تفاوت میز اداری مدرن با سنتی

چوب فروش
14 آذر, 1402
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه
میز اداری مدرن

تفاوت میز اداری مدرن با سنتی modern and classic office desk سوالی است که در این مقاله قصد داریم به آن پاسخ دهیم، اینکه از بین این دو سبک طراحی کدام یک بهتراست؟ کدام یک با دکوراسیون داخلی شما سازگارتر است؟

تفاوت میز اداری سنتی و مدرن

انتخاب میز اداری مناسب برای بیشتر افراد چالش برانگیز است. به این خاطر که نمی‌دانند کدام یک با سبک طراحی داخلی محل کارشان هماهنگ تر است. شما پس از مطالعه این مقاله و شناخت ویژگی های هر دو مدل خیلی راحت می‌توانید بهترین انتخاب را انجام دهید.

میز اداری سنتی

میز اداری سنتی

این مدل میزها برای دکوراسیون هایی که سبک ایرانی سنتی، سبک میان قرن و سبک کلاسیک دارند بسیار مناسب هستند، متریال بکار رفته در این میزها معمولا چوب های منبت کاری شده و تزئین شده است. این میزها احساس رسمی را به محیط تلقین می‌کنند.

میزهای سنتی به واسطه متریالی که در آنها استفاده میشود حجیم و سنگین وزن هستند و جابجایی آنها کاری دشوار است. این میزها با رنگ های تیره و گرم و معمولا قهوه ای تیره تولید میشوند که موجب کوچک به نظر رسیدن محیط اداری شما میشود. به همین علت این نوع میزها در محیط های کوچک پشنهاد نمی شود، در عوض در محیط های بزرگ استفاده از این میزها در کنار صندلی و مبلمان اداری کلاسیک سبب القای حس گرما و صمیمیت در محیط میشود و ظاهری مجلل به محیط کاری شما می‌دهد.

قیمت این میزها بالاست، چرا که معمولا از چوب های مرغب و کمیابی تولید می‌شوند که ارزشمند و گران قیمت هستند، همچنین منبت کاری ها و نقوش روی این این میز ها معمولا کار دست بوده که سبب افزایش قیمت این محصولات شده است. در مجموع این مدل میزها زمانی برای شما مناسب است که بودجه و فضای کافی برای استفاده از آنها را داشته باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تفاوت سبک مبلمان مدرن با سنتی مقاله ” تفاوت مبلمان اداری مدرن با سنتی” را مطالعه بفرمائید.

میز اداری مدرن

میز اداری مدرن

این مدل میزها با این که ساده طراحی می‌شوند، خیلی خاص و شیک هستند. این میزها معمولا در رنگ های روشن و شاد تولید میشوند. گاهی ترکیب رنگ این میزها با رنگ های خنثی موجب ایجاد رنگ هایی پرانرژی و هیجان انگیز می‌شود. این میز ها در جهت حفظ سلامتی کاربر به صورت کاملا ارگونومیک طراحی می‌شوند، طراحی‌ها غالبا ساده اما متفاوت درجهت هماهنگ شدن با دکوراسیون داخلی مدرن است.

در این مدل میزها به جای استفاده از لوازم تزئینی و سنتی ایرانی یا کلاسیک در عوض از حالات منحنی و دفورمه مخصوصا در پایه های این میزها به‌وفور استفاده میشود. میزهای مدرن معمولا از مواد پلاستیکی، شیشه ای، فلزی یا ترکیب این مواد با یکدیگر تولید می‌شوند. استفاده از خطوط و نقوش خاص و مدرن، قیمت اقتصادی، رنگ های شاد و روشن علت محبوبیت روز افزون این محصولات می‌باشد.

میز اداری سنتی

تفاوت های کلیدی میز اداری سنتی با میز اداری مدرن

در ادامه با مقایسه ویژگی های منحصر به فرد میزهای اداری مدرن با میزهای اداری سنتی، از تفاوت های این دو سبک با یکدیگر اطلاع یافته تا بهترین انتخاب را از بین این دو سبک زیبا و جذاب داشته باشید.

میز اداری مدرن

تفاوت شکل ظاهری میز اداری مدرن با سنتی

مبلمان اداری سنتی و مدرن از نظر شکل ظاهری خیلی باهم متفاوت هستند، میزهای مدرن به دلیل استفاده از متریال های مختلف معمولا دارای ظاهری ساده، گاهی شفاف و گاهی دارای نقوشی از سبک‌های رایج در هنر مدرن هستند. این در حالیست که در ساخت میزهای سنتی بیشتر از چوب های حکاکی‌ و منبت کاری شده، یادآور یک سنت یا سلسله ی تاریخی خاص استفاده می‌شود. همچنین این حکاکی ها ممکن است نمادهای فرهنگی و تاریخی متناسب با سبک هنری دکوراسون داخلی محل کار شما باشند.

