بهترین رنگ ها برای بهره وری بیشتر

بهترین رنگ‌ها برای بهره‌وری، ایجاد همکاری و مسرت بیشتردر فضای اداری

در این مقاله به بررسی بهترین رنگ‌ها برای بهره‌وری، ایجاد همکاری و مسرت بیشتر در فضای اداری پرداخته می‌شود. مطالعات نشان می‌دهد که رنگ‌ها هم بر خلق وخو و هم بر بهره‌‌وری افراد در محل کار تاثیر می گذارند. اما کدام رنگ‌ها را باید انتخاب کرد و رنگ‌ها چگونه بر روی کارکنان تاثیر می‌گذارند؟ در ادامه به بررسی رنگ های مورد استفاده در فضای ادارای پرداخته می شود تا کارفرما بتواند فضای اداری زیبا و دارای هارمونی را برای کارکنان خود فراهم آورد. 

میزها، صندلی های اداری ارگونومیک و نورپردازی مطلوب: برای ایجاد یک محیط کاری خوب باید به چیزهای زیادی فکر کرد. انتخاب رنگ در محیط اداری را می توان بدون توجه به الگوی طیف رنگ انجام داد، اما از آنجایی که رنگ‌ها بر حواس افراد تأثیر می‌گذارند در نتیجه انتخاب آنها در طراحی داخلی بسیار مهم هستند. برای مثال، استفاده از رنگ قرمز می‌تواند بازدهی کار را بیشتر کند اما در عین حال استرس بیشتری را در فرد ایجاد می کند. علاوه بر این، برخلاف تصور بسیاری از مردم، رنگ سفید گچی تا 96درصد نور را منعکس می کند که می تواند برای چشم ها استرس زا باشد و فرد دچار خستگی و سردرد شود. مقدار بازتاب بهینه رنگ بین 70% و 80% است که یعنی بسیار دورتر از رنگ سفید می‌باشد.

ایجاد یک دفترکار دلپذیر با استفاده از رنگ‌ها

رنگ‌های پاستلی (رنگ‌های هلویی، صورتی روشن، آبی روشن، کاراملی روشن، بنفش روشن، موزی) که تناژ رنگ های واقعی را دارند اما بسیار روشن و نزدیک به رنگ‌های خنثی یعنی خاکستری، مشکی و سفید هستند با مبلمان اداری چوبی و یا دارای رنگ های چوب و همچنین با رنگ‌های سیاه و سفید به خوبی هماهنگ و ست می شوند. برای القای حس هماهنگی و هارمونی چشمی در فضای داخلی پیشنهاد این است که از یک پالت (و یا جدول رنگ) تُن به تُن استفاده کنید. اگر به دنبال تضاد رنگی هستید، از رنگ های روشن به همراه رنگ‌های تیره‌تراستفاده کنید.

بکارگیری رنگ مناسب در جای مناسب

بسیاری از افراد این نکته را در نظر نمی‌گیرند که رنگ و روانشناسی به هم وابسته هستند. رنگ‌ها می‌توانند تأثیرقابل‌توجه ای بر سطح انرژی مثبت دفترکار داشته باشند و به کارکنان حس آرامش بیشتری داده و بهره وری کار را افزایش دهند. به عنوان مثال، می‌توان رنگ های سفید و بژ را با رنگ‌های آبی ترکیب کرد. آبی رنگی آرامش‌بخش است که به فرد کمک می‌کند تا تمرکز و خلاقیت بیشتری داشته باشد. رنگ بنفش در محیط اداری نیز مناسب است و سطح آرامش و فعالیت را متعادل می کند.

بسیاری از افراد رنگ سبز را دوست دارند و همه جا از آن استفاده می کنند. استفاده از رنگ سبز در طراحی داخلی نیز رایج است. رنگ سبز استرس را کاهش می دهد و به فرد حس امنیت و آرامش می دهد. رنگ آبی و سبز هر دو رنگ هایی با انرژی مثبت هستند و انتخاب خوبی برای تزئین فضاهای اداری بزرگتر هستند. بسیاری از افراد از صندلی های اداری سبز یا آبی به جای مشکی یا خاکستری استفاده می کنند که گزینه‌ای مناسب در طراحی داخلی خواهد بود.

رنگ سبز نماد طبیعت، سلامتی و آگاهی از محیط زیست است. این رنگ در هر فضایی چه بزرگ و چه کوچک، مناسب است، رنگ سبزتعادل ایجاد می کند و سرزندگی و نشاط را القا می‌کند. بر اساس فنگ شویی، رنگ سبز نشان دهنده تغذیه است و بدن را از نظر جسمی و عاطفی متعادل می کند.

یا شهامت داشته باشید و رنگ دیوار را بدون فکر انتخاب کنید و یا اینکه در انتخاب رنگ، جزئیات را در نظر بگیرید.

