیمت، ابعاد، و طراحی باید به دقت مورد بررسی قرار گیرند. همچنین انتخاب جنس و رنگ متناسب با محیط کاری و نیازهای مشتریان نیز بسیار اهمیت دارد.
البته استفاده از متریال باکیفیت و مناسب به همراه طراحی جذاب، فضایی کاربردی و مدرن را در دید مخاطب قرار میدهد. همانگونه که به صورت ناخودآگاه، بخشی از اعتبار شرکت با متریال و همچنین نحوه استفاده از میز مدیریتی در فضاسازی مورد استفاده میشود، باید به این توجه داشت که متریال مرغوب تاثیر زیادی در تعامل میان مخاطبین در اولین مواجه با شرکت شما میگذارد که این خود، اهمیت زیادی در رشد و شهرت شرکت شما دارد. لازم به ذکر است که قیمت میز پذیرش بسته به قیمت، کیفیت و متریال استفاده شده در محصول متفاوت میباشد.
خرید اینترنتی میز پذیرش
در حالت کلی، خرید اینترنتی همواره یک انتخاب منطقی بوده و این امکان را برای خریدار ایجاد میکند تا محصول موردنظر خود را از میان هزاران سایت و تنوع بالای محصولی انتخاب و اقدام به خرید آن کنند. همانطور که پیشتر اشاره کردیم، میز پذیرش همان میز رسپشن است که از دسته مبلمان الزامی محسوب میشود. میزهای رسپشن جذابیت زیادی به محیط کاری شما میبخشد و این میز از اهمیت بسیاری برخوردار است؛ چرا که در بخش ورودی یک فضا مانند اداره، شرکت، هتل و… بوده و از اولین مبلمانی بوده که به چشم مشتریان یا بازدیدکنندگان میآید و برایشان جایگاه بسیار ویژهای قائل هستند.
قیمت میز پذیرش بر اساس متریال استفاده شده در محصول تایید میشود که با استفاده از میزهای پذیرش، فضای صمیمی و عالی برای کارمندان شرکت ساخته میشود که بعضی از این میزها دارای سبکی دکوراتیو هستند و به غیر از وسایل کار، میتوان وسایلهای دیگری مانند تجهیزات دفتر را در آن جای داد. شما میتوانید برای خرید انواع میزهای پذیرش به سایت چوب فروش مراجعه کنید و با خیال راحت سفارش خود را ثبت کنید؛ زیرا این سایت یکی از برترین سایتهای فروش میز پذیرش و پخش عمده میز پذیرش باکیفیت به همراه طراحی زیبا و منحصربهفرد است. چنانچه نیازمند انواع پارتیشن اداری، پارتیشن ام دی اف، پارتیشن آلومینیومی، پارتیشن شیشه ای، پارتیشن دو جداره، میز اداری، میز مدیریت، میز کنفرانس، میز گروهی، میزکار، صندلی اداری، کتابخانه، مبلمان اداری، میز پذیرش، میز پایه فلزی، و تابلو میتوانید به راحتی چند کلیک اقدام به خرید از چوب فروش نمایید.