نرم‌افزار طراحی

بهترین نرم‌افزارهای طراحی داخلی

در پشت هر خانه‌ی باشکوه و هر پروژه‌ی تجاری یک نرم‌افزار طراحی داخلی قدرتمند وجود دارد که ایده‌های یک طراح را به واقعیت تبدیل می‌کند. یک مهم قطعیت دارد: استفاده از برنامه‌های طراحی داخلی مناسب می‌تواند نتایج درجه یکی را از کار شما ارائه دهد. گاهی اوقات بهترین نرم‌افزارهای طراحی می‌توانند ایده‌های شما را با ابزارهای طراحی آسان کنند و به آنها جان بخشند.

گفته می‌شود که نرم‌افزارهای طراحی داخلی زیادی برای انتخاب وجود دارند؛ اما یافتن یک سیستم مناسب برای احتیاجات شما نیازمند زمان، صبر و تحقیق است. بعلاوه هر نرم‌افزار دارای ویژگی‌های خاص خود می‌باشد. به طور مثال نرم‌افزار مربوط به طراحی محیط، ادیت یا ویرایش عکس و … .

برای آشنایی با تعدادی از نرم‌افزارهای طراحی داخلی با ما همراه شوید.

نرم‌افزار طراحی داخلی

 

نرم افزار اتوکد اِل‌تی

نرم افزار اتوکد اِل‌تی (AutoCAD LT) یکی از محبوب‌ترین برنامه‌های طراحی داخلی امروزی است که توسط دکوراتورها، معماران، مهندسان و متخصصان ساخت و ساز استفاده می‌شود. این نرم افزار قابل اعتماد به متخصصان اجازه می‌دهد تا نقشه‌های دقیق را با هندسه دو بعدی طراحی، پیش نویس و مستند کنند. با این حال، چیزی که این نرم افزار طراحی داخلی را در سطح خود، بهترین می‌کند، توانایی آن در به اشتراک گذاری ساده (و ایمن) و قابلیت حاشیه نویسی تصاویر در چندین پلتفرم است. یک برنامه وب اتوکد یکپارچه با یک رابط ساده به شما امکان می‌دهد تقریباً از هر رایانه‌ای به صورت آنلاین روی طرح‌ها کار کنید. (تنها کاری که باید انجام دهید این است که ورود حساب کاربری شوید و بر روی پروژه های طراحی خود کار کنید.)

با استفاده از اپلیکیشن مربوط به تلفن همراه، کاربران می‌توانند در هر زمان، حتی به صورت آفلاین، بر روی گوشی هوشمند یا تبلت، طراحی‌های خود را مشاهده، ویرایش، حاشیه‌نویسی و یا حتی طرحی جدید ایجاد کنند. به کمک تنظیمات اشتراک‌گذاری تلفن همراه خود می‌توانید یک پروژه را با بقیه اعضای تیم خود به اشتراک گذارید یا بازخورد خود را بدون تغییر تصادفی نقشه موجود ارائه دهید. نرم افزار اتوکد اِل‌تی با هر دو سیستم عامل مک و ویندوز سازگار است و جدیدترین نسخه آن عملکردی سریع و قابلیت اتصال به سرور ابری و بروز شدن دارد.

 

نرم‌افزار اسکچاپ پرو

به لطف اسکچاپ پرو (SketchUp Pro)، متخصصان طراحی می‌توانند آزادانه به طراحی یک پروژه با دست بپردازند و از تماشای یک رندر واقعی لذت ببرند. در حالی که بسیاری از نرم افزارهای طراحی داخلی به مدل سازی سه بعدی سریع و آسان خود افتخار می‌کند و دارای یک آرشیو کامل از اثاثیه سه بعدی پیش ساخته هستند و با پلتفرم‌های واقعیت مجازی مانند آکیولوس ریفت‌، هولولنز2 مایکروسافت و همچنین متاکوست2 و 3 و پرو سازگارند. تعداد انگشت شماری از ابزارهای طراحی اسکچ، به طراح کمک می‌کنند تا طرح خود را به طور آسان و به صورتی که مدنظر او است طراحی کند. اسکچاپ پرو علاوه بر رابط دسکتاپ کلاسیک خود، یک ابزار وب، پلتفرم‌های سازگار با موبایل و آی‌پد و فضای ذخیره‌سازی نامحدود ابری را از طریق شرکت تریمبل ارائه می‌دهد، بنابراین کاربر به راحتی می‌تواند طراحی خود را ذخیره کند و یا به اشتراک بگذارد. هنگامی که کاربر رندر خود را کامل کرد، اسکچاپ پرو از آن یک گزارش ایجاد می‌‎کند.