رنگ زرد توجه افراد را به خود جلب می کند و مغز را به فعالیت ‌وا می‌دارد. اگر می‌خواهید یک اتاق جلسه خلاق ایجاد کنید، رنگ زرد گزینه‌ای مناسب می‌باشد. مراقب باشید که رنگ روشن را در فضای اداری بزرگ و دارای فضای باز استفاده نکنید. همه‌ی کاربران رنگ زرد را دوست نخواهند داشت. اگر اشتباه کنید، رنگ خیره کننده روی دیوارها می تواند حس بدی را القا کند. در فضای اداری باز می توانید به جای بکار‌‌بردن رنگ زرد بر روی دیوارها از رنگ زرد بر روی پانل های دیواری آکوستیک، مبل یا تخته تحریر شیشه ای استفاده کنید که فضا را بدون تاثیر نامطلوب بر آن زیبا می کنند.

از رنگ‌های قوی که معمولاً ظاهر و حس خشنی را ایجاد می‌کنند بپرهیزید. به جای استفاده از این رنگ‌ها بر روی دیوار می‌توان ازمنسوجات، وسایل و اکسسوری‌های استفاده کرد که دارای این نوع رنگ هستند. اما قبل از اینکه قلم مو را در رنگ بزنید یا مبلمان اداری جدیدی بخرید، بهتر است با کارمندان خود صحبت کنید و نظر آنها را در انتخاب رنگ جویا باشید.

با انتخاب رنگ مناسب، می‌توانید روی شرکت و نمایه‌ی شرکت تأثیر گذاشت. چطور می خواهید که در ذهن دیگران به عنوان یک شرکت فعال جای گیرید؟ چه پیامی را می‌خواهید به کارمندان و بازدیدکنندگان ارسال کنید؟ هنگام طراحی یک واحد اداری مهم است که طرح کلی آن و چشم‌اندازی بصری که شرکت می تواند داشته باشد را در نظر بگیرید. باید مطمئن شوید که همه‌ی اجزا و وسایل به هم مرتبط هستند و از نظر رنگ، شکل و جنس هماهنگ و دارای هارمونی می‌باشند.

صنایع خاص اغلب از  طیف‌های رنگی مرتبط استفاده می کنند تا نگرش خود را نسبت به تجارت خود منعکس کنند. شرکت‌های مالی و حقوقی ممکن است از رنگ‌های خنثی و رنگ‌هایی مانند خاکستری یا قهوه‌ای تیره برای نشان دادن سطح حرفه‌ای بودن خود استفاده کنند. در حالی که آژانس ها و کارگزاری‌های خلاق بیشتر از رنگ‌های روشن برای نمایش نوآوری و خلاقیت استفاده ‌کنند.

 

اولین برداشت یک مشتری از یک کسب‌وکاری بسیار مهم است! اهمیت اولین برداشت درصحنه‌ی تجارت بیشتر از هر فضای دیگریست. انتخاب رنگ‌های مناسب برای نشان دادن برند و ایجاد فضایی شاد و اطمینان‌بخش، به صاحب کسب‌وکار این اطمینان را می‌دهد که گامی درست در جهت رسیدن به موفقیت برداشته است. در فضاسازی کسب‌وکار این مطلب را باید در نظر گرفت که مشتریان شما چگونه می‌توانند به شما اعتماد کنند و کسب‌وکار شما چگونه می‌تواند الهام‌بخش باشد و موجبات آرامش یا سرگرمی آنها را فراهم آورد؟

برای اصلاح و استفاده مناسب از رنگ در فضای اداری و شرکتی نیازی به تغییر کامل آن فضا نیست. با استفاده از مبلمان، وسایل اداری و بکارگیری آثار هنری می‌تواند به اصلاح رنگ‌های به کار رفته در فضای داخلی پرداخت و به افزایش بهره وری کمک کرد. در قسمت‌های مختلف ادارات و شرکت‌ها می توانند از طیف‌های رنگی مختلفی بهره‌مند شد، این امر مستلزم آن است که نگاهی دقیق‌تر به نحوه انتخاب رنگ مبلمان داشته باشیم.

بخش های پذیرش/انتظار

در این بخش‌ها باید از رنگ‌هایی استفاده کنید که با برند و لوگوی شرکت شما همخوانی دارند و بر اساس آن میزهای پذیرایی و مبلمان را انتخاب کنید. یک فضای کاملا سفید می تواند باعث ناراحتی مشتریان شما شود. اگر رنگ‌های خنثی همچنان رنگ‌های انتخابی شما هستند، چند صندلی رنگی، فرش یا آثار هنری اضافه کنید تا فضا را زنده و دلپذیر کنند. آبی تیره، سبز زیتونی و زغالی انتخاب های عالی برای انتقال نگرش جدی و پیچیده هستند و در عین حال همچنان به مشتریان شما اجازه می دهند تا احساس راحتی کنند.

