تمیز کردن قفسه کتاب

چوب فروش
13 بهمن, 1397
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه

4 راه آسان برای تمیز کردن قفسه های کتاب

ما همیشه در مورد جایی که هستیم و وسایلی که نگه می داریم متناسب با ارزش آن وسیله از آن مراقبت می‌کنیم. شما ممکن است تصور کنید که یک قفسه و یا کمد لباس که در آن جواهرات را ذخیره کنید بسیار مهم است که باید همیشه منظم و امن باشد. اما برای عاشقان کتاب، قفسه کتاب ارزشمند ترین وسیله خانه است زیرا گنجینه ای از دانش را نگه می‌دارد و گاهی این کتابها ارزش مادی و معنوی بسیار دارند که نیاز به مراقبت دارند. تمیز کردن قفسه کتاب شاید به نظر ساده و آسان به نظر برسد ولی برای آنکه جواب صحیح را دریافت کنید از کسی که تعداد زیادی کتاب دارد سوال کنید تا متوجه شوید تمیز کردن قفسه به چه اندازه دشوار و زمان بر است.

ایده های خلاقانه برای ساختن کتابها و شکل و اندازه متفاوت آنها، نظافت را سخت می‌کند. اکثر مردم نمی‌دانند چگونه قفسه کتاب خود را به درستی تمیز کنند، و به همین علت در زمان زیاد و طولانی گردو خاک قفسه را تسخیر می‌کند. قفسه کتاب کثیف می شود و به سختی آن را می‌توان حفظ نمود. با این حال شما باید بدانید راه های مناسب نظافت چگونه است تا به راحتی بتوانید کتابهای با ارزش خود را حفظ کنید. در اینجا چند نکته برای تمیز کردن و همچنین نگهداری صحیح آن را بیان می‌کنیم.

کمد دکوری دو درب

قفسه کتاب را منظم بچینید

اگر میخواهید کار خود را برای تمیز کردن قفسه کتاب و نگهداری آن آسان‌تر کنید، باید کتابها را به درستی تنظیم و مرتب کنید. کتاب ها با شکل و اندازه مشابه را با هم نگه دارید تا بتوانید به راحتی تمیز کردن کتابخانه را انجام دهید. همچنان به طور جداگانه کتاب ها را محدود کنید و ترکیب مناسبی از شکل و اندازه و حتی رنگ ایجاد کنید. نظافت وقتی آسان می‌شود که تمامی کتابها بر اساس استاندارد شما مرتب باشند.

فقط کتاب در قفسه کتاب

هرگز وسایل جانبی مانند قاب های عکس و چیزهای کوچک دیگر را در قفسه خود نگه ندارید. همه اینها فرآیند نظافت را پیچیده تر می کند. هر بار که تمیز کردن قفسه‌ها را شروع می‌کنید باید این وسایل را خارج کنید و اگر خارج هم نکنید امکان افتادن و سقوط آنها وجود دارد. قفسه کتاب کاملا دارای هویت مجزا است و تنها برای قرار دادن کتاب طراحی شده است . قرار دادن وسایل جانبی فرآیند تمیز کردن را سخت می‌کند.

کتابخانه کوچک

تمیز کردن قفسه کتاب را هفتگی انجام دهید

این امکان وجود دارد که شما تمیز کردن  قفسه خود را

هر هفته انجام دهید و یا این امکان وجود دارد که

شما تمیز کردن قفسه کتاب را انجام ندهید و با تمام گرد و غبار انباشته شده زندگی کنید.

بنابراین یک روال هفتگی تمیز کردن را در پیش بگیرید.

تمیز بصورت هفتگی این مزیت را دارد که در زمان کوتاهی حجم کمی از گرد و غبار را پاک می‌کنید

و قفسه کتاب شما همیشه تمیز به نظر می‌رسد.

مدل کتابخانه دیواری

مدل کتابخانه دیواری

حذف ماهانه

یک بار در ماه و زمانی که شما بیشتر حوصله را دارید همه قفسه کتاب را خالی کنید و به راحتی تمامی طبقات و کل کتابخانه را با پارچه و مایع پاک کننده تمیز کنید. شما با این کار کل کتابخانه را از گردو خاک خالی می‌کنید. استفاده از نفتالین در قفسه کتاب چوبی به عدم جذب گرد و خاک نیزکمک می‌کند. تمیز کردن قفسه کتاب ام دی اف کمی ساده تر است چون شما با یک پارچه تمیز نمدار هم می‌توانید سریعتر تمیز کردن قفسه کتاب را انجام دهید. استفاده از نفتالین در قفسه کتاب ام دی اف موجب آسیب سطحی می‌شود. همچنین استفاده از رنگهای روشن تمیز کردن قفسه کتاب را آسان تر می‌کند.

تمیز کردن قفسه کتاب گاهی شاید به دلیل زیاد بودن کتابها سخت باشد

و در یک مرحله امکان تمیز کردن آن وجود نداشته باشد.

برای نظافت ماهانه از روش ترتیبی استفاده کنید

تا هم کمتر خسته شوید و هم تمیز به یک فرآیند زمانبر تبدیل نشود.

استفاده از قفسه کتاب درب دار یک راه حل بلند مدت برای تمیز نگهداشتن محسوب می‌شود

هرچند بسیاری استفاده از درب را مناسب قفسه کتاب نمی‌دانند.


برای خرید قفسه کتاب فلزی کلیک کنید


به post امتیاز دهید:

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.