طراحی ساختمان

 

نرم‌افزار توربوکد

آخرین نسخه توربوکد (TurboCAD)  نرم‌افزار حرفه‌ای 2 و3 بعدی کَد را برای کاربران باتجربه ارائه می‌دهد که برای هر دو سیستم عامل مک و ویندوز در دسترس است. این نرم‌افزار خود را به عنوان یک نرم‌افزار پیشرو کد، که قابلیت مدل‌سازی سطح و نورپردازی واقعی را دارد معرفی می‌کند و به فرد امکان ارائه‌ طرح‌های قدرتمندی را می‌دهد. معمارانی که پروژه‌های آنها دارای سقف است ممکن است از ویژگی‌های جدید نرم‌افزار در ارائه سقف‌های شیروانی چارترک و همچنین از مواد اولیه‌ی بروز شده آن که شامل آجر، مرمر و سنگ و غیره است، لذت ببرند.

 

نرم‌افزار اتودسک تردی‌مکس

اگر آماده هستید تا کنترل هنری کامل رندرهای خود را به دست بگیرید، نرم‌افزار اتودسک تردی‌مکس (Autodesk’s 3ds Max) به شما این امکان را می‌دهد که کار خود را با جزئیات زیبا و با تکنولوژی بالا انجام دهید. این نرم‌افزار گرافیک فوق العاده‌ای را برای انیمیشن‌ها و مدل های سه بعدی و همچنین بازی‌ها و تصاویر ارائه می‌دهد. از مجموعه ابزارهای این نرم‎‌افزار می‌توان برای ایجاد رندرهایی با کیفیت بالا استفاده کرد و هر فضای داخلی و شی را تا آخرین جزئیات کامل نمود. ویرایشگر متریال اتودسک به شما امکان می‌دهد بافت، پوشش و رنگ را تنظیم کنید و طرح‌هایتان را در این فرآیند، واقعی‌تر جلوه دهید. رندر آرنولد پیش‌نمایش‌های دقیق و با جزئیات را هنگام کار به کاربران نشان می‌دهد. هنگامی که نوبت به پردازش می‌رسد، فرآیندهای خودکار این نرم‌افزار می‌توانند به سرعت سطوح پیچیده‌ای مانند مناظر طبیعی و مناظر شهری را بسازند، بنابراین می‌توانید زمان بیشتری را برای خلاقیت و زمان کمتری را در ارائه جزئیات صرف کنید. این نرم افزار فقط با سیستم عامل‌ ویندوز سازگار است.

 

نرم‌افزار اتودسک رِویت

به دنبال نرم افزار طراحی داخلی هستید که بتواند به طور یکپارچه از طرح به ساخت و ساز منتقل شود؟ نرم‌افزار اتودسک رِویت (Autodesk Revit) برای این کار مناسب است. پس از تکمیل یک طراحی مفهومی، رِویت طرح شما را به مدل‌سازی اطلاعات ساختمان تبدیل می‌کند. به این ترتیب از برقکار، لوله‌کش، مهندسان سازه و تیم ساخت و ساز پروژه شما می‌توانند یک نقشه راه برای انجام وظیفه خود در دست داشته باشند. نرم‌افزار رِویت همچنین تصاویر دو و سه بعدی را ارائه ‌دهد و از ابزارهای اسکن برای وارد کردن طرح‌های موجود یا ساخته‌شده استفاده می‌کند.

 

نرم‌افزار توربوکد

 

نرم‌افزار آرشیکد 27

از نرم‌افزار آرشیکد 27 (Archicad 27) برای طراحی و نقشه‌کشی دو بعدی و سه بعدی ساختمان‌ها، طراحی‌های فضاهای داخلی و خارجی استفاده می‌شود. بعد از طراحی می‌توان با استفاده از ابزارهای این برنامه میزان نور و چشم‌انداز طراحی را در زوایای مختلف در شب و روز مشاهده کنید.  یکی از ویژگی‌های خوب این نرم‌افزار تهیه نمای سه بعدی از نمای دو بعدی طرح می‌باشد. در این نرم‌افزار اجزای ساختمان مانند دیوار، سقف و پنجره و … در دسترس است و فقط با وارد کردن اندازه مورد نیاز می‌توان آنها را در طراحی‌های خود بکارگرفت. در این نرم‌افزار امکان ایجاد و وارد کردن اشیای جدید وجود دارد. از قسمت‌های دلخواه پروژه می‌توان برش، نما و پرسپکتیو جدید ایجاد کرد.

