آموزش ساخت میز کار ام دی اف

چوب فروش
5 خرداد, 1397
9 دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه
آموزش ساخت میز کار ام دی اف

آموزش ساخت میز کار ام دی اف

 

آموزش ساخت میز کار ام دی اف بسیار ساده و آسان می باشد که علاوه بر صرفه جویی در هزینه ها ، لذت ساختن و نجاری در منزل را نیز به ارمغان می آورد . قبل از ساخت هر وسیله ای و با استفاده از هر متریالی نیاز به نقشه اجرایی وجود دارد .

چه چیزی می خواهید بسازید ؟ ابتدا تصویر آن را بر روی کاغذ بکشید . سعی کنید تصویر میز را ساده ولی بصورت سه بعدی ترسیم کنید .

ساخت یک میز ام دی اف نیاز به ابعاد دقیق دارد . ارتفاع تمامی میزهای موجود در بازار بین ۷۲ تا ۷۸ سانتیمتر می باشد که این اصل یک استاندارد و بر اساس اصول ارگونومیک می باشد .

پس تنها دو عدد باقی می ماند تا شما آنرا تعیین کنید : ۱- طول میز ۲- عرض میز

طول میز را بر اساس مکان و همچنین نوع کاربرد میزتان تعیین کنید. بعنوان مثال برای ساخت میز کار ام دی اف یا یک میز کارشناسی ام دی اف یا میز کامپیوتر طول ۱۲۰ سانتیمتر و عرض ۶۰ سانتیمتر بسیار ایده ال است .

یک میز شامل ۴ قطعه مجزا از هم می باشد که به ترتیب یک عدد صفحه، دو عدد پایه و یک عدد تابلوی جلوی میز می باشد.

برای محاسبه ابعاد لازم است در نظر داشته باشید که قطر ام دی اف ۱۶ میلیمتر می باشد. حالا اعداد نقشه را محاسبه می کنیم. بعنوان مثال صفحه میز شامل یک قطعه به اندازه ۶۰*۱۲۰ سانتیمتر می باشد. این عمل را برای سه قطعه دیگر نیز می نویسیم.

به چه میزان ورق ام دی اف نیاز داریم ؟؟؟

ابعاد ورق ام دی اف معمولا در بازار ایران ۱۸۳*۳۶۶ می باشد. باید قطعات را بصورت بهینه در ورق جایگذاری کنید. مرحله بعد تهیه ورق و برش آن است. برای اینکار باید از واحدهای خدماتی در بخش برش و نوار ام دی اف کمک بگیرید .

چگونه میز ام دی اف را مونتاژ کنیم ؟؟؟

حالا قطعات میز ام دی اف را باید با هم مونتاژ کنید. اینکار بسیار ساده و تنها با استفاده از یک دریل چند عدد پیچ ام دی اف و چند عدد گونیای کوچک که به آسانی در ابزار فروشی ها یافت می شود امکان پذیر می شود. قطعات را باید با استفاده از پیچ و گونیا و طبق نقشه اجرایی که ابتدا ترسیم کردید به هم متصل کنید. استفاده از گونیا به این دلیل است که از پیچ در نمای ظاهری میز ام دی اف استفاده نشود .

با استفاده از سیستم مونتاژ الیت دیگر نیاز به استفاده از گونیا وجود ندارد و به مراتب عمل مونتاژ سریع تر و ساده تر صورت می پذیرد.

    گام اول:

    ابتدا پیچ های الیت را در قسمت های مشخص شده قرار داده و با استفاده از پیچ گوشتی تا محل برآمدگی پیچ آن را سفت کنید.

                      

      گام دوم:

     بعد از اینکه تمامی پیچ ها را در محل محکم نمودید نوبت به اتصال پایه های اصلی میز به قسمت جلویی میز می رسد. در این مرحله ابتدا تمامی قفل های الیت را باید چک کنید که قسمت فلش دقیقا روبروی سوراخ تعبیه شده( محلی که پیچ الیت به داخل آن می رود) قرار داشته باشد. در غیر این صورت با استفاده از پیچ‌گوشتی، فلش را با سوراخ تنظیم نمائید.

دقت نمائید جهت اتصال بدنه های میز به قسمت جلوی میز حتما آنها را بر روی سطح صاف قرار دهید. سپس بدنه های سمت چپ و راست را مطابق شکل به قسمت جلویی میز متصل نمائید و پیچ آنها را با استفاده از پیچ گوشتی و در جهت عقربه های ساعت سفت نمائید.

نکته: در صورتی که بخواهید میز را دوباره باز کنید می توانید با استفاده از همین پیچ ها و این بار در خلاف عقربه های ساعت آنها را بچرخانید و مجدد فلش را با سوراخ، هم راستا نمایید تا بتوانید آنها را باز نمائید.

        

     گام سوم:

     این قسمت آخرین بخش از مونتاژ میز می‌باشد. ابتدا صفحه میز را برعکس بر روی سطحی تمیز و صاف(ترجیحا روی همان بسته بندی) قرار داده و پیچ های آن را مانند گام اول ببندید. سپس پایه و قسمت جلویی را که به هم در گام دوم متصل شده اند را بر روی صفحه اصلی قرار داده و مانند مراحل قبل پیچ های آنها را محکم می نمایید.

اموزش ساخت میز  اموزش ساخت میز کار

حالا می توانید میز را برگردانید و در صورتی که دارای نا هماهنگی روی زمین می باشد با استفاده از پایه های قابل تنظیم این مشکل را برطرف نمائید.

ساخت میز کار ام دی اف یک تجربه لذت بخش است که در یک روز تعطیل به سادگی آنرا می توانید انجام دهید . در صورت تمایل می توانید از دسته بندی میز اداری طوسی که از پر طرفداترین رنگ میز به حساب می آید، مشاهده و خرید کنید.

 

این مطلب را حتما بخوانید: آموزش ساخت کمد لباس

 

به post امتیاز دهید:

9 دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.