میز اداری سنتی

تفاوت نوع جنس مواد مصرفی میز اداری مدرن با سنتی

نوع مواد استفاده شده در فرآند تولید یک میز اداری و کیفیت متریال استفاده شده در ساخت آنها، بستگی به انتخاب شرکت تولید کننده ی محصول دارد. اما معمولا درساخت میزهای اداری سنتی از چوب های کم یاب و گران قیمتی استفاده میشود، که هم مقاومت بالایی داشته باشند و هم امکان حکاکی و منبت کاری را به هنرمندان بدهند. معمولا در برخی قسمت های این میزها برای تزئین کردن از چرم طبیعی استفاده می‌شود. لازم به ذکر است که استفاده از مواد طبیعی غیر قابل بازیافتی همچون چوب و چرم طبیعی آسیب جدی به محیط زیست و طبیعت وارد می‌کند. در مقابل در ساخت میزهای اداری مدرن غالبا از موادی همچون فلز، پلاستیک، شیشه و… استفاده می‌شود که هم قابل بازیافت هستند و وزن خیلی پایین تری دارند.

میز اداری مدرن

تفاوت کاربرد و محل استفاده میز اداری مدرن با سنتی

استفاده کردن از میزهای سنتی در محیط هایی که قالبی رسمی دارند بیشتر مرسوم می‌باشد، چرا که این میزها ظاهری مجلل به محیط می‌دهند. همچنین از میزهای اداری سنتی باید در محیط های دلباز و با ابعاد بزرگ استفاده نمود. در مقابل در محیط های اداری خصوصی که کارمندان مشغول فعالیت در آن کسب و کار نیاز به شور، هیجان و انرژی بیشتری دارند، استفاده از مبلمان اداری مدرن علی الخصوص میز اداری مدرن مرسوم تر است.

میز اداری سنتی

تفاوت سایز میز اداری مدرن با میز اداری سنتی

میزهای مدرن، به واسطه تولید با مواد نوین و بهره مندی از تکنولوژی های مدرن، امکان تولید در ابعاد و اشکال گوناگون را محیا کرده اند. این سبک دست طراحان و تولید کنندگان را برای آفریدن محصولات مدرن و خلاقانه بازگذاشته اند. میزهای اداری مدرن سبک و به شدت مقاوم هستند و محیط را بزرگتر نشان می‌دهند. به موجب استفاده از رنگ های روشن و شاد، این میزها به کاربران حس شادی، شور و نشاط و انرژی مثبت می‌دهند. برخی از این میزها بسته به نوع طراحی انعطاف پذیر بوده و قابلیت تغییر حالات برای مصارف دیگر را دارند.

میز اداری مدرن

میزهای اداری سنتی به واسطه ی استفاده از چوب های سنگین و مقاوم، وزن بالایی داشته و به ناچار در ابعاد بزرگی تولید می‌شوند. محیط استفاده از این میز ها باید بزرگ باشد تا وجود این میز ها مانع از رفت و آمد پرسنل نشود. این میزها معمولا برای مدیران استفاده میشود و برای کارمندان مناسب نیستند. میزهای اداری سنتی معمولا در رنگ های قهوه ای تیره تولید، تا احساس حضور در محیط رسمی و مجلل را به حضار دهند. این میزها تقریبا اصلا امکان تغیر حالت و کاربری را نداشته و غیرقابل انعطاف هستند.

جهت آشنایی بیشتر با مجموعه چوب فروش، می توانید از پیج اینستاگرام ما دیدن فرمایید.

میز اداری سنتی

کلام پایانی

در این مقاله با تفاوت میز اداری مدرن با سنتی به صورت کامل آشنا شدیم. هر یک را به طور اختصاصی توضیح دادیم. حال به راحتی میتوانید با توجه به نیازهای خود و درنظر گرفتن نوع سبک طراحی دکوراسیون داخلی، میز مناسب خود را انتخاب کنید. اگر نیاز به یک محیط رسمی، مجلل و فاخر دارید انتخاب یک میز اداری سنتی برای شما مناسب است. اما اگر قصد تهیه میز برای محیطی مدرن و خلاق را دارید، میزهای اداری مدرن برای شما بهترین انتخاب هستند.

5/5 - (1 امتیاز)

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.