اتاق های آموزشی و جلسات

رنگ فیروزه‌ای یک رنگ محبوب برای اتاق‌های آموزشی است، مطالعات نشان داده است که این رنگ باعث، خلاقیت و ارتباط موثر می‌شود. رنگ زرد به افراد کمک می کند اطلاعات را جذب و حفظ کنند و به مهارت های جدید کمک می کند.

رنگ سبز برای جلسات و اتاق‌های هیئت مدیره بهترین است، زیرا الهام‌بخش همکاری و تمرکز است پس بهتر است هنگامی که به انتخاب رنگ مبلمان اداری مناسب دفتر خود فکر می کنید، حتما این نکته را در نظر بگیرید.

فضاهای استراحت

فضاهای غیررسمی مانند سالن استراحت کارکنان، آشپزخانه و غذاخوری برای بکارگیری رنگ و ایجاد سایه روشن‌های رنگی پر طراوت و سرزنده، بدون داشتن تأثیر منفی بر بهره‌وری، ایده‌آل هستند. استفاده از رنگ‌های روشن در فضاهای عمومی و استراحت طراوت در خلق و خوی کاربران تغییر ایجاد می‌کنند و حس انرژی مثبت و خوش‌بینی افراد را تحریک می‌کنند.

از آنجایی که رنگ‌های متنوعی در دفترکار و فضای اداری استفاده می‌شود، انتخاب رنگ‌های همسان یا مکمل مهم است. استفاده از چرخه رنگ راه بسیار خوبی برای تعیین این مهم است که کدام رنگ ها مکمل یکدیگر هستند.

تجهیزات اداری و مبلمان یک سرمایه گذاری بلندمدت است، بنابراین بهتر است برای نتیجه‌‌ای بهتر، نظر حرفه‌ای کارشناسان طراحی را جویا شوید. کارشناسان چوب‌فروش با داشتن سابقه‌ای درخشان شما را می توانند در این مهم یاری دهند.

 فضاهای اداری شخصی‌تر

پارتیشن‌بندی فضای اداری با استفاده از پانل‌های دکوری عایق صدا و یا شلف‌های تزئینی و قفسه بندی، فضای خصوصی‌تر و ساکت‌تری را برای کاربران فراهم می‌کند. از نور روز استفاده کنید اما به یاد داشته باشید که میزها و صفحه نمایش را به درستی در جای خود قرار دهید تا از انعکاس نور و سایه ناشی از ورود نور جلوگیری کنید.

 نحوه انتخاب رنگ مبلمان در دفتر

رنگ‌های سرد مانند آبی، سبز و خاکستری را به دلیل توانایی آنها در تسکین، افزایش تمرکز و به حداقل رساندن اضطراب در اولویت قرار دهید. آبی یک رنگ محبوب جهانی است، دلیل آن این است که طول موج کمی دارد و بنابراین به چشم فشار نمی آورد. 

آبی آرامش‌بخش است و ایجاد توازن می‌کند این ویژگی‌ها برای دفترکار عالی هستند. رنگ آبی باعث افزایش بازدهی و تمرکز می‌شود. با این حال، در انتخاب این رنگ باید مراقب بود زیرا استفاده بیش از حد از رنگ آبی به خصوص آبی‌تیره می‌تواند خلق و خوی فرد را تغییر دهد و باعث افسردگی و پریشانی شود.

برای افزایش سطح انرژی در محیط کار، بهتر است برخی عناصر و تناژ‌های گرم را به محیط اضافه کنید. استفاده از رنگ قرمز، نارنجی یا زرد خلق و خو را متعادل می کند و بهره‌وری را افزایش می‌دهد.

ما به عنوان متخصصان مبلمان اداری در ایران، طیف گسترده ای از میزهای اداری، صندلی ها، ایستگاه های کاری، انبار و لوازم جانبی را ارائه می دهیم. مشاوران ما با کمال میل به شما در انتخاب رنگ کمک می کنند تا فضای اداری شما تکمیل شود، کارکنان شما را الهام می بخشند و مشتریان شما را تحت تاثیر قرار می دهد. در انتخاب رنگ مناسب وسایل اداری کارشناسان چوب‌فروش در کنار شما و آماده‌ی ارائه خدمات در سراسر ایران هستند. 

به post امتیاز دهید:

اولین دیدگاه را ثبت کنید

دیدگاه (فینگلیش، نامرتبط، تکراری، لینک‌دار) تایید نخواهد شد!

دیدگاهتان را بنویسید

نام شما* ایمیل شما*

فیلتر بر اساس شهر کالا
چوب فروش
فیلتر بر اساس شهر کالا
شما این کالاها را انتخاب کرده اید0
empty-cart

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

جهت مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر مراجعه نمایید.
چوب فروش