انواع پارتیشن اداری

چوب فروش
27 شهریور, 1400
4 دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه
انواع پارتیشن اداری

انواع پارتیشن اداری

انواع پارتیشن اداری را بشناسید تا مناسب ترین را برای محل کارتان انتخاب کنید. پارتیشن اداری سریع ترین،مقرون به صرفه ترین و ساده ترین راه برای ایجاد فضایی کاری زیباتر با عملکر بهتر است.

در چند سال گذشته استفاده از پارتیشن های اداری به روندی محبوب در دکوراسیون اداری تبدیل شده است.و همچنان محبوبیت آن در حال افزایش است. اما چرا؟

فرقی نمی کند که کسب و کار شما در چه حوزه ایست، دفتر مهندسی، دفتر گرافیکی، شرکت باررگانی، مطب پزشکی و … دفتر کار شما مرکز اصلی درآمد و کار شماست . ظاهر آن از اهمیت زیادی برخوردار است. ظاهر و تصویر خوب یک شرکت نه تنها بر اعضای داخلی یک مجموعه تاثیرگذار است بلکه بزرگترین تاثیر را بر روی مخطبان (ارباب رجوع) دارد.

 

تاثیر استفاده از پارتیشن ها در محیط کار

با توجه به اینکه انسان ها موجوداتی بصری هستند و به صورت ذاتی جذب زیبایی ها می شوند، می توان از همین امر استفاده کرد و تاثیرات بسیار بزرگی را بر روی ناخودآگاه افراد ایجاد کنیم. تصویر محیط کار شما می توانید جلوه ای از نوع کار شما باشدو می تواند نشان دهنده پرستیژ و لول کاری شما باشد. می توان نشان از اهمیت شما برای کاری که انجام می دهید باشد.

و تمامی این موارد فقط در چند ثانیه می تواند در ناخودآگاه مخاطب شما تاثیر بگذارد. استفاده از پارتیشن اداری به شما این امکان را می دهد که بهترین استفاده را از محیط و فضایی که در اختیار دارید بکنید.

در مقالات گذشته درباره مزایای استفاده از پارتیشن ها صحبت کرده ایم.

  • پارتیشن ها با تقسیم بندی بخش های مختلف دسترسی ها را هم برای اعضای داخلی یک مجموعه و هم برای ارباب رجوعان راحت تر می کند.
  • حریم خصوصی کاربران رعایت می شود و کاربران احساس راحتی و آرامش بیشتری در کار دارند. در نتیجه عملکرد بهتری در کار خواهند داشت.
  • به عنوان عایق صوتی و حرارتی باعث کاهش سر و صدا ، گرما و سرما در فصول گرم و سرد سال می شود.
  • پارتیشن دارای انواع مختلف هستند و به راحتی می توانید مدلی متناسب با سبک دکوراسیون مد نظرتان انتخاب کنید.
  • استفاده از پارتیشن هزینه ی کمتری نسبت به دیوارهای آجری و بتنی دارد. و بسیارز ساده تر و سریع تر از دیوارهای ثابت هستند.
  • برخی از انواع پارتیشن های اداری از نوع متحرک هستند و به راحتی قابل حمل و جاب به جایی هستند.

 

مزیت پارتیشن ها

انواع پارتیشن اداری ثابت و متحرک

امروزه طراحی و دکوراسیون اداری نیز به اندازه ی دکوراسیون محیط خانه و منزل و حتی بیشتر اهمیت دارد. همانقدر که انواع سبک ها و ایده های مختلف برای طراحی و چیدمان و دکوارسیون منزل وجود دارد، دنیایی از ایده و سبک های متنوع برای طراحی محیط و دفتر کار وجود دارد.

انواع پارتیشن از لحاظ عملکرد:

پارتیشن های اداری از لحاظ عملکرد دو نوع هستند:

  1. پارتیشن اداری ثابت

پارتیشن های ثابت به طور دائم در محل نصب می شوند و دیگر قابلیت حمل یا جا به جایی در صورت تغییر مکان یا تغییر دکوراسیون را ندارند.

  1. پارتیشن اداری متحرک

پارتیشن های متحرک درانواع مختلف کرکره ای، کشویی، پرده ای، ساده و … هستند. به استفاده از اتصالاتی مانند پیچ و مهره به زمین متصل می شوند و در صورت تغییر دکوراسیون یا تغییر مکان قابل حمل و جا به جایی هستند.

 

انواع-پارتیشن-متحرک

انواع پارتیشن از لحاظ تعداد جداره

  1. پارتیشن تک جداره

منظور از پارتیشن تک جداره پارتیشن اداری می باشد که در ساخت و اجرای آن ها فقط از یک پنل متریال استفاده می شود. متریال می تواند شیشه، ام دی اف، چوب و … باشد. در نتیجه پارتیشن های اداری تک جداره عایق خوبی برای صوت و صدا نیستند.

  1. پارتیشن دو جداره

بر خلاف پارتیشن های تک جداره در اجرای پارتین دو جداره از دو پنل متریال استفاده می شود. درنتیجه عالیق بهتری برای صدا و صوت هستند. انواع پارتیشن های دوجداره نیز می توانند از متریال های مختلفی مانند شیشه، ام دی اف و … باشند.

انواع پارتیشن از لحاظ متریال

با گسترش پارتیشن طبعا تنوع آن ها نیز بیشتر شده و امروزه از متریال ها مختلفی با بیش از میلیون ها طرح برای پارتیشن ها استفاده می شود. محبوترین و پرتقاضاترین متریال ها به شرح زیر است:

پارتیشن ام دی اف

پارتیشن ام دی اف از بهترین انواع پارتیشن اداری است. پارتیشن های ام دی اف به دلیل تنوعی که در طرح و رنگ دارند، در بین افراد محبوبتر هستند. زیرا با توجه به تنوعی که دارند افراد امکان انتخاب بیشتری دارند. استفاده از این پارتیشن ها می تواند فضای کار حرفه ای و شیک تری را به نمایش بگذارد.

انواع دوجداره این پارتیشن ها عایق خوبی برای صوت و حرارت هستند.

پارتیشن های ام ادی اف دارای انواع مات، هایگلاس،طرح دار، تک رنگ و … می باشند.

 

می توانید نمونه های اجرا شده پارتیشن ام دی اف توسط چوب فروش را از اینجا مشاهده کنید.

 

انواع-پارتیشن-اداری-ام-دی-اف

 

پارتیشن شیشه ای

پارتیشن های شیشه ای بهترین انتخاب برای دفاتر مدرن هستند. استفاده از پارتیشن های شیشه در چندسال اخیر نه تنها در دفاتر و شرکت ها بلکه در انواع نمایشگاه، فروشگاه ها و اللخصوص فضاهای مسکونی بسیار گسترش یافته است.

پارتیشن های شیشه ای، هم به صورت تک جداره هم به صورت دو جداره، فریم لیشت و با فریم قابل اجرا هستند.

یکی از مزیت های جذاب پارتیشن های شیشه ای این است که به شما اجازه می دهد بهترین استفاده را از نور طبیعی در دفتر کاری خود داشته باشید. به همین خاطر استفاده از پارتیشن های شیشه ای بیشتر برای دفاتر با فضاهای بزرگ پیشنهاد می شود.

اما با ین حال استفاده از پارتیشن های شیشه ای ممکن است فضا را برای کارمندان شما کمی نامطلوب کند. زیرا ممکن است آنطور که شاید و باید حریم خصوصی آن ها حفظ نشود. که در این خصوص هم می توان از جدیدترین تکنولوژی پارتیشن های شیشه ای هوشمند استفاده کرد.

همچنین اینکه پارتیشن های شیشه معمولا قابلیت حمل و جابه جایی ندارند و اگر هم داشته باشند به دلیل متریال حساس مممکن است به راحتی دچار آسیب و شکستگی شوند.

 

انواع-پارتیشن-اداری-شیشه-ای

پارتیشن-کلاسیک

 

پارتیشن آلومینیومی

پارتیشن های آلومینومی از مقاومترین پارتیشن ها محسوب می شوند. عایق خوبی برای صوت و صدا محسویب می شوند و اغلب با ترکیب شیشه مورد استفاده قرار می گیرند.

هنگام سفارش این نوع از پارتیشن اداری توجه داشته باشد که عایق بندی ها، شیشه حرارت و گواهینامه برای ایمنی آن ها را در نظر داشته باشد.

 

 

پارتیشن-اداری-آلومینیومی

پارتیشن چوبی

پارتیشن های چوبی بهترین گزینه برای دفاتری با دکوراسیون کلاسیک هستند. پارتیشن های چوبی نسبت به انواع پارتیشن اداری ام دی اف و شیشه ای از هزینه بالاتری برخوردار است. و کمتر برای ادارات بزرگ استفاده می شوند.

 

پارتیشن-اداری-قیمت

پارتیشن-چوبی

پارتیشن-چوبی-اداری

پارتیشن فریم لیس (بدون فریم)

پارتیشن فریم لیس نوعی نوین از پارتیشن ها هستند که به دلیل ضخامت کمتر شیشه فضای کمتری را اشغال می کند. پروفیل این پارتیشن ها نیز از نوع آلومینیوم است تا شیشه سکوریت را نگه دارد.

شیشه استفاده شده در این پارتیشن ها از نوع تک جداره است که می تواند مات یا شفاف باشد.

 

پارتیشن-فریم-لیس

پارتیشن-مدرن-و-شیک

 

پارتیشن فریم دار

پارتیشن های فریم دار نسبت به فریم لیس از مقاومت بیشتری برخوردارند. هم می توانند تک جداره باشند هم دو جداره. انواع تک جداره آن ظریفتر و زیباتر هستند و فضای کمتری را اشغال می کنند اما نمونه های دو جداره عایق بهتری برای صدا و صوت هستند.

شیشه استفاده شده برای این نوع پارتیشن ها از نوع سکوریت است که نسبت به شیشه های معمولی، مقاوم تر و ضد ضربه هستند.

 

پارتیشن-اداری-مدرن

قیمت پارتیشن اداری

قیمت پارتیشن های اداری با توجه به متریال، یراق آلات و متراژ می باشد. و با توجه به نوسانات بازار نمی توان قیمت ثابتب را برای آن مشخص کرد.

برای همین می توانید برای اطلاع از قیمت انواع پارتیشن های اداری و نحوه ی اجرا با کارشناسان چوب فروش تماس بگیرید

بعد از هماهنگی، کارشناس به محل اجرا ارسال شده و بعد از آن طرح و قیمت به کارفرما ارئه می شود، بعد از تایید و عقد قرارداد بلافاصله پروژه در دست اجرا قرار می گیرد.

 

 

 

 

 

 

 

به post امتیاز دهید:

4 دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.