 

نرم‌افزار هوم استایلر

اگر تنها چیزی که نیاز دارید یک ابزار کارآمد برای شکل دادن به نقشه‌ها و طرح‌های ذهنی شماست، هوم استایلر (Homestyler ) یکی از بهترین نرم افزار طراحی منزل و محل زندگی است. با این برنامه می‌توانید به راحتی پلان‌‌های دو و سه بعدی را با اندازه‌گیری‌های دقیق بسازید. پس از تسلط بر ابزارها، به آرشیو نرم‌افزار بروید، در آنجا می‌توانید رندر را با مبلمان و لوازم جانبی تزئین کنید. این آرشیو عکس نه تنها دارای بیش از 300000 قطعه است، بلکه محصولات و اکسسوری‌های تزئینی خانه از برندهای واقعی نیز در آن وجود دارد. پس از اتمام کار، هوم استایلر‌، تصاویر واقعی و تورهای مجازی را برای شما و مشتریانتان تولید می‌کند تا بتوانید در طراحی خود قدم بزنید.

 

نرم‌افزار اینفورنیا

نرم‌افزار اینفورنیا

اینفورنیا (Infurnia) به عنوان یک پلتفرم طراحی یکپارچه و مبتنی بر ابر، به معماران، طراحان داخلی، مشتریان و فروشندگان اجازه می‌دهد تا در طول فرآیند طراحی با یکدیگر همکاری و تعامل داشته باشند. در آرشیو این نرم‌افزار، پلان‌های دقیق کف با کاشی‌کاری‌ها و سقف‌های مدرن، سقف کاذب و کابینت‌های قابل تنظیم برای کمک به طراحان در ارائه جزئیات پروژه‌ها وجود دارند. بعلاوه، پلان‌های ایجاد شده به صورت دو بعدی را می‌توان فوراً به طرح‌های سه بعدی دقیق تبدیل کرد. همچنین از ابزارهای پیش طرح می‌توان برای افزودن درها، پنجره ها و … برای مطابقت دادن طرح با محیط مشتری استفاده کرد. می‌توانید از کاتالوگ‌های واقعی محصولات که در این نرم‌افزار وجود دارد استفاده کنید و یا خود یک آرشیو جدید از اشیاء مانند کاغذ دیواری‌، لوازم خانگی و اثاثیه را در این نرم‌افزار ایجاد کنید. در حالی که نرم‌افزار اینفورنیا نسبت به برخی گزینه‌های دیگر قوی‌تر است، کار با این نرم افزار بسیار ساده است، بنابراین می‌توانید به راحتی پروژه‌ها را سفارشی کرده و به اشتراک بگذارید.

 

نرم‌افزار لایو هوم تریدی پرو

با لایو هوم تریدی پرو (Live Home 3D Pro) می‌توانید چیدمان‌های دقیق ایجاد کنید و محیط‌ها یا کل ساختمان را تجهیز کنید. پس از تهیه نقشه های‌ دوبعدی (وارد کردن نقشه‌ها یا کشیدن نقشه از ابتدا)، می‌توانید به راحتی طراحی خود را به حالت سه بعدی ببینید. نسخه دسکتاپ این نرم‌افزار دارای ابزارهای طراحی پیشرفته مانند آرشیو اشیاء با هزاران مبلمان، لوازم خانگی و همچنین ویرایشگرهای نور است. ابزارهای موقعیت جغرافیایی و روشنایی روز به تعیین تصمیم‌گیری در مورد مکان و نور کمک می‌کنند.

نرم‌افزار سابستنس

نرم‌افزار سابستنس تری‌دی ادوبی

مجموعه نرم‌افزار سابستنس تری‌دی ادوبی  (Substance 3D Adobe) به طراحان اجازه می‌دهد تا بافت‌ها و متریال‌های دیجیتالی دقیقی را برای پروژه‌های خود ایجاد و یا اضافه کنند. ادوبی سابستنس علاوه بر قرار دادن تعدادی ابزار در ساخت برنامه، دارای هزاران مدل بافت، سیستم روشنایی و ابزارهای دیگر است که می‌توانید برای شروع پروژه‌های خود از آن‌ها استفاده نمایید.

