بهبود سلامت و بهروری در محیط کار با گیاهان اداری

بهبود سطح سلامت، رفاه و بهره‌وری با گیاهان اداری

برای بهبود سطح سلامت، رفاه و بهره‌وری در محیط کار می‌توان از مزایای استفاده از گیاهان در محیط اداری، در محیط بهره برد. اکثر مردم با این نظر موافق هستند که استفاده از گیاهان در محل کار، محیط را زیباتر می‌کند و حس زندگی و دلبستگی به محیط کار را افزایش می‌دهند، اما اغلب نداند که گیاهان چه فواید قابل توجهی برای سلامتی و تندرستی انسان از نظرجسمی و روانی دارند؟مفهوم طراحی بیوفیلیک  (Biophilic Design) روشی نوآورانه برای طراحی مکان‌هایی است که در آن زندگی و کار می کنیم و یا در آن می‌آموزیم. طراحی بیوفیلیک یک نگرش در طراحی است که طراح را تشویق به ادغام طبیعت در طراحی محیط‌های اداری و خانگی می‌کند و بر این اصل استوار است که تماس و قرار گرفتن در معرض طبیعت یک نیاز اساسی انسان است.

زندگی و کار در محیط شهری و اداری اغلب به گونه‌ای است که ما را از طبیعت بیگانه می‌کند. گنجاندن گیاهان در طراحی محل کار می‌تواند تأثیر مثبتی بر شادی، خلاقیت و بهره‌وری داشته باشد.

 

مزایای استفاده از گیاهان در محیط اداری

جلوه و زیبایی

در حالیکه مکان‌های کاری با پلان باز عموماً رایج‌ترین چیدمان اداری هستند، اما ممکن است این گونه محیط‌ها بیش از حد یکنواخت، ساده و غیرجذاب شوند. یکی از بدیهی‌ترین مزایای گیاهان اداری این است که زیبا هستند و نقاط جذاب بصری محیط را افزایش می‌دهند. کار در یک محیط جذاب و چشم‌نواز، به جای محیطی بی‌روح و خالی، به کارمندان کمک می‌کند تا خلاقیت را پرورش دهند.

کاهش سطح استرس

گذراندن وقت در خارج از منزل و کارکردن برای سلامت روان افراد مهم است، اما، با 5 تا 8 ساعت کار اداری گنجاندن گیاهان در محیط کار خود یکی از راه‌هایی است که می‌توان دوباره با طبیعت ارتباط برقرار کرد و دنیای بیرون را به فضای اداری آورد. مطالعات نشان می‌دهد که تعامل روزانه با گیاهان به کاهش استرس روانی و فیزیولوژیکی کمک می‌کند.

ایجاد محیط اداری آرام‌

آکوستیک همان ویژگی‌های یک اتاق و یا ساختمان است که چگونگی انتقال صدا را در آن محیط تعیین می‌کنند. آکوستیک یک دفترکار با پلان باز می‌تواند سبب ایجاد حجم بالای سر و صدا و عدم حفظ حریم خصوصی برای مکالمات محرمانه شود. گیاهان به جذب سر‌و‌صدای اضافی محیط کمک می‌کنند و همچنین می‌توانند مانند پارتیشن‌ اداری، فضایی را ایجاد کنند تا کارمندان در صورت نیاز به تمرکز به قسمت ساکت و آرام‌تر دفتر بروند.

در دفاتر که پلان باز و گسترده دارند آلودگی صوتی اغلب مسئله‌ای مهم است و می‌تواند سبب عدم تمرکز کارمندان شود و بر عملکردهای آنان تأثیر بگذارد.

  گنجاندن گیاهان و دیوارهای سبز در چیدمان اداری می تواند با جذب و انحراف صدا به کاهش آلودگی صوتی در فضای داخلی کمک کند.

