طراحی دکوراسیون داخلی بر اساس اصول کلاسیک

چوب فروش
11 بهمن, 1396
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه

 

طراحی دکوراسیون داخلی بر اساس اصول کلاسیک

 

در قرن بیستم و به خصوص در نیمه دوم آن تحولی بنیادین در زمینه دکوراسیون داخلی شکل گرفت و به سرعت توسعه یافت . هنرمندانی از گوشه گوشه دنیا شروع به شکستن مرزهای طراحی دکوراسیون داخلی گردیدند که هنرمندان اروپایی پیشتاز در این زمینه بودند .

می توان گفت تحولی که در دکوراسیون داخلی شکل گرفت در امتداد تحولاتی بود که در معماری اتفاق افتاده بود . آنچه بیش از پیش به چشم می آمد بی توجهی به اصولی بود که قرنها در این بخش به آن توجه می شد و کمتر در آنها تغییراتی اتفاق افتاده بود .

این امر به دو دلیل عمده اتفاق افتاد:

  • اول آنکه جنگ جهانی دوم به پایان رسیده بود و فضای خوبی برای ظهور و بروز هنرمندان جوان و ساختار شکن فراهم گردیده بود که یا بصورت مستقیم و یا غیر مستقیم درگیر جنگ بودند.
  • دوم آنکه تحول عظیمی در بخش رسانه ای اتفاق افتاده بود و ارتباط هنرمندان با سایر نقاط جهان آسانتر شده بود این امر باعث دید تازه ای گردید که ریشه تحول در معماری و معماری داخلی شد .

هنرمندان گویی از بند قرنها آزاد شده بودند و دست به تغییراتی بنیادین می زدند که گاه در ضدیت با اصول کلاسیک دکوراسیون داخلی بود و در اوایل هم بسیار به آنها توجه می شد ولی با گذشتن زمان بسیاری از این تحولات به دست فراموشی سپرده شدند و عمر آنها بسیار کوتاه بود و به مرور سرمایه گذاری بر روی آن ایده ها کاهش یافت و آنچه باقی ماند همان اصول کلاسیک بود البته نمی توان گفت که تمامی تغییرات از بین رفتند ولی بازگشت در اصول در همه به نوعی اتفاق افتاد . آنچه اصول کلاسیک معماری و دکوراسیون داخلی بر پایه آن استوار است الهام گرفتن از طبیعت است و توسعه بخشیدن آن است امروزه معماری داخلی علاوه بر آنکه یک دانش کلی در نظر گرفته می شود شامل زیر مجموعه های متفاوتی نیز می باشد که هر یک مکمل یکدیگر هستند .

پیشرفت صنعتی شگرفی که از قرن گذشته شکل گرفت و اضافه شدن تجهیزات و ماشین آلات تخصصی نیز دست طراحان داخلی را بسیار باز گذاشته است تا ایده های بلند پروازانه خود را تحقق بخشند. در واقع بازگشت به اصول کلاسیک همان بازگشت به فطرت انسان است .

چوب فروش طراح و تولید کننده دکوراسیون اداری مانند میز اداری ، کتابخانه ، پارتیشن اداری ، میز پذیرش ، مبلمان اداری و … می باشد.

 

.

به post امتیاز دهید:

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.