مجموعه نرم‌افزاری سابستنس تری‌دی ادوبی

سابستنس تری‌دی پینتر (Substance 3D Painter) نرم افزاری قدرتمند در حوزه نقاشی سه بعدی است. در این نرم‌افزار انبوهی از قلم‌های پارامتریک برای تبدیل هر سطح به بوم موجود است.

سابستنس استیجر (Substance Stager) که توسط ادوبی دایمنشن ساخته شده، به طراح کمک می‌کند تا به آسانی مدل‌ها، متریال و نور را در یک صحنه سه بعدی، کنار هم قرار داده و رندرهای زیبایی را به وجود آورد.

سابستنس پینتر  (Substance 3D Painter)یک برنامه فتوشاپ سه بعدی است، با این برنامه می‌توان روی یک شیء سه بعدی طرح و بافت ایجاد کرد.

سابستنس سمپلر (Substance Sampler) کمک می‌کند تا بافت یا پس‌زمینه جدیدی برای عکس‌ها ایجاد کرد.

سابستنس دیزاینر (Substance 3D Designer) نرم افزاری پر قدرت برای تولید بافت‌ها و تکسچر‌های با‌کیفیت است. همچنین می‌توان با این نرم‌افزار تمام پارامترهای تکسچر طرح خود را تنظیم کرد.

 

نرم‌افزار مورفولیو

نرم‌افزارهای مورفولیو (Morpholio) توسط تیمی از معماران به وجود آمده است. این نرم‌افزار شامل ابزارهای دیجیتالی برای طراحی، گزارش روزانه و ارائه کارهای خلاقانه است. این نرم افزار محبوب طراحی برای آی‌او‌اس و آی‌پداواس در دسترس است. این مجموعه نرم‌افزاری شامل سه بخش جداگانه می‌باشد. بخش مورفولیو بُرد (Morpholio Board) که به پینترست (Pinterest) متصل می‌شود  و به طراح اجازه می‌دهد تا به کمک آرشیو مبلمان و وسایل این برنامه، طرح‌های سفارشی ایجاد کند. مجله مورفولیو Morpholio) Journal) به طراح این امکان را می‌دهد که به صورت آزاد طرح‌ریزی کند و بهترین ایده‌های خود را حاشیه‌نویسی نماید. مورفولیو تریس (Morpholio Trace) یک تجربه خلاقانه کارآمد را ارائه می‌دهد که با نمایشگر سه بعدی متحرک، پالت‌سازی سفارشی و عملکرد مقیاس‌گذاری فوری این تجربه کامل می‌شود. در حال حاضر، مجموعه نرم‌افزارهای مورفولیو ، همگی در اپ استور اپل قابل دانلود هستند.

 

نرم‌افزار پلنر 5بعدی

چه یک تازه کار باشید یا صاحب‌خانه‌ای که می‌خواهید در آینده، خانه خود را بازسازی کند، نرم‌افزار پلنر 5بعدی (Planner 5D) یک راه آسان برای آماتورهاست تا خانه رویایی خود را ایجاد کنند. این‌نرم‌افزار با سیستم‌عامل‌های مک و ویندوز سازگار است. شرکت این نرم‌افزار ادعا می‌کند می‌توانید بدون هیچ آموزش یا دستورالعملی از آن استفاده کنید. نرم‌افزار طراحی پلنر به شما امکان می‌دهد پلان‌ها و چیدمان‌های طبقات را به صورت دو بعدی ایجاد کنید، اما می‌توانید طرح خود را برای ویرایش فضای خود از هر زاویه به نمای سه بعدی تغییر دهید. با ویرایش رنگ‌ها، الگوها و مواد و همچنین تجهیز طرح خود به کمک کاتالوگ موجود که شامل بیش از 5000 شیء است فضا طراحی خود را منحصر به فرد کنید. می‌توانید به کمک نورپردازی و سایه‌ها در رندر سه‌بعدی به طراحی خود جان ببخشید.

به post امتیاز دهید:

اولین دیدگاه را ثبت کنید

دیدگاه (فینگلیش، نامرتبط، تکراری، لینک‌دار) تایید نخواهد شد!

دیدگاهتان را بنویسید

نام شما* ایمیل شما*

فیلتر بر اساس شهر کالا
چوب فروش
فیلتر بر اساس شهر کالا
شما این کالاها را انتخاب کرده اید0
empty-cart

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

جهت مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر مراجعه نمایید.
چوب فروش