افزایش بهره‌وری

مطالعات نشان می‌دهند که قراردادن گیاهان در طراحی محل کار نیز می‌تواند تأثیر مثبتی بر بهره‌وری داشته باشد. گزارش فضای انسانی سال 2015 که بر روی 7600 کارمند دفاتر در 16 کشور بررسی شده، نشان می‌دهد که تقریباً 58درصد از کارمندان در این دفاتر هیچ گیاه زنده‌ای در محیط کار خود ندارند. آمارها در این مطالعه نشان می‌دهند افرادی که محیط‌ اداری آنها دارای عناصر طبیعی است، 15 درصد سالم‎‌تر و 6 درصد بهره‌وری بالاتری را نسبت به کارمندان دیگر دارند.

جلوگیری از بیماری

وجود گیاهان در دکوراسیون اداری به ایجاد یک محیط کاری پاک کمک می‌کند. هوای داخل ساختمان می‌تواند توسط عواملی مانند دستگاه‌های فتوکپی، چاپگرها و حتی باز کردن پنجره در محیط‌های شهری، آلوده و ناسالم شود؛ وجود گیاه در فضای اداری برخی از این سموم را از بین می‌برد. در نتیجه افراد در محیط سالم‌تری کار خواهند کرد.

خلق هویتی سبز

امروزه هوشیاری زیست محیطی به یک موضوع مهم تبدیل شده است. در این میان شرکت‌های هوشمندِ پایدار در جذب و حفظ استعدادهای برتر موفق‌تر عمل می‌کنند.

استفاده از گیاه در دفاتر‌کاری می‌تواند هنگام خوش‌آمدگوی و ورود مراجعه‌کنندگان حس خوبی را به آنها بدهد.

بهبود‌بخشی سطح اکسیژن در محیط

آلاینده‌های نظیر فرمالدیید و مونوکسید‌کربن سبب به وجود آمدن طیف وسیعی از بیماری‌ها از جمله سردرد، خستگی و آلرژی می‌شوند. در مطالعه‌ای، ناسا پنجاه گونه گیاه خانگی و اداری مختلف را شناسایی کرد که می‌توانند به بهبود کیفیت هوا کمک کنند، برخی از گیاهان که بالاترین عملکرد را دارند عبارتند از: گیاه فیکوس بنجامین، گیاه نخل آرکا، و گیاه نخل بامبو. گیاه سانسویریا، نخل پالر، زنبق صلح و گل مروارید. این گیاهان از رایج‌ترین و مقاوم‌ترین انواع گیاهان خانگی و اداری هستند.

اگر علاقه‌مند به ایجاد فضای سالم‌تر هستید، می‌توانید از انواع جاگلدانی ام‌دی‌اف (فلاور باکس) فروشگاه اینترنتی چوب‌فروش دیدن فرمایید. با استفاده از گیاه می‌توانید بر کیفیت هوای داخلی بیفزایید و باعث صرفه‌جویی در محیط کار شوید.

کاهش مصرف انرژی به کمک گیاهان

همیشه در مورد روش‌هایی صحبت می‌شود که به کمک فناوری بتوان مصرف انرژی را کاهش داد که این خود یکی دیگر از مرایای استفاده از گیاهان در محیط اداری است. ( استفاده از این روش ها برای جیب شما و کره زمین عالی است)، اما یکی از راه‌هایی که برای به حداقل رساندن مصرف انرژی اغلب نادیده گرفته می‌شود، استفاده از گیاهان در محیط داخلی است.

 گیاهان هوای محیط را مرطوب و دمای هوا را تنظیم می کند و هزینه های مربوط به گرمایش و سرمایش محیط را کاهش می دهند.

استفاده از گیاهان حتی در فضاهای کوچک و یا قدیمی مزایای بسیاری دارد.

 اگر به دنبال بهبود کیفیت هوا و کاهش بیشتر انرژی در محل کار خود هستید، سایت فروشگاهی چوب‌فروش می تواند به ارائه یک محیط کاری سالم و سازنده برای شما و کارمندانتان کمک کند.

هنگام خرید فلاور باکس چه نکاتی را باید در نظر بگیریم؟

 نکته مهم در خرید فلاور باکس توجه به این مهم است که فلاور باکس باید ضدآب باشد. کوچکترین نشت فلاور باکس باعث می شود که آب به بیرون از آن نشت کند و منجر به آسیب (گاهی غیرقابل جبران) به محیط اطراف از جمله فرش، مبلمان، اسناد ارزشمند و تجهیزات شود و همچنین باعث لغزندگی کف زمین گردد.  امروزه استفاده از فلاور باکس‌های ام‌دی‌اف در محیط‌های اداری بسیار رایج است. به دنبال رنگ‌های روشن برای فلاور باکس‌های خود باشید.

در آخر، نیازهای خود گیاهی را که در فلاور باکس قرار می‌دهید در نظر بگیرید. به یاد داشته باشید که ریشه‌های گیاه شما برای رشد به فضا نیاز دارند. باید در نظر داشت که عمق سیستم ریشه بسته به نوع گیاه متفاوت است. در نتیجه این نکته را باید در نظرداشت که آیا گیاه انتخابی شما در آینده نیاز به تعویض گلدان و فضای بزرگ‌تری خواهد داشت یا نه؟ اگر گیاه شما دارای سیستم ریشه‌ای راست یا عمودی است، به یک فلاور باکس با ارتفاع مناسب نیاز دارید، در حالی که گیاهی با سیستم ریشه‌ای پراکنده یا افشان فضای عریض‌تری را نیاز دارد در نتیجه یک فلاور باکس عریض برای این دسته از گیاهان مناسب است.

هیچ چیز مانند یک فضای کاری روشن و رنگارنگ، پر از گیاه و فضای سبز زیبا نیست. برای کمک به انتخاب فلاور باکس مناسب برای دفتر خود، همین امروز با تیم چوب‌فروش تماس بگیرید!

تزئین محل کار خود با فلاور باکس

برای تزئین فضای اداری با فلاور باکس (جا‌‌گلدانی) راه‌های مختلفی وجود دارد. بهتر است که از فلاور باکسی با رنگ روشن استفاده کنید. از طرف دیگر، فلاور باکس گیاهان اداری را می توان به گونه ای طراحی کرد که شبیه یک باغچه کوچک باشد. این روش راهی عالی برای اضافه کردن حس زندگی به فضای محیط‌های است که کمی خشک و بی‌روح به نظرمی‌رسند.

می توانید از فلاور باکس به عنوان راهی برای نمایش برخی از گیاهان مورد علاقه خود استفاده و محل کار خود را به محیطی شبیه خانه تبدیل کنید. فلاور باکس به دفتر شما هویت می بخشد و آن را بیشتر شبیه فضای مورد علاقه‌تان می‌کند. مهم نیست که چگونه فضای خود را با یک فلاور باکستزئین کنید،  استفاده از فلاور باکس مطمئناً زندگی و هویت به محیط شما می‌بخشد.

نتیجه‌گیری:

فرقی نمی‌کند که فضای اداری شما محیطی با نور کم باشد یا خیر. اگر به دنبال محیط کاری بهتر هستید، فلاور باکس اداری گزینه مناسبی برای شماست. گیاهان اداری برای بهبود کیفیت هوا، افزودن رنگ و بهبود بهره‌وری در فضای اداری شما عالی هستند. مهم‌تر آنکه آنها به مراقبت بسیار کمی نیاز دارند. بنابراین اگر سرتان شلوغ است و اما دوست دارید که فضای اداری شادتر و سرزنده‌تری را داشته باشید، مطمئناً فلاور باکس اداری بهترین راه‌حل است و نیاز به صرف زمان زیادی برای گیاهان ندارید.

به post امتیاز دهید:

اولین دیدگاه را ثبت کنید

دیدگاه (فینگلیش، نامرتبط، تکراری، لینک‌دار) تایید نخواهد شد!

دیدگاهتان را بنویسید

نام شما* ایمیل شما*

فیلتر بر اساس شهر کالا
چوب فروش
فیلتر بر اساس شهر کالا
شما این کالاها را انتخاب کرده اید0
empty-cart

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

جهت مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر مراجعه نمایید.
